Toon posts:

@home

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
verbinding share met een hub, 2pc en kabel modem op hub gaat dat lukke met 1 ip?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Tuurlijk. Je zit met 1 IP op internet en voor je LAN heb je interne IP's (192.168.x.x oid)...

Meer info: search >:)

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:17 schreef DJ_PP het volgende:
verbinding share met een hub, 2pc en kabel modem op hub gaat dat lukke met 1 ip?
nee gaat niet lukken..
wil alleen als je 1 pc de rol geeft als "server" en daar bijvoorbeeld winproxy of (wat ik heb) winroute op installeer.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:14

MartNL

Ligt bij jou ook @home plat?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Dit is totaal offtopic, je eigen zaken aan de orde stellen in de topic van een ander, terwijl dat niet met het oorspronkelijke onderwerp van de topic te maken heeft. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Bovendien: Nadat er in de verschillende fora verschillende topics over @home van jou zijn gesloten is het natuurlijk niet de bedoeling dat je vervolgends andere draadjes over @home gaat vervuilen met dergelijk offtopic gedrag.<hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:29 schreef MartNL het volgende:
Ligt bij jou ook @home plat?
uh dat niet anders zou ik nu niet kunnen internetten, maar heb wel elke dag last van dat ie paar uur errug traag is (<1kb/s)
uurtje geleden ook nog..
maar schijnt "normaal" te zijn in enschede
nu loopt alles goed

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 10 augustus 2001 20:17 schreef DJ_PP het volgende:
Nee, zo lukt dat niet zoals je hierboven ook kan lezen.
Maar kan je voortaanje vraag in normaal nederlands stellen, dit is een beetje warrig en simpelweg KUT te lezen :(

Verwijderd

betaal gewoon een tientje xtra en je hebt 2 ip's en ook niet een gedeelde verbinding dus ook geen snelheidsverlies

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 21:39 schreef clvy82 het volgende:
betaal gewoon een tientje xtra en je hebt 2 ip's en ook niet een gedeelde verbinding dus ook geen snelheidsverlies
Geen snelheidsverlies :?
Die kabelmodem heeft maar 1 kanaaltje voor ontvangen en verzenden plus die kabelmodem kan zich maar 1 keer aanmelden bij een "comcontroller" :(
dus je hebt weldegelijk snelheidsverlies als je met z'n tweeen aan het sponsen bent.. |:(

Verwijderd

Waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Je kan gewoon GRATIS een tweede en eventueel een derde IP Adres aanvragen... betaal je niets voor. De dienst is vooralsnog GRATIS.
Dan hoef je tenminste niet meer te klooien en ben je LEGAAL bezig.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 01:02 schreef pierce00007 het volgende:
Waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Je kan gewoon GRATIS een tweede en eventueel een derde IP Adres aanvragen... betaal je niets voor. De dienst is vooralsnog GRATIS.
Dan hoef je tenminste niet meer te klooien en ben je LEGAAL bezig.
Hmmm, 25 piek voor aanvragen per IP, + tientje extra abbo per maand per IP is gratis bij jou? Bij mij niet ;)

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 22:20 schreef DRG het volgende:

[..]

Geen snelheidsverlies :?
Die kabelmodem heeft maar 1 kanaaltje voor ontvangen en verzenden plus die kabelmodem kan zich maar 1 keer aanmelden bij een "comcontroller" :(
dus je hebt weldegelijk snelheidsverlies als je met z'n tweeen aan het sponsen bent.. |:(
je hebt echt zwaaar veel minder snelheidsverlies dan als je met z'n 2en op 1 ip adres zit...
en of die modem echt remt weet ik niet het gaat hier in ieder geval vrij rapide...
ja ook tegelijk en blabla

Verwijderd

Topicstarter
k gebruik gewoon winroute :) vraag was voor un vriend omdat het met kabels enzo beter uitkwam hub te gebruike maar k doe ut wel op me eigemanier werkt altijd ;):D

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:38

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Gewoon dat extra IP doen.
Heb ik ook, en werkt top! En is vooralsnog ook echt gratis. (zou in juli niet meer zo zijn, maar m'n rekening voor juli is al binnen en daar stond nix op!)
Oh ja, en over die downloadsnelheid .. ik weet niet hoe het kan maar ik merk GEEN verschil in downloadsnelheid of ik nu met 1 of 2 machines surf... haalde gisteren 400 kilobyte/s op machine 1 en tegelijkertijd 350 kilobyte/s op machine 2.... zou theoretisch niet kunnen (max 3,8 megabit/s)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 02:24 schreef MarcelG het volgende:
Gewoon dat extra IP doen.
Heb ik ook, en werkt top! En is vooralsnog ook echt gratis. (zou in juli niet meer zo zijn, maar m'n rekening voor juli is al binnen en daar stond nix op!)
Oh ja, en over die downloadsnelheid .. ik weet niet hoe het kan maar ik merk GEEN verschil in downloadsnelheid of ik nu met 1 of 2 machines surf... haalde gisteren 400 kilobyte/s op machine 1 en tegelijkertijd 350 kilobyte/s op machine 2.... zou theoretisch niet kunnen (max 3,8 megabit/s)
Dit staat toch al een paar maanden op de site van essent, weten ze dan soms zelf niet wat daar staat? :?

Ik heb thuis meerdere computers die in een netwerk staan, kunnen deze ook aangesloten worden?

Ja, met een abonnement op @Home kunt u maximaal drie computers aansluiten als deze in een zelf gebouwd netwerk zijn aangesloten. U krijgt hiervoor maximaal 2 extra netwerkadressen. Per extra aansluiting betaalt u eenmalig fl. 25,- voor de aansluitkosten en per maand fl. 9,95.

Als u klant wordt bij @Home krijgt u toegang tot de abonneesite van @Home. Binnen deze site kunt u via een aantal stappen zelf meerdere computers activeren. Ook vindt u hier de informatie die u nodig heeft om uw extra computers aan te sluiten en in te stellen.

• MarcelG
  • Laatst online: 10:38

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Tja....is toch nog echt nix voor in rekening gebracht...
Ik klaag nergens over :9

Verwijderd

:X SPAM :X

Verwijderd

In princiepe moet er betaalt worden voor de dienst Meerdere IP's , maar doordat de invoering van deze dienst traag is verlopen is de actie (tijdelijk gratis een 2e of 3e IPadres) verlengd. Vooralsnog is het bij @Home nog niet bekend wanneer er kosten voor deze dienst in rekening worden gebracht, maar zodra er voor deze dienst kosten in rekening worden gebracht krijgen ALLE klanten die momenteel gebruik maken van deze dienst ( vor de volledigheid: de dienst heet MEERDERE COMPUTERS ) een email waarin wordt vermeld vanaf welke datum er kosten voor in rekening worden gebracht en dan kan je de dienst altijd nog annuleren als je de kosten te hoog vindt.

• PolarBear
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:26 schreef pierce00007 het volgende:
In princiepe moet er betaalt worden voor de dienst Meerdere IP's , maar doordat de invoering van deze dienst traag is verlopen is de actie (tijdelijk gratis een 2e of 3e IPadres) verlengd. Vooralsnog is het bij @Home nog niet bekend wanneer er kosten voor deze dienst in rekening worden gebracht, maar zodra er voor deze dienst kosten in rekening worden gebracht krijgen ALLE klanten die momenteel gebruik maken van deze dienst ( vor de volledigheid: de dienst heet MEERDERE COMPUTERS ) een email waarin wordt vermeld vanaf welke datum er kosten voor in rekening worden gebracht en dan kan je de dienst altijd nog annuleren als je de kosten te hoog vindt.
Klopt. Dus DJ_PP ga naar http://www en dan @home services en ga dan naar meerdere computers en vraag een 2e Computernaam aan. (IP adres krijg jae van de DHCP server)

• Jules|IA
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Op zaterdag 11 augustus 2001 19:04 schreef illem het volgende:
http://www.willemnet.nl/delen/main.htm
Ik snap iets niet, waarom de proxy server in winroute uitschakelen? Want als je NAT gebruikt, dan kun je geen urls blocken, en wat als je NAT inschakeld én de proxy server in winroute? Wat gebeurt er dan? NAT is toch de zgn. "ip maskering?"

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Gewoon Ishare ,winroute ,wingate ,whaterver
installeren probleem opgelost

of natuurlijk een 486 optroggelen en die met bv freesco als "dedicated" router neer planten

het laatste heb ik iig gedaan

maar nu zit ik met een half ontopic vraagje

[half ontopic]

als je normaal (modem direct aan pc geknoopt)

http://www ingeeft krijg je dus die site van @home

als je dat probeert op een bak die 8er je router hangt lukt dit niet

iemand enig idee hoe dit op te lossen / omzeilen ??
[/half ontopic]

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Dat komt omdat ie een name resolve heeft ingegeven in je dns venstertje van ip-settings (die @home vent)
wat je zonder die autoresolve moet usen is:

www.<stadcode>.<provinciecode>.nl.home.com

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Op zondag 12 augustus 2001 11:25 schreef Masta-T het volgende:
Dat komt omdat ie een name resolve heeft ingegeven in je dns venstertje van ip-settings (die @home vent)
wat je zonder die autoresolve moet usen is:

www.<stadcode>.<provinciecode>.nl.home.com
enig id hoe ik aan die stad/provincie code kom ??

stad zal wel sittard zijn in mijn geval
provincie limburg

Repareren doe je zo.

• PolarBear
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 23:27 schreef Sine het volgende:

[..]

enig id hoe ik aan die stad/provincie code kom ??

stad zal wel sittard zijn in mijn geval
provincie limburg
landg1.lb.nl.home.com is waarschijnlijk het subdomein. (uit mn hoofd ofzo) Maar het is altijd de eerste 5 letter van de plaats waar je onder valt.

Je kan ook www.rdc1.ov.home.nl proberen. (ook uit mn hoofd)

Verwijderd

Achterhaal je hostnaam
dmv Tracert jouw IPnr
Je ziet dan zoiets als cp12345-a.ndwrt.lb.nl.home.com. Bij zoekvolgorde van domeintoevoegsel(onder tabblad DNS configuratie) vul je het laatste stukje van de hostnaam in. bv ndwrt1.lb.nl.home.com.
Hierna kun je zonder problemen dmv www op de @home portal komen.
Pagina: 1