Nieuw RAM geheugen installeren, verschillende afmetingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Az93
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-03-2022
Goedemiddag,

Mijn vraag is:

Ik wil graag mijn RAM geheugen uitbreiden van 8GB naar 16GB. Hiervoor heb ik gister RAM gekocht van het volgende model: Kingston KVR16N11/8. Ik had van tevoren gecheckt of deze op mijn moederbord (GIGABYTE GA-H81M-HD3) past en welke andere specificaties nodig waren (1600 Mhz en DDR3 geheugen). Dit leek allemaal te kloppen maar bij het openmaken van de computer bleek deze chip veel kleiner te zijn dan het andere RAM geheugen wat ik heb. De chip is minder hoog. Hij past wel in het moederbord alleen de pinnen aan beide kanten geven geen klikgeluid wanneer ik de RAM erin druk.

Ik dacht dat alle RAM DDR3 dezelfde afmetingen hadden en zouden moeten passen. Het is ook geen SO DIMM. Kan ik deze RAM toch veilig gebruiken? Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Az93 op 18-10-2020 12:52)

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46

De Nelis

en anders maar niet...

Az93 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:37:
[...]

Oke thanks! Dan ga ik het nog een keer proberen
Er zit zeg maar een inham in de module, in het slot zit een verhoging waar deze overheen komt.
Op de foto lijkt de module er scheef in te zitten, dus zit er mogelijk verkeerd om in waardoor hij nu hangt op het verhogingetje.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Foto's zeggen zoveel meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat is zogenaamd low profile RAM. Zou gewoon moeten werken,

Als de clips van de sloten er niet overheen passen dan heb je de stick waarschijnlijk achterstevoren geplaatst.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Az93
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwbW5qvzZggbjC0KjmhR_ofg6BU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mf9ZcyWoe4Kt8myqKyxwuMu3.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is een foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Az93
nelizmastr schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:27:
Dat is zogenaamd low profile RAM. Zou gewoon moeten werken,

Als de clips van de sloten er niet overheen passen dan heb je de stick waarschijnlijk achterstevoren geplaatst.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46

De Nelis

en anders maar niet...

Az93 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:37:
[...]

Er zit zeg maar een inham in de module, in het slot zit een verhoging waar deze overheen komt.
Op de foto lijkt de module er scheef in te zitten, dus zit er mogelijk verkeerd om in waardoor hij nu hangt op het verhogingetje.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Az93
Het is gelukt! Na checken van het slot en hard drukken aan de zijkanten klikte hij erin. Heel fijn bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1