Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 18:59
Hi,
Ik heb sinds kort een Yamaha R-N602, en ik ben erg blij met de geluidskwaliteit, echter krijg ik één ding niet werkend.

Ik zou graag willen dat de versterker automatisch naar TV input swicht als ik de tv aanzet.(of wanneer er en signaal binnen komt op de versterker) Echter gebeurt dit niet. Ik nam aan dat dit een gebruikelijke feature was die van moderne versterkers te verwachten valt, echter moet ik nu elke keer de afstandsbediening(of app) erbij pakken als ik de tv aanzet.

Mis ik iets in de settings? Of is deze feature echt niet ondersteund?
In de handleiding kon ik hier niets over terug te vinden :/

Groet,
Thomas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:26
HDMI CEC is het protocol wat je hiervoor dient te gebruiken. Hoe dit heet verschillt echter per producent. De een noemt het "HDMI Control" de ander maakt er een spannend merk eigen naam van. Let wel dat de implementatie van HDMI CEC per fabrikant kan verschillen en daarmee is de werking ook hit or mis...

Even niet gezien dat dit een model is zonder HDMI. Dan kan het nog wel eens lastig gaan worden omdat ik buiten HDMI CEC niets ken wat twee kanten op werkt. Enkele audio devices doen wel auto sensing op S/PDIF maar geen idee of de Yamaha dat ondersteunt. Anders wordt de oplossing iets van een Harmony met macro's of een ander device met HDMI en dan hopen dat HDMI CEC iets doet.

[ Voor 39% gewijzigd door FeaR op 18-10-2020 20:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 21:22
Tijdens een zoektocht naar een andere receiver voor een vriend kwam ik er achter dat Yamaha stero receivers dit helaas niet ondersteunen.
Ik weet dat marantz wel een aantal stereo receivers heeft met auto sensing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 18:59
Hmmm, bedankt voor het antwoord.
Wel een beetje teleurstellend dit, ik had meer verwacht van zon duur apparaat. Word toch ruilen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:04
Duur is relatief. Dit is een low to mid-end versterker in het Yamaha assortiment.
Je had misschien eerst beter al je wensen op een rijtje gezet en daar een passende versterker bij gezocht. Wellicht ben je beter af met een vergelijkbare AV-receiver. Het minimum is dan een 5.1 apparaat, maar ook die kunnen prima met regulier stereo overweg. Qua mogelijkheden ga je er alleen op vooruit. Ik zou eens naar de nieuwe RX-V4a kijken. Qua prijs nog ietsje goedkoper, maar met meer opties, inclusief HDMI aansluitingen.