Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget PC voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vanBrakel
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-10-2020
Beste Tweakers, voor ons gezin ben ik op zoek naar een nieuwe desktop computer.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zelf vind ik de huidige PC nog goed genoeg aangezien ik alleen gebruik maak van lichte Office-toepassingen en een boekhoudprogramma.

Mijn zoon (15) wil straks graag Call of Duty Black Ops Cold War kunnen spelen. Onze huidige PC beschrijft hij als "een oud poepding".

Wat we nu hebben: HP Compaq Presario SR5411

Wat mag het systeem gaan kosten?
Eigenlijk wil ik er niet meer dan 300 euro aan uitgeven. Het mag evt. ook tweedehands zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De computer die we nu hebben is uit 2008, dus mogelijk gaat dit niet lukken.

Ik heb zeer weinig verstand van gaming PC's. Wie heeft een tip voor een goed systeem? Of is 300 euro zelfs voor een tweedehands PC niet realistisch?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via vanBrakel op 19-10-2020 15:47)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
kan wel zeggen, gezien je zoon 15 is, wilt hij waarschijnlijk mee kunnen met zijn vrienden.
ENIGE remedie: hem zijn zin geven:
Laat hem werken voor wat hij wilt, desnoods 50-50 of 66-33 oid. Als hij een pc van 1000 euro wilt, prima, dan gaat hij maar in het weekend extra bijbaantje nemen. Ze zoeken nu veel mensen die de winkelkarren schoonmaken bij supermarkten. Geloof me, hij komt heel snel terug op het feit dat de pc minimaal 1000 euro moet kosten.

ALS hij het wel bij elkaar spaart: wees trots, en gun hem zijn pleziertje.

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Het is ook een oud poepding. Stamt nog uit de ddr2 geheugen periode. 300 euro is niet realistisch voor een nieuwe pc. Ik zou een Playstation 4 aanraden.

• vanBrakel
Djarune schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:06:
Het is ook een oud poepding. Stamt nog uit de ddr2 geheugen periode. 300 euro is niet realistisch voor een nieuwe pc. Ik zou een Playstation 4 aanraden.
Ja, misschien is een spelcomputer dan inderdaad beter voor hem. Of toch kijken naar een gebruikte PC.

[ Voor 7% gewijzigd door vanBrakel op 18-10-2020 20:16 ]

Verwijderd

Laat je zoon er voor werken. Krantenwijk, vakkenvullen enz. Eventueel draag je wat bij zodat het budget groter is.

Verwijderd

Wow een PC van 12 jaar oud.
Goed, het kan prima zijn voor een beetje browsen en office toepassingen.
Al kun je dat tegenwoordig veel vlotter doen op een moderner systeem.

Met €300 ga je echter een beetje pc voor COD niet redden.
Speel het spel niet zelf.
Een PS4 zou kunnen, echter is een console een totaal andere speelstijl/voorkeur dan de pc.
Het is dus niet zo dat hij dat ook leuk gaat vinden. Mij hoef je bijv. echt geen controller in m'n handen te duwen. Ik kan er echt niet mee gamen. PC all the way.
En de pc kan ook nog eens gebruikt worden voor huiswerk, thuis lessen/werken, etc.

De eisen voor COD vind je hier terug:
https://www.callofduty.com/nl/blackopscoldwar/beta
Die vallen op zich nog mee.
Deze PC in V&A zou bijv. voldoen: V&A aangeboden: MSI Nightblade MI3 8RA-043EU

Echter zou ik adviseren om toch iets ruimere specs te kopen dan daar staat. Anders komt over 1,5 jaar een nieuwe versie uit van de game en dan kun je weer een nieuwe pc kopen omdat deze niet meer voldoet en het spel niet kan draaien.

• vanBrakel
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:18:
Wow een PC van 12 jaar oud.
Goed, het kan prima zijn voor een beetje browsen en office toepassingen.
Al kun je dat tegenwoordig veel vlotter doen op een moderner systeem.

Met €300 ga je echter een beetje pc voor COD niet redden.
Speel het spel niet zelf.
Een PS4 zou kunnen, echter is een console een totaal andere speelstijl/voorkeur dan de pc.
Het is dus niet zo dat hij dat ook leuk gaat vinden. Mij hoef je bijv. echt geen controller in m'n handen te duwen. Ik kan er echt niet mee gamen. PC all the way.
En de pc kan ook nog eens gebruikt worden voor huiswerk, thuis lessen/werken, etc.

De eisen voor COD vind je hier terug:
https://www.callofduty.com/nl/blackopscoldwar/beta
Die vallen op zich nog mee.
Deze PC in V&A zou bijv. voldoen: V&A aangeboden: MSI Nightblade MI3 8RA-043EU

Echter zou ik adviseren om toch iets ruimere specs te kopen dan daar staat. Anders komt over 1,5 jaar een nieuwe versie uit van de game en dan kun je weer een nieuwe pc kopen omdat deze niet meer voldoet en het spel niet kan draaien.
De PC die we nu hebben vind ik nog goed, maar dat kan ook gewenning zijn.

Dan wordt het toch een Playstation/Xbox en als hij dat niet wil, dan moet ik de portemonnee maar trekken..

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-11 11:47
Zoiets als dit is een prima pctje voor z'n geld :

V&A aangeboden: Upgradeset I7-4770/KS Hyper 16GB/Asus Trooper B85/MSI GTX1060...

Kun je alle huidige games prima mee spelen.

-edit-

Mits je er nog opslag aan toevoegd...die zit er nog niet in..

[ Voor 7% gewijzigd door Baloes op 18-10-2020 20:42 ]

• vanBrakel
Baloes schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:39:
Zoiets als dit is een prima pctje voor z'n geld :

V&A aangeboden: Upgradeset I7-4770/KS Hyper 16GB/Asus Trooper B85/MSI GTX1060...

Kun je alle huidige games prima mee spelen.

-edit-

Mits je er nog opslag aan toevoegd...die zit er nog niet in..
Voor zo weinig geld??

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-11 11:47
De processor en GPU zijn alweer een aantal jaartjes uit vandaar de lage prijs. Maar mits je er niet perse competitief 100+ fps mee wilt gaat gamen is dit een prima ding.

Acties:
  • Beste antwoord

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
kan wel zeggen, gezien je zoon 15 is, wilt hij waarschijnlijk mee kunnen met zijn vrienden.
ENIGE remedie: hem zijn zin geven:
Laat hem werken voor wat hij wilt, desnoods 50-50 of 66-33 oid. Als hij een pc van 1000 euro wilt, prima, dan gaat hij maar in het weekend extra bijbaantje nemen. Ze zoeken nu veel mensen die de winkelkarren schoonmaken bij supermarkten. Geloof me, hij komt heel snel terug op het feit dat de pc minimaal 1000 euro moet kosten.

ALS hij het wel bij elkaar spaart: wees trots, en gun hem zijn pleziertje.
Pagina: 1