Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos590
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Ik ben op zoek naar iets waarbij ik makkelijk beeld (video's) kan krijgen op meerdere schermen tegelijk. Het hoeft niet hetzelfde beeld te zijn. Eerst dacht ik zelf aan een beamer met projectieschermen, maar dan moet ik dus op elke scherm een beamer gaan plaatsen, maar dat is onmogelijk. Tenzij iemand weet hoe dat makkelijker / beter kan? Of ik zat te denken aan meerdere tv schermen, maar dat wordt een duur grapje.

Wie heeft er een oplossing voor mij? #dtv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10 14:53

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat het doel (globaal) is. In principe kun je aan een moderne videokaart 3 á 4 (soms meer) schermen hangen middels HDMI en DP. Enige wat uitmaakt is de resolutie die uitgestuurd moet worden. Grootte van het scherm (diagonaal) doet er in principe niet toe.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos590
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Bedankt voor je reactie. Wat ik uiteindelijk wil is dat er allemaal filmpjes worden afgespeeld tegelijkertijd op groot formaat. Verdeeld over een ruimte. Mensen kunnen daar dan omheen lopen. Maar kan je in plaats van schermen ook zoiets doen met een doek? Resolutie moet wel van goede kwaliteit zijn 1080 p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:10

g0tanks

Moderator CSA
Roos590 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 00:29:
Maar kan je in plaats van schermen ook zoiets doen met een doek?
Natuurlijk kan dat. Een beamer kan je ook op een witte muur of whiteboard gebruiken. De ondergrond staat los van de resolutie, daarbij is de beamer zelf veel meer van belang. En ik denk niet dat je moet onderschatten hoe duur een fatsoenlijke beamer is. In ieder geval niet per se goedkoper dan een simpele televisie.

Wat is je budget? Als het eenmalig is kan je beter iets huren.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:41
Roos590 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 00:29:
Bedankt voor je reactie. Wat ik uiteindelijk wil is dat er allemaal filmpjes worden afgespeeld tegelijkertijd op groot formaat. Verdeeld over een ruimte. Mensen kunnen daar dan omheen lopen. Maar kan je in plaats van schermen ook zoiets doen met een doek? Resolutie moet wel van goede kwaliteit zijn 1080 p.
Een beamer is niets anders dan een monitor die het beeld op een object projecteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Bedenk ook dat je daarvoor een geschikte videokaart of meerdere videokaarten nodig hebt.
Een leuke optie, als je 6 of meer schermen wilt aansluiten, is wellicht deze:
pricewatch: Matrox C680 4GB

Die heeft 6x Mini-DP uitgang en mijn ervaring met 2 kaarten die ieder 4 Mini-DP uitgangen hebben (ik heb die met 6 nooit zelf gebruikt), is dat dat prima werkt voor 2D achtige zaken. Minder voor 3D toepassingen. (Daarvoor zijn de kaarten domweg te licht.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:59
Of gewoon meerdere laptops natuurlijk, die elk hun eigen scherm aansturen. Dan hoef je minder kabels te trekken waar mensen overheen vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of als het alleen om filmpjes gaat, Smart TV pakken en een USBstick met de filmpjes erin duwen. Dan hoef je helemaal geen kabels meer te trekken, en een simpele TV kost je ook de kop niet.
Pagina: 1