Welke case kopen voor €80,- maximaal?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 20:24
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe case.

Momenteel heb ik een fractal design core 500 case. En doet wat het doen moet.
- is klein maar fijn.
- heeft een dvd-rom inbouw mogelijkheid.
- is een kleine kast (compact) mini-itx.

Maar er is een grote drawback. En namelijk de airflow. Wanneer ik een game opstart begint de kast na ongeveer 5-10 minuten te loeien. Ik vermoed doordat de airflow niet goed genoeg is. Ook omdat de kabels niet makkelijk weg te werken zijn.

Dus nu zit ik ze kijken naar iets als een tower kast wat vaak betere Lüftung heeft.

Mijn oog is gevallen op de NZXT H210 zonder RGB.
Alleen dan is er een probleem met de dvd-rom. Ik ben nog ouderwets dus gebruik af en toe (regelmatig) de dvd-brander. Maar in de H210 kan dit niet helaas niet ingebouwd worden en zou een externe blu-ray brander ook moeten voldoen. Al kost dat dus extra geld. En zo'n inbouw dvd brander is €15,- scheelt nogal in budget.

Mijn budget is vrij laag maximaal €80,- inklusive Versand zoals in de titel staat.

Mijn pc is niet heel speciaal:
- AMD 3600X, wordt volgend jaar vervangen voor een 5000X series met behulp van een BIOS update.
- PowerColor - Red dragon, enige 5700XT wat in de kast past. En wordt ook waarschijnlijk vervangen door een AMD6000 volgend jaar.
- MSI 450 Mini-itx Mainboard.
- 16GB werkgeheugen.
- 1TB m2 SSD.
- Noctua CPU cooler.
- Kleine FX power supply.

In de NZXT kan een 325mm videokaart volgens mij, staat zo op google. Wat voldoende moet zijn voor de nieuwe kaarten.

Ik woon in Duitsland, maar dat is geen probleem want die hebben ook alternate.de etc. Wil alleen advies van mede Tweakers.

Beste antwoord (via br00ky op 20-10-2020 10:54)

• theduke1989
Ik ben toch maar voor de H210 gegaan. Koop dan binnenkort een nieuwe externe brander.

Daarnaast qua airflow zou deze het goed moeten doen volgens reviews.
En er worden twee fans van 120mm meegeleverd. Ook kan er 2x 140mm fans gemonteerd worden. Wat ik dus ga doen, moet even kijken welke goed is voor onder de €10,-

daarnaast geen gebrek aan ruimte voor een kaart van 325mm waardoor nieuwe kaarten zoals een RTX of een AMD6000x series daarin makkelijk in kunnen. Voor de rest blijft het dezelfde.

Enige wat me stoort is toch wel het gebrek aan een bay voor een externe dvd driver.

@Dagion ik had even jouw opties bekeken de eerste lijkt sprekend op die van mij. Ik weet dat daardoor ook de cable management niet echt perfect gaat worden, de kabels kan je niet makkelijk wegwerken helaas.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
pricewatch: Riotoro CR280 heeft een betere airflow dan een H210. Intakefan erbij en je bent relatief goedkoop klaar.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
heb je al 2x 140mm fans boven in die Core 2500 geinstalleerd ?

• theduke1989
@Uszka bedankt voor je feedback echter qua GPU is het niet voor in de toekomst. Want de kaart kan maximaal 295mm groot zijn. Ik vermoed dat de nieuwe AMD kaarten groter zullen zijn.

• theduke1989
@Djarune had bij de bouw inderdaad twee fans van Noctua gekocht. Echter past dit niet in combinatie met een dvd-drive.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
Er zullen ook vast wel kortere komen net zoals je nu met je 5700 XT hebt.

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als airflow belangrijk is, de H210 heeft een dicht front en de videokaart zit boven de PSU shroud?

Ik neem aan dat je met FX voeding een SFX voeding bedoelt, dan zou je een Fractal Design Nano S kunnen overwegen? Die heeft wel wat ruimte tussen GPU en een SFX voeding. Misschien wat lastiger qua kabels.. en je zit nog steeds met je DVD-brander.

Eventueel een Silverstone Sugo SG14? Wel boven budget, maar die zakt misschien nog als ze wat beter verkrijgbaar worden :)

Acties:
  • Beste antwoord

• theduke1989
Ik ben toch maar voor de H210 gegaan. Koop dan binnenkort een nieuwe externe brander.

En er worden twee fans van 120mm meegeleverd. Ook kan er 2x 140mm fans gemonteerd worden. Wat ik dus ga doen, moet even kijken welke goed is voor onder de €10,-

daarnaast geen gebrek aan ruimte voor een kaart van 325mm waardoor nieuwe kaarten zoals een RTX of een AMD6000x series daarin makkelijk in kunnen. Voor de rest blijft het dezelfde.

Enige wat me stoort is toch wel het gebrek aan een bay voor een externe dvd driver.

@Dagion ik had even jouw opties bekeken de eerste lijkt sprekend op die van mij. Ik weet dat daardoor ook de cable management niet echt perfect gaat worden, de kabels kan je niet makkelijk wegwerken helaas.

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-01 11:11
theduke1989 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:46:

heb zelf de behuizing ook gehad maar ik merkte wel dat de gpu absoluut geen lucht kreeg en er geluid kwam ivm het rooster dat direct onder de kaart zat. daarnaast is de ruimte om kabels netjes onder de psu shroud weg te werken bijzonder beperkt. zelf overgegaan naar h510 (elite) puur omwille van ademruimte van de gpu en de kabelruimte

• theduke1989
@doebbalapoent11 heb je dat puur voor de RGB gedaan de Elite genomen of iets anders? op de website heb ik namelijk gezien dezelfde afmetingen de 510 en de 510i.

Heb me toch bedacht op het laatste moment. Zal de winkel niet echt blij mee zijn dan weer.
Maar qua grote scheelt het niet echt veel zag ik. En er kan een dedicated GPU in as well, dus future proof.
Het is echt soms te lastig om te kiezen, al moet je ik zeggen de 210 komt erg vaak voor in de reviews en de top 5/10 etc.

de 510 was hier voor 69,- goedkoper dan de h210 €10,- dus die extra €10,- heb ik aan 2x 140mm case fan besteed. was ook echt iets om naar te kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 20-10-2020 13:05 ]

• doebbalapoent11
theduke1989 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:01:
@doebbalapoent11 heb je dat puur voor de RGB gedaan de Elite genomen of iets anders? op de website heb ik namelijk gezien dezelfde afmetingen de 510 en de 510i.

Heb me toch bedacht op het laatste moment. Zal de winkel niet echt blij mee zijn dan weer.
Maar qua grote scheelt het niet echt veel zag ik. En er kan een dedicated GPU in as well, dus future proof.
Het is echt soms te lastig om te kiezen, al moet je ik zeggen de 210 komt erg vaak voor in de reviews en de top 5/10 etc.
ik had de elite puur gedaan omdat ik zelf het glas vooraan mooi vind, heb hier geen rgb fans meer zitten maar draai silent wings 3 van bequiet. De 210 vond ik erg mooi en had hem toen genomen maar na de switch naar de 510 elite waren de temps van de gpu verlaagd met 5 graden en de fans slaan later en zachter aan.

voor mij was de doorslag dat de 510 de looks heeft van de 210, maar de gpu wel voldoende adem kan nemen

• theduke1989
@doebbalapoent11 prima keuze, bedankt ook voor je advies dan.
Heb ook de bequiet genomen, niet de jouwe, maar de goedkopere.
2x be quiet! Pure Wings 2 (140mm, 1x) doen minimaal 200rpm en maximaal 1000rpm.
Hen geen PWM dus kan het niet zelf controleren, hopelijk blijven ze niet constant bijvoorbeeld 1000rpm draaien.

• doebbalapoent11
theduke1989 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:10:
@doebbalapoent11 prima keuze, bedankt ook voor je advies dan.
Heb ook de bequiet genomen, niet de jouwe, maar de goedkopere.
2x be quiet! Pure Wings 2 (140mm, 1x) doen minimaal 200rpm en maximaal 1000rpm.
Hen geen PWM dus kan het niet zelf controleren, hopelijk blijven ze niet constant bijvoorbeeld 1000rpm draaien.
alles is beter dan de standaard fans, tenminste, als je noctua of bequiet koopt. Aftermarket is betere kwaliteit.

• theduke1989
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

alles is beter dan de standaard fans, tenminste, als je noctua of bequiet koopt. Aftermarket is betere kwaliteit.
Klopt, voor de CPU heb ik Noctua genomen. Voor deze zijn deze wel goed genoeg. Hopelijk geen herrie meer.

• doebbalapoent11
eens, anders kun je altijd kijken welke fan het is (gpu of cpu) en de fancurve aanpassen
Pagina: 1