[3d printer] ik ben opzoek naar een usb kabel zoder stroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akuno
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-09 09:01
Mijn vraag

Ik ben opzoek naar een data kabel voor tussen mijn nieuwe skr mini 1.2 en mijn raspberry pi 4. Of een manier om dit te maken (ik heb recent een soldeerbout gekocht maar heb er geen ervaring mee)

Relevante software en hardware die ik gebruik.

Een tijdje terug heb ik een skr mini 1.2 besteld en aan mijn ender 3 3d printer gehangen echter vindt deze mainbord de extra stroom die de raspberry pi leverd niet zo fijn waardoor het mainbord doorbrande. Inmiddels heb ik een nieuwe maar durf ik mijn raspberry pi er niet aan te hangen zonder data only kabel. Echter kan ik deze nergens vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Extra stroom is niets, dat word beperkt door de USB chip, maar waar je wrs last van ga hebben is een ground loop, maar je hebt die nodig als referentie of je moet een usb isolator kopen, dan heb je geen last van ground loop.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:00
Gewoon de tape fix gebruiken. https://community.octopri...-5v-pin-why-and-how/13574

De USB heeft niks te maken met het doorbranden van je mainboard. Usb werkt op 5volt en je 3d printer op 24/12 volt.

Zal even je zekeringen na kijken. En kijken hoe dit komt is je voeding goed en komt hier niet te hoge spanning uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 07:46

NielsNL

DigiCow

Ik vraag me af welke poorten je op elkaar hebt aangesloten. In dit geval, is de Pi master, en de printer slave. (Mag ik deze termen nog gebruiken?)
De slave zou geen stroom mogen leveren. De printer zou een vierkante USB plug moeten hebben, of mini/micro USB.
Dan zou je dit probleem niet moeten hebben.
Heb je toevallig ergens een male/male kabel gevonden, en doe aangesloten?

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:22
Het is misschien beter als je goed probeert uit te leggen wat je precies gedaan hebt en wat er precies fout is gegaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wally1987
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 21:06
DurkVell schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 00:00:
Het is misschien beter als je goed probeert uit te leggen wat je precies gedaan hebt en wat er precies fout is gegaan!
Die skr mini e3 v1.2 vind power over usb niet zo grappig, je hoort dan een whinetone.
Het is al een bekend probleem bij BTT en dit is daarom ook verholpen in de v2.
https://github.com/bigtre...ECH-SKR-mini-E3/issues/92

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanschoemake
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 13:53
Ik heb toevallig dezelfde setup, ik heb de rode kabel in de usb kabel doorgeknipt. Niet de netste oplossing maar wel effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelbontje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Zoals al gezegd de tapefix gebruiken om de spoortjes die voor stroom gebruikt worden af te plakken. Heb zelf de kabel opengesneden en de draadjes voor stroom doorgeknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Naast deze op zich prima adviezen, ik ken de apparatuur niet waarop die kabel moet worden aangesloten. Vandaar de vraag of het echt wel problemen gaat geven als je de kabel intact laat. In een van de antwoorden wordt namelijk gezegd dat die printer niets doet met 5V. Het lijkt mij dan ook sterk dat hij daar problemen gaat geven, want de 25V die ik las komt heel ergens anders vandaan, niet samen met het USB-signaal. Grote kans dus dat beide 5V-lijntjes daar gewoon doodlopen. Misschien is dat te zien op de usb-poort.

PS:
Ik las je startbericht nog eens door, en kom tot de vraag of dat doorbranden echt hiermee te maken had.

[ Voor 9% gewijzigd door Techneut op 23-10-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Het klinkt in ieder geval heerlijk smerig allemaal, iemand heeft zich niet aan de standaarden gehouden ;)

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:00
@akuno ben benieuwd of je probleem is opgelost?
Pagina: 1