Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niko thermostaten/sfeer/etc displays gebruiken zonder NHC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• carlo_tinker
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-05 19:52
Omdat ik graag alles mooi afgewerkt zie, had ik graag de thermostaten van Niko Home Control gebruikt voor de besturing van mijn HVAC systeem. Maar ik werk niet met Niko Home Control, maar met PLC en OpenHAB.

Is er een mogelijkheid (of heeft iemand ze al reverse ge-engineerd) om ze te laten werken op homebrew hardware ofzo?

Anders zou ik enkel om de thermostaten te willen gebruiken, de Niko Home Control module moeten kopen met x maal de verwarmingsmodules. Best wel erg prijzig ineens...

Zijn er mensen die ervaring hebben met het standalone aansturen van NHC componenten? Of zijn er mooie alternatieven die passen in een Niko-afwerkplaatje?

De thermostaat waar het over gaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WksrXmL28_LFQ0VKDC0_gqZRBc0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Kr6Gt5TD0yqF7xYpsW4CFX0n.jpg?f=user_large

Typenummer:Niko 550-13050

Ben erg benieuwd!

Alle reacties

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:33
Je kan eens bij u::lux kijken, die maken dit soort units voor diverse platformen en die passen in standaard schakelmateriaal op basis van de 55mm standaard.

https://www.u-lux.com/en/product-range/ulux-switch/

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• carlo_tinker
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-05 19:52
Amai, bedankt! Dat kende ik nog niet!

Niko staat niet bij de ondersteunde afdekplaatjes. Eens mailen.

Wel erg duur ... 325 EUR per switch... zonder add-ons... Dan ben ik nog goedkoper af door een niko home control systeem aan te schaffen met de thermostaten voor alle vijf ruimtes. Domotica kan duur zijn :)