prijs product Duitse amazon

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevd88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-09 22:01
Dag allen,

Ik probeer zojuist een monitor te bestellen a 196euro op de Duitse amazon. Na alle stappen (adres, betaalmethode etc) doorlopen te hebben is plots zonder waarschuwing de prijs 206euro.... Precies de prijs van de monitor op de NL versie van Amazon.... Hebben meer mensen deze ervaring, voelt haast als oplichting.

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:52

Oekol

waka waka hey hey

Zijn dat niet de verzendkosten? 10 euro is nou niet bijster veel, zou goed de shipping kunnen zijn..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevd88
Nee het is gratis verzenden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:40
Dat is het BTW verschil. Deze vraag is echt al duizend maal voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevd88
Ik koop toch iets in Duitsland met Duitse BTW. Al veel vaker iets besteld en nooit veranderde plotseling zonder waarschuwing de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

CEA > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

renevd88 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:22:
Ik koop toch iets in Duitsland met Duitse BTW. Al veel vaker iets besteld en nooit veranderde plotseling zonder waarschuwing de prijs.
Jawel, maar niet zoveel als nu. BTW in DL is tijdelijk verlaagd. Daarom lijkt het verschil nu groter. Amazon berekent gewoon het juiste NL BTW tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Dat kan kloppen. Niet elke webshop doet dit, omdat het pas bij een bepaald bedrag moet. Zie ook deze link van de Belastingdienst.

Er is overigens al een tijdje een (klein) btwverschil wat tijdens het afrekenen rechtgezet wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door oohh op 18-10-2020 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevd88
Ok gek, misschien dat het dan idd om een drempelbedrag gaat waarbij nu de NL BTW wordt toegepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:14
Duitsland heeft tijdelijk het btw-tarief verlaagd naar 16%, daardoor valt het verschil eerder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:44
renevd88 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 07:56:
Ok gek, misschien dat het dan idd om een drempelbedrag gaat waarbij nu de NL BTW wordt toegepast
Amazon is wettelijk verplicht om dit te doen en ze doen dat op alle orders. Eerder was dit inderdaad niet het geval.

[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 19-10-2020 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Zodra je een Nederlands adres opgeeft gaat Amazon de Nederlandse BTW rekenen. Als je Duitse BTW wil betalen moet je een Duits adres opgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 19:29

Perkouw

Moderator General Chat
Dit topic krijgt van mij een slotje. Ietwat meer voor onderzoek had geen kwaad gekund. Komt ook wat heftig over om gelijk over oplichting te spreken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.