Desktop Aankoop advies ~800

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 11:26
Hoi,

Ik ga toch eens kijken naar een nieuw pc.

Als leidraad heb ik de BBG Sep en Mei 2020 gebruikt

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden voor allerdaags gebruik, met daarbij denkend aan Internet zoek werk, filmpjes kijken (netflix etc), Office mogelijkheden, 3d printer software, en wat spelletjes, denk hierbij aan Anno 1800, Division 2, GTA 5, Battle Field, allemaal single player mode geen super waardes. (ik ben saai)

Ik heb nu een MSI GT72 2PC-061NL Dominator, een keer gekregen en ook een heel leuk apparaat, lekker compact op het bureau, maar loop toch wel tegen dingen aan dat ik toch een nieuwe pc wil en dit keer niet een notebook maar gewoon weer een desktop

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niks, nee zonder gekheid, ik ga het systeem in delen kopen en zelf in elkaar zetten en dacht dan aan een totaal waarde van rond de 800 Euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu zelf al
Scherm - 2 x HP Compaq LA2306x Zwart
Muis - Rival 710
Keyboard - Apex 3 US
Bureau en stoel

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat heb ik nodig en waar dacht ik aan ik heb de volgende lijst even Samengesteld:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 72,95€ 72,95
1VideokaartenASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D2 6G OC€ 295,05€ 295,05
1BehuizingenCooler Master MasterBox Q300L€ 41,-€ 41,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 58,75€ 58,75
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 79,95€ 79,95
1Solid state drivesCrucial BX500 1TB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 833,65

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet gebonden aan merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals je kunt zien is de kast compact, ik wil namelijk het klein en compact houden, dan zou eigenlijk ITX nog beter zijn maar dan schiet je al snel omhoog met de prijs, dus daarom ook m-atx, geluid eigenlijk ook minimaal, maar als er een spelletje wordt gespeeld mag hij best even blazen (heb altijd oortjes in) bij standaard gebruik wil ik eigenlijk niks horen.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Het systeem in het lijstje is denk ik wel leuk, prijswijs weet ik niet of ik nog verder naar beneden kan. ik had mijn lijstje gebaseerd op de BBG van Mei en Sep 2020 en al enigszins aangepast, bijvoorbeeld de SSD van M.2 naar Sata en een andere kast. Misschien is er meer mogelijk? bijvoorbeeld de kast heeft een raampje, is niet echt nodig, maar gezien de compactheid en gebruikersgemak (reviews) beviel mij deze wel.
Ik zit nog even te kijken of ik niet misschien de PSU kan vervangen met de Cooler Master MWE Bronze 450W V2
Mis ik misschien nog onderdelen.

Kleine opmerking
een tijdje terug was ik van plan een pc te bouwen in me bestaande bureau groot secretaire, ik ben hier op dit moment vanaf gestapt, voornaamste reden het geluid (vibraties) en noemt het onzekerheid het ligt me opeens niet meer lekker, maar het kan altijd nog omslaan dus is nog niet van de baan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zou als ik jou was heel eventjes wachten. Over 2 en halve week komen de nieuwe Ryzen CPU's alweer uit.

Verder lijkt het me redelijk. Misschien zou ik een MX500 1TB nemen, want die is nauwelijks duurder. De BX lijn is toch de goedkopere en kwalitatief mindere lijn van Crucial. Dat zijn de budget SSD's. MX zijn hun paradepaardje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Deze behuizing heeft geen goede koeling. Die ga je wel willen met een 5600xt.
pricewatch: Fractal Design Focus G Mini of pricewatch: Cooler Master NR400 (without ODD) zijn dan betere opties als je graag een raampje wilt.
Deze hebben al standaard 2 fans meegeleverd, waardoor er meer ventilatie is.
Je zou ook nog zelf (stille) ventilatoren toe kunnen voegen: pricewatch: be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm doen hun werk goed en stil.

De bitfenix is atm erg duur: pricewatch: Corsair TX550M V2 is een goedkoop alternatief.

ik zou zelf de kingston a2000 pakken , die is tientje duurder maar toch wat meer snelheidsmogelijkheden (in praktijk niet heel merkbaar).

denk ook eens aan intel systeem, gezien de r5 erg hoog geprijsd is atm.

[ Voor 11% gewijzigd door 99ruud99 op 18-10-2020 15:59 ]