Warmtepompdroger Siemens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc_bakker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 21:08
Sinds gisteren in het bezit van een warmtepompdroger van het merk Siemens, model WT8HXM75NL.

https://www.siemens-home....mtepompdrogers/WT8HXM75NL

Droogresultaat is fantastisch. Maar merk dat als de compressor aanslaat er een soort van ratelend geluid te horen is. Als de compressor uit is hoor je het niet. Op onderstaande youtube link heb ik het opgenomen.

YouTube: Warmtepompdroger

Is dit geluid normaal wat je bij een warmtepompdroger mag verwachten, en is dat dan bij alle merken? Of heb ik hier te maken met een probleem in de compressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 14:23
Ik heb sinds vorige week exact zelfde model. Tot nu toe niks dan drama. Drogen doet hij, voor een warmtepomp, wel goed. Maar tis net of ik elke keer een verkeerd model heb. Heb inmiddels 2 nieuwe drogers. En nu bij deze droger loopt water niet goed weg.

Even inhoudelijk; de pomp maakt een pokerend geluid, maar die van jou ratelt wel behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc_bakker
grote_oever schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:30:
Ik heb sinds vorige week exact zelfde model. Tot nu toe niks dan drama. Drogen doet hij, voor een warmtepomp, wel goed. Maar tis net of ik elke keer een verkeerd model heb. Heb inmiddels 2 nieuwe drogers. En nu bij deze droger loopt water niet goed weg.

Even inhoudelijk; de pomp maakt een pokerend geluid, maar die van jou ratelt wel behoorlijk.
Wat is er bij jou precies aan de hand dan? Hier ook al het tweede model overigens, eerste niet aan gehad want zat een barst in de deur.

Oke dus de ratel is wel heel anders dan bij jou. Toch maar even Siemens bellen dan maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Die van ons staat nu aan. Zal even filmpje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
[YouTube: Siemens warmtepomp]

Geluid lijkt normaal. Tenminste; heb exact hetzelfde.

[ Voor 29% gewijzigd door grote_oever op 18-10-2020 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BushMule
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-02-2023
Hier ook veel gedoe met siemens warmtepomp droger. Ding is nu weg en er staat een Miele. Duurder, maar stukken en stukken beter. Stiller, sneller, zuiniger, degelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 17:40
tc_bakker schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:19:
[...]

Wat is er bij jou precies aan de hand dan? Hier ook al het tweede model overigens, eerste niet aan gehad want zat een barst in de deur.

Oke dus de ratel is wel heel anders dan bij jou. Toch maar even Siemens bellen dan maandag.
@tc_bakker ervaar hetzelfde (net pas in bezit). Nog contact gehad met Siemens en zo ja, wat was hun reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc_bakker
osado schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:27:
[...]

@tc_bakker ervaar hetzelfde (net pas in bezit). Nog contact gehad met Siemens en zo ja, wat was hun reactie?
Heb inmiddels de derde machine. 1e zat een barst in de deur, 2e teruggestuurd omdat hij ergens anders goedkoper was, de 3e staat er nu nog steeds. Alle drie hebben ze deze ratel gehad als de warmtepomp aanslaat. Lijkt mij normaal geluid dus, ben er ondertussen ook al wel aan gewend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-06 12:34
Is het niet gewoon een kledingstuk wat in de droger zelf zit? Een knoop bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc_bakker
Troubled schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:45:
Is het niet gewoon een kledingstuk wat in de droger zelf zit? Een knoop bijvoorbeeld.
Nee het komt echt van de compressor / warmtepomp. Het is een beetje vergelijkbaar als wat je hebt met je koelkast. Als daar de compressor aanslaat is dat ook duidelijk hoorbaar. Helaas niks aan te doen, misschien hadden ze het beter moeten isoleren ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
tc_bakker schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:47:
[...]

Nee het komt echt van de compressor / warmtepomp. Het is een beetje vergelijkbaar als wat je hebt met je koelkast. Als daar de compressor aanslaat is dat ook duidelijk hoorbaar. Helaas niks aan te doen, misschien hadden ze het beter moeten isoleren ofzo.
Heb hetzelfde met een Bosch warmtepomp droger. Volgens de monteur is het de compressor en doen alle warmtepomp drogers dit.

Het geluid komt echter hoger uit dan de 64db volgens de droger specificaties. Bij jou ook?

Antwoord vd monteur was dat drogers net als auto's in het fabriek in optimale situaties gemeten wordt, dus dat de niet mag verwachten dat de specificaties in het echt kloppen en alleen perfecte plaatje weergeven. Bijzonder verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
grote_oever schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:30:

Dit geluid is van de compressor volgens de Bosch monteur bij mij. Ik heb namelijk hetzelfde geluid. Ook als je de droger zonder was laat draaien. Duurt eventjes, maar dan hoor je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 17:40
twkr18526 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:39:
[...]

Heb hetzelfde met een Bosch warmtepomp droger. Volgens de monteur is het de compressor en doen alle warmtepomp drogers dit.

Het geluid komt echter hoger uit dan de 64db volgens de droger specificaties. Bij jou ook?

Antwoord vd monteur was dat drogers net als auto's in het fabriek in optimale situaties gemeten wordt, dus dat de niet mag verwachten dat de specificaties in het echt kloppen en alleen perfecte plaatje weergeven. Bijzonder verhaal.
Ik heb het aantal dB niet gemeten, maar hij is vrij rustig zolang de compressor niet bezig is. Denk dat deze aangaat wanneer je handdoeken gaat drogen (veel gewicht en vocht). Bij kleinere volumes wellicht niet nodig. Maar wat je zegt, dat ze in optimale situaties worden gemeten, zal wel kloppen. Dat gebeurt vrijwel met allerlei producten (auto rijdt 1 op 20, ja zonder tegenwind, normale temperaturen etc etc). Hoe dan ook, verbaast het me dan toch dat de reviews over de droger niks zeiden over dit compressorgeluid. Zou toch geen complot zijn? ;-)
Pagina: 1