Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 22:33
Sinds 2 jaar heb ik een Remeha Tzerra TW4 cv ketel met daarbij een Honeywell Round Connected. Thermostaat is rechtstreeks aangesloten via een kabel op de cv ketel op de aansluiting voor opentherm. Hier hangt dus geen zogeheten ketelmodule tussen.
De round connected maakt keurig draadloos connectie met de gateway de ongeveer 3 meter verderop hangt en is bekabeld aangesloten op mijn modem.

Vanaf het begin kan ik via de Total Connect Comfort app (laatste versie) keurig op afstand de temperatuur bepalen. Echter, vooringestelde schema's is me nog nooit gelukt en lukt me nog steeds niet. In het verleden heb ik wel eens gelezen dat dit een bekend probleem is bij bovenstaande combinatie, maar tegenwoordig lees ik toch ook veel verhalen waarin het wel lukt. Ik heb alle kabels gecheckt, de gateway opnieuw aangesloten, de app opnieuw geinstalleerd en ingesteld en de round connected opnieuw aangesloten en ingesteld, maar niets mocht baten. Verder reikt mijn verstand van dit helaas ook niet.

Nu wil ik na 2 winters graag de 3e winter wel vooringestelde programma's kunnen gebruiken, zodat het bijvoorbeeld op zondagochtend, wanneer de kinderen voor dag en dauw beneden zijn, het al behaaglijk is.
Iemand die me misschien nog wat verder kan helpen of kan ik beter een ander systeem kopen? ik hoef niet perse een 'slim' thermostaat die zelflerend is enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:58
Kun je misschien iets meer toelichten wat er niet lukt?
Ik heb namelijk geen enkel probleem met mijn Honeywell Round Connected, schema heb ik ooit ingesteld en daar houdt die zich keurig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
In de app kan ik mijn thermostaat zien, temperatuur zien en wijzigen. Maar wanneer ik via het kalendertje rechtsboven temperaturen voor bepaalde tijden gedurende een week ga instellen, komen deze op de één of andere manier niet door, want de termperatuur in huis wordt niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:58
Je kunt daar voor elke dag in de week een schema maken. Schema is niets meer dan een lijstje met “Op tijdstip xx gewenste temperatuur op yy instellen”.

Als je dat voor één dag gedaan hebt, kun je met de knop midden-onder dat schema kopiëren naar 1 of meerdere van de andere dagen in de week.
Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ihb4mJ9twHpXYGT-U5Oap2oQg1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1OWSaIMPovI4EtjYzygeCJVS.png?f=fotoalbum_large
Om 0:00 gaat de thermostaat naar 18,5
Om 7:00 gaat die naar 21,5
Om 09:30 gaat die naar 20,0

De volgende stap in het schema staat dan op de volgende dag (en is in dit geval ook 0:00 uur naar 18,5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Allereerst dank voor je hulp. Deze schermen heb ik inderdaad ook en ook ingevuld zoals jij dat hebt gedaan. Echter, er wordt niks doorgestuurd naar de Round Connected zoals het lijkt, want er gebeurt niks hier in huis. Verder kan ik in de app toch niet veel instellingen veranderen waardoor het wel zou moeten lukken. En vanaf afstand eenmalig en handmatig instellen doet het wel, dus er kán wel connectie tot stand worden gebracht.

Gebruik jij dit alleen voor je vloerverwarming of ook voor je cv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robwp
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-05 20:49
https://www.intergas-verwarming.nl

Storing. Geen melding bij openen app ? Ook een mail gehad van ze.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=65328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Nee, geen melding gehad. Bij mij heeft het instellen van een schema nog nooit gewerkt, dus zal niets met die storing te maken hebben vrees ik. Wanneer kreeg je die mail? Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robwp
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-05 20:49
Gateway doet het niet volledig. Vandaar dat alleen de thermostaat aan de wand goed werkt. Daar zit geen schema in toch? Alleen voeler en mogelijkheid tot temp instellen ?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=65328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
ja klopt, alleen voeler en temp instellen idd, middels een draaiknop. Verder geen mogelijkheid tot het instellen van iets. Dan moet ik dus bij de gateway zijn. Ik ga op onderzoek, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Zoals ik nu heb kunnen testen ligt het niet aan de gateway. Heb zowel de thermostaat als de gateway gereset en opnieuw met elkaar gekoppeld. Dit heb ik al meerdere keren gedaan. Ook app verwijderd van telefoon. MAC-id van de gateway compleet verwijderd en weer opnieuw toegevoegd. Tijdens dit hele proces kwam ik meerdere foutmeldingen tegen, waaronder server time out ed. Maar uiteindelijke resultaat is dat ik zonder foutmeldingen oid een schema kan instellen via de app, maar de thermostaat hier nog steeds niet op reageert.

Ik vrees toch echt dat ik moet uitkijken naar een ander thermostaat. gelukkig zijn er daar genoeg soorten van, iets met bomen en bos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADBUS
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-03-2021
Sinds kort heb ik dit probleem ook. Eerder functioneerde het prima maar nu reageert de thermostaat niet meer op het schema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Als je wel gewoon de temperatuur kan wijzigen naar bijvoorbeeld 21 graden permanent in het Home screen (dit gebeurd dan ook daadwerkelijk op je Round) dan is de link wel ok.
Je hebt dan waarschijnlijk hetzelfde probleem als mij; je moet de thermostaat in het Homescreen op Temperatuur x uur zetten. Zolang je een Temperatuur permanent instelt zal dit het schema overrulen en doet ie daar niets mee. Wanneer de x uur is afgelopen zal ie het schema gaan volgen op het eerstvolgende stapmoment.

Dit werkt al jaren prima bij mij overigens en ik wijzig ook nogal eens wat.

[ Voor 7% gewijzigd door Jim423 op 28-03-2021 12:28 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
oke, klinkt opzich als een logische oplossing. Ik heb het ingesteld en ga de proef op de som nemen voor vanavond als ik thuis kom. Ben erg benieuwd! thx alvast voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Bedankt Jim423! Het lijkt inderdaad te werken nu. Ik vraag me wel af of het ook werkt wanneer ik de temperatuur aanpas op de Round Connected zelf. Maar dat zal ik spoedig gaan controleren, op dagen als deze is bijstoken niet aan de orde gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdJ10
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-01 14:26
Goedemiddag,
Is er nog iemand die hier naar kijkt?
Ook ik heb nu problemen met het laten uitvoeren van het ingevoerde schema.
Als oplossing wordt gegeven: invoeren van x uur.
Wat is x uur en hoe voer je dat in? Ik kan alleen maar een tijd kiezen.
Bedankt voor reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Ivm aanschaf warmtepomp ben ik al enige tijd overgestapt naar de Honeywell T6. Dus ik zelf kijk er verder niet meer naar...
Pagina: 1