FTP connecten via proxy of telnet?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Het probleem is het volgende: ik heb een kabelmodem via de Universiteit Nijmegen en een collega van mij ook. Hij draait een FTP servertje, maar de provider heeft het onmogelijk gemaakt om direct te connecten tussen 2 gebruikers van kabelinternet hier. Ik kan hem dus niet eens pingen. Nu wil ik wel graag op zijn server komen en ik vroeg me af of dat mogelijk was via een proxyserver ergens op internet... (De provider bied hier geen proxyserver aan...)

Of zijn er FTP clients die via een telnet of FTP sessie op een andere account door kunnen connecten naar hem? Ik heb wel andere accounts waarmee ik hem kan bereiken, maar dan moet alles via een telnetsessie en dat is niet zo heel erg praktisch omdat het soms om heel veel kleine bestandjes gaat....

Kan iemand mij hier mee helpen?

• Cpt.Morgan
He tweakertjes? Dit zou de eerste keer zijn dat jullie geen oplossing voor mijn problemen hebben.... :) Stel me niet teleur!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
tsja, je zou die telnet bak kunnen instellen als proxy...

• Cpt.Morgan
Op zich een goed idee, maar dat is geen 'telnet-bak', maar een SunOS server, waar ik FTP/telnet login op heb.. :)

• Cpt.Morgan
Een nieuwe poging vandaag?

Verwijderd

zou je niet meer info kunnen geven over poorten provider ip's etc etc

• Cpt.Morgan
Okay... ik wil bij die collega op poort 21 connecten, maar dat kan dus niet...

Verder heb ik telnet (poort ?) en FTP (poort 21) login op een SunOS server waarvandaan ik hem wel kan bereiken...

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

zijn alle poorten dicht? Moet je ff checken anders kun je rechtstreeks met ftp op een andere poort connecten

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

kun je met route niet direct verbinding maken? dat was in enschede bij de UT-kabelaars het geval namelijk.. maar ik weet ff niet meer psies hoe dat zat..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Cpt.Morgan
Op zaterdag 11 augustus 2001 10:23 schreef joop3 het volgende:
zijn alle poorten dicht?
Helaas wel...

• joop3

joop3

Das jammer anders kon je gewoon ftp servertje op een andere poort gooien. Dat moest ik namelijk ook doen..

Maar goed, ik zit eigenlijk te denken aan tunneling, maar weet er niet genoeg van om het in praktijk toe te passen

• Leut
  • Laatst online: 21-08 11:29
Op zaterdag 11 augustus 2001 10:24 schreef The_Ghost het volgende:
kun je met route niet direct verbinding maken? dat was in enschede bij de UT-kabelaars het geval namelijk.. maar ik weet ff niet meer psies hoe dat zat..
Met route gaat het zo:
route add <ip van de ander> <gateway>

of in win2k:
route -p add <ip van de ander> <gateway>

Deze handelingen moeten beide gebruikers doen en dan hier met @Home werkt alles perfect tussen mij en vrienden.
Voor het gemak kun je natuurlijk ook alles in batch-file zetten die je automatisch laat opstarten als windows opstart. :)

PS.
Voor het IP adres van je gateway kun je "winipcfg" doen (in win9x) of "ipconfig /all" (in win2k).

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Kun je die persoon zijn computer wel pingen?

Anders moet je eens proberen om het route trucje te doen, zodat je kunt connecten met mensen die op hetzelfde subnet zitten:

ROUTE ADD <ip FTP Server dude> <je gateway>

De FTP dude doet dan:
ROUTE ADD <JOU IP> <ZIJN gateway>

• joop3

joop3

Volgens mij staat er in z'n topic dat ie niet eens kan pingen....

• Cpt.Morgan
Op zaterdag 11 augustus 2001 10:59 schreef joop3 het volgende:
Volgens mij staat er in z'n topic dat ie niet eens kan pingen....
Dat kan ik inderdaad niet... ik zal bovenstaand idee eens proberen, maar de vraag blijft: is het mogelijk om via een proxy of zo te connecten met FTP en zo ja hoe...

• jvhaarst
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Op zaterdag 11 augustus 2001 11:41 schreef Cpt.Morgan het volgende:

[..]

Dat kan ik inderdaad niet... ik zal bovenstaand idee eens proberen, maar de vraag blijft: is het mogelijk om via een proxy of zo te connecten met FTP en zo ja hoe...
Kun je wel naar hem ssh'en (poort 22)?
Dan kun je met winscp toch bestandjes heen en weer gooien.
Kun je niet makkelijker een VPN opzetten ?

Maar zoals al gezegd : geef een overzichtje van welke poorten tussen jullie open staan, en het is een stuk makkelijker om een oplossing te verzinnen.....

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Cpt.Morgan
Hmm inmiddels denkt iedereen wel mee... waarvoor bedankt... maar het probleem is geloof nog niet helemaal duidelijk... Ik kan met hem op geen enkele poort connecten, anders zou ik wel FTP-en via een anderen poort.... ik zie hem dus helemaal niet... de enige mogelijkheid is om het contact via een andere computer te laten verlopen (bv een proxy of telnet server)... de vraag is hoe ik dat moet doen....

• jvhaarst
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Op zaterdag 11 augustus 2001 12:14 schreef Cpt.Morgan het volgende:
Hmm inmiddels denkt iedereen wel mee... waarvoor bedankt... maar het probleem is geloof nog niet helemaal duidelijk... Ik kan met hem op geen enkele poort connecten, anders zou ik wel FTP-en via een anderen poort.... ik zie hem dus helemaal niet... de enige mogelijkheid is om het contact via een andere computer te laten verlopen (bv een proxy of telnet server)... de vraag is hoe ik dat moet doen....
Wat mag je allemaal op die machine ?
Wat je eigenlijk zoekt is een userspace proxy, ja toch ?
En die zijn er wel, ik kan ze alleen zo snel niet vinden....

Maar misschien is http://www.anonymizer.com/ ook een mogelijkheid ?
En als je iemand weet die een linux bak draait, misschien dat die dan
http://www.jmarshall.com/tools/cgiproxy/
of
http://www.mcknight.de/jftpgw/
voor je wilt installeren.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Misschien kun je een tunnel opzetten. Vraag me niet naar de details. Ik weet wel dat windows gebruik (kan) maken van PPTP (Point to Point tunneling protocol als ik het goed heb).

Verwijderd

Je bedoelt zoiets als
code:
1
ftp ftp-proxy.kennisnet.nl

user: user@remote.host.com
pass: pass (van de remote host)

Helaas alleen beschikbaar, als je via KennisNet een verbinding hebt :r (=basis- en middelbare scholen)

• Cpt.Morgan
Op zaterdag 11 augustus 2001 14:50 schreef jvhaarst het volgende:
Wat je eigenlijk zoekt is een userspace proxy, ja toch ?
Yep dat zou een oplossing zijn, weet iemand of die inderdaad bestaan voor SunOS/Unix? Ik heb niet heel veel verstand van Unix, vandaar....

Die anonymizer is ook een optie, maar voor FTP support moet je daar betalen en daar vind ik het niet belangrijk genoeg voor...
Pagina: 1