Onprofessionele redacteur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 10:45
reviews: Nvidia GeForce RTX 3090 SLI - Zó mooi had het kunnen zijn

@Tomas Hochstenbach

Vind je je opmerking over Feyenoord zelf nou erg gewenst? Dit is mijns inziens niet het niveau dat Tweakers moet ambiëren.

Misschien de lolbroek lekker thuis laten en je werk wat professioneler invullen. Groetjes.

Acties:
  • +68 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Trek die lange tenen eens in joh, je laat je zo wel erg kennen hoor ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Agee ik ben absoluut geen voetballiefhebber, laat staan Feyenoord fan, maar ik moet zeggen dat ik de metafoor in eerste instantie niet snapte en later nog steeds niets vond toevoegen. Dus lange tenen of niet, ik snap de opmerking van @thatanas wel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:39
Zo'n erge opmerking was het nou ook weer niet, klopt op zich prima. Wellicht overbodig, maar kom op...onprofessioneel?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Feyenoorder ben je niet voor de lol.

(c) Gerard Cox

Kom op je snapt toch wat hij bedoelt? Ik snapte het in elk geval direct. Doet pijn, maar moest er wel om glimlachen. Altijd de hoop, zelden het gewenste resultaat.

[ Voor 11% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-10-2020 10:14 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:30

Nogne

>.<

eric.1 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:12:
Zo'n erge opmerking was het nou ook weer niet, klopt op zich prima. Wellicht overbodig, maar kom op...onprofessioneel?
Dus jij vind het wel professioneel om een hele groep zo aan te spreken?

Aangezien de tekst niet in de TS staat, het gaat om het volgende stuk:
SLI met de RTX 3090
Trek je de lijn door, dan is het bij de volgende generatie einde verhaal voor SLI. Nu is 'SLI-liefhebber zijn' sowieso vergelijkbaar met 'Feyenoord-fan zijn': de afgelopen drie generaties werd de functionaliteit steeds beperkter terwijl de benodigde hardware in prijs steeg.
Ik heb er wat minder moeite mee want ik heb niks met voetbal, maar ik snapte deze hele opmerking niet. Je komt hier om reviews te lezen, en niet om een mening over een voetbalclub te horen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ah kom man, niet zo janken. Ze willen het luchtig houden met wat humor en een appels-peren vergelijking. Gewoon niet serieus nemen. Deze keer was Feyenoord aan de beurt, de volgende keer pakken ze Ajax of de Graafschap.

(Ik heb overigens helemaal niks met voetbal)

[ Voor 9% gewijzigd door Lanfear89 op 18-10-2020 10:19 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• eric.1
  • Laatst online: 16:39
Nogne schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

Dus jij vind het wel professioneel om een hele groep zo aan te spreken?
Ach man, kunnen we niets meer lezen als "met een knipoog geschreven"?

Een beetje realistische Feyenoord-fan glimlacht hierom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, gekeken naar het gezeik in de voetbaltopics dan weet je dat daar een hoop mensen zitten zonder humor. Net als in het PS5 en Xbox topic.
Als je een beetje kennis hebt van de community dan weet je dat hier mensen over gaan vallen. Of ze dat zouden moeten doen is een ander verhaal.

Dat mensen hier over vallen zegt meer over hen dan over de redactie in dit geval.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Slimbo
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:51
Ik snap echt niet waar iemand zich druk over maakt. Gevoel voor humor is bij sommigen ver te zoeken. Drink anders nog wat azijn ofzo ..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:25

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
ArthurMorgan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:13:
Feyenoorder ben je niet voor de lol.

(c) Gerard Cox

Kom op je snapt toch wat hij bedoelt? Ik snapte het in elk geval direct. Doet pijn, maar moest er wel om glimlachen. Altijd de hoop, zelden het gewenste resultaat.
Dat was inderdaad de quote waar ik losjes aan refereerde, maar ongeacht de discussie 'wel of niet leuk', constateer ik dat die zinsnede afleidt van de inhoud - bij dezen is 'ie weg.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Tomas Hochstenbach in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 3090 SLI - Zó mooi had het...

Huilen hoeft dus niet meer :) Dat kan bij de volgende Feyenoord wedstrijd weer

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tsja, voetbalfan of niet, technische ontwikkelingen vergelijken met sportprestaties vind ik in ieder geval bijzonder.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik vind dit toch een zwaktebod, is er eens een keer wat humor wordt het gelijk weer ingetrokken omdat er een paar figuren dingen alleen maar serieus op kunnen vatten. Hou nou eens een keer de kop recht en laat het staan. Dan doe je het in de toekomst gewoon niet meer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:05
Ik vind het niet echt professioneel. Je kunt wel zeggen dat het een grapje is, maar je stoot er wel een groep lezers mee voor het hoofd. Kunnen we volgend artikel een grapje verwachten over bril dragende Tweakers, of Tweakers met ADHD of OCD? Ik mag hopen van niet.

Kortom, gewoon niet doen, aldus Jeroen ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Tja, je bent een review clubje uit 020, of je bent t niet!

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-09 11:12
JeroenNietDoen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:36:
Ik vind het niet echt professioneel. Je kunt wel zeggen dat het een grapje is, maar je stoot er wel een groep lezers mee voor het hoofd. Kunnen we volgend artikel een grapje verwachten over bril dragende Tweakers, of Tweakers met ADHD of OCD? Ik mag hopen van niet.

Kortom, gewoon niet doen, aldus Jeroen ;)
Dus persoonlijke eigenschappen zijn te vergelijken met een één of andere voetbalclub? Je vergelijking slaat kant noch wal.
---------------
Sowieso vind ik vind de toon die naar de redacteur gezet is schadelijker dan het hele grapje in het bericht. Ik vind het bericht van de TS nogal respectloos en alles behalve professioneel. Je had de redacteur ook persoonlijk kunnen benaderen in plaats van doelbewust in een slecht daglicht te zetten.

Met je groetjes...

[ Voor 0% gewijzigd door jetspiking op 18-10-2020 11:23 . Reden: Layout bericht. ]

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eamdegraaf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 02:49
Tomas Hochstenbach schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

Dat was inderdaad de quote waar ik losjes aan refereerde, maar ongeacht de discussie 'wel of niet leuk', constateer ik dat die zinsnede afleidt van de inhoud - bij dezen is 'ie weg.
@Tomas Hochstenbach, wat doe je nu? Laat je niet censuren. Straks kun je (naar analogie) ook je niets meer schrijven over de deficiënties van AJAX en roept het artikel van @Olaf over De Lijn en het stoppen van het project met autonome PSV (Public Service Vehicles) ook te veel negatieve associaties op. *Mompelt iets over journalistieke vrijheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• looyenss
Er is een verschil tussen journalistieke vrijheid en fatsoen.

Dit is niet je weekendweblog maar een serieuze tech site.

[ Voor 33% gewijzigd door looyenss op 18-10-2020 11:50 ]

Acties:
  • +59 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Oh god het is weer zover . sneeuwvlokjes united TM
Zullen we direct ook vaantjes uitdelen aan iedereen met de tekst "Goed zo, je hebt een topic gestart"

Laat eens wat haar op je zak groeien ipv meteen te gaan lopen janken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:45
Ja het is allemaal leuk en aardig maar de vergelijking slaat gewoon als een lul op een drumstel. Gaat er niet om wat er staat, gaat er om dat het er staat.

Als ik wil weten wat iemand van een voetbalclub vind ga ik wel naar VI.nl oid.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:15
Ik vind het niet storend, maar zoals genoeg anderen, vond ik het gewoon ook niet grappig. Wel creatief gevonden.

Wat ik erger vind, zijn de mensen die iemand de grond in stampen. In combinatie met iets over HWinfo.

Grappig genoeg claimen sommigen ook dat tweakers.net zo professioneel is, maar in vrijwel elk belangrijk artikel en topic wordt er gereld tegen tweakers.net en onderling nog meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Prima plan :Y) :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 18:57
Hahaha, als Feyenoord fan kan ik hier wel om lachen.
Het is al jaren iets wat je niet voor de lol bent, maarja je bent fan in goede tijden en slechte tijden (mooie tv serie trouwens, aanrader :+ ).

De vergelijking wel een beetje gezocht, maar humor moet kunnen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:56

DirtyBird

Praktiserend denker

Wat een rubberentegel-topic weer. Wat @Koffie zegt; leer eens incasseren in plaats van je zo te laten raken door een compleet onschuldig grapje.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:10
Echt weer zo'n onderwerp waar 'iedereen iets van moet vinden'.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Gezien de pot van vandaag, heeft hij toch gewoon gelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Fly-guy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:27:
Gezien de pot van vandaag, heeft hij toch gewoon gelijk?
Inderdaad, ik mag hopen dat 'we' ( de bezoekers ) er nog wel ééntje bij maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:45
Cheezborger schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:16:
Echt weer zo'n onderwerp waar 'iedereen iets van moet vinden'.
Jij hoeft er niks van te vinden hoor :)

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Heerlijk.. Tweakers leden willen weer terug naar de oude stijl. Minder serieus, meer diepgang maar met een knipoog.

Doen ze het een keer is het weer niet goed. Beetje jammer.

Ook durf ik te zeggen dat als het Ajax was geweest, TS hier niets had gepost.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:31
thatanas schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:52:

@Tomas Hochstenbach

Vind je je opmerking over Feyenoord zelf nou erg gewenst? Dit is mijns inziens niet het niveau dat Tweakers moet ambiëren.

Misschien de lolbroek lekker thuis laten en je werk wat professioneler invullen. Groetjes.
Je bent wel erg snel op je tenen getrapt zeg, je kunt tegenwoordig al geen grapje meer maken blijkbaar ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51

De Nelis

en anders maar niet...

corset schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:26:
Heerlijk.. Tweakers leden willen weer terug naar de oude stijl. Minder serieus, meer diepgang maar met een knipoog.

Jep, maar tegenwoordig hoef je maar 1 'verkeerd' woord te zeggen of de aarde brand. Losjes word niet meer geaccepteerd blijkbaar.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCG2020
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-10 11:04
Het lijkt erop dat de auteur het artikel inmiddels heeft aangepast, want ik kan de passage -die ik vanochtend inderdaad wel heb gelezen- niet meer terugvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51

De Nelis

en anders maar niet...

PCG2020 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:04:
Het lijkt erop dat de auteur het artikel inmiddels heeft aangepast, want ik kan de passage -die ik vanochtend inderdaad wel heb gelezen- niet meer terugvinden.
Tomas Hochstenbach in "Onprofessionele redacteur"

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCG2020
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-10 11:04

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 10:02
thatanas schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:52:

@Tomas Hochstenbach

Jij bent vast heel gezellig op verjaardagen 8)7 Stel je voor dat een professioneel iemand ook wat ruimte over heeft voor iets grappigs (er zijn altijd wel mensen die iets niet grappig vinden) dus hou op met huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mugenmarco schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

Jij bent vast heel gezellig op verjaardagen 8)7 Stel je voor dat een professioneel iemand ook wat ruimte over heeft voor iets grappigs (er zijn altijd wel mensen die iets niet grappig vinden) dus hou op met huilen.
Ach ik heb zo'n broertje ....
Altijd de leukste, en de grappigste, totdat iemand 'tegen' hem begint ... dan is het hommeles ..

Beste is dan ook altijd de tantrums te negeren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Wat enorm zonde. Zou het graag in ere hersteld zien worden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
beetje jammer dat de redactie valt voor een paar boze fanboys.. ik vond het juist weer de oude stijl van Tweakers, zichzelf en de wereld niet al te serieus nemend. Maar ja, dan worden fans boos, en dat is weer slecht gok ik? Ipv dat ze zich aanpassen en accepteren dat ze soms gewoon even wat minder serieus moeten zijn gaan ze huilen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk en dit is precies wat er mis gaat in de maatschappij. Iedereen is gelijk op de teentjes getrapt of heeft een mening
Ik zou zeggen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Kent u dat gezegde: Voetbal is een aanslag op de intelligentie van de mensheid

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 11:51
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:10:
Kijk en dit is precies wat er mis gaat in de maatschappij. Iedereen is gelijk op de teentjes getrapt of heeft een mening
Ik zou zeggen
[YouTube: Dominee Gremdaat: Beledigen...kent u die uitdrukking? (opname 2009)]
Goede reactie. Het is niet tweakers of een tweaker die hier de boosdoener is. Deze trend zie je gewoon terug in de maatschappij terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:16:
Kent u dat gezegde: Voetbal is een aanslag op de intelligentie van de mensheid
Online anonimiteit helpt niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:00
Jeetje, bij ons in de voetbalkantine maak je elke week wel zo'n grap mee, en niet alleen over Feyenoord ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lanfear89 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:28:
Ik vind dit toch een zwaktebod, is er eens een keer wat humor wordt het gelijk weer ingetrokken omdat er een paar figuren dingen alleen maar serieus op kunnen vatten. Hou nou eens een keer de kop recht en laat het staan. Dan doe je het in de toekomst gewoon niet meer
Humor moet ook effectief zijn. Ik heb helemaal niks met voetbal en had echt geen idee waarnaar gerefereerd werd. Je kan als schrijver prima humor hebben op een manier die geen afbreuk doet aan je verhaal omdat je je lezer afleidt in plaats van focust.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-10 23:09
Als Feyenoord fan kan ik het wel waarderen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 20:39
Mag de tekst gewoon weer terug? Het slaat als een tang op een varken dat hiervoor gebogen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Ach, vriend van mij echte Feyenoorder stuurde mij vorige week een screenshot van de stand in de Eredivisie. Feyenoord stond bovenaan. Hij schreef erbij: deze laat ik inlijsten. We staan een week bovenaan.

Reageerde met: mag je blij zijn dat er geen midweekse wedstrijden zijn anders was het maar 3 dagen geweest

Hij kon het wel waarderen. Een Feyenoorder met zelfspot en humor. TS is dat duidelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 17:39
Of we nu allemaal lange tenen hebben of niet, of het nu grappig is of niet: in een review zijn zulke grappen wat mij betreft altijd een no-go. Alleen al de kans dat je er iemand mee op de tenen zou kunnen trappen moet je als redactie niet willen nemen. Het is tenslotte geen stuk over voetbal of een grappig bedoelde column: het is een beoordeling van een stuk hardware. Randzaken horen daar niet bij te worden betrokken en de helft zal de grap sowieso niet eens begrijpen. Je begeeft je ook op een hellend vlak.

En ik kan er dus best wel tegen maar als ik het lees heb ik bij de redacteur vooral het beeld van een middelbare scholier die wellicht beter voor de schoolkrant kan gaan schrijven dan voor een landelijke reviewsite met een grote schare lezers. En dat is zonde want met de review is wellicht helemaal niks mis.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 18-10-2020 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan het nog kinderachtiger?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
MeNTaL_TO schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:42:
[...]

Doen we aan selectief quoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

looyenss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:43:
[...]

Doen we aan selectief quoten?
Nee, het gaat me puur om de kengetal aanduiding van een regio.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 13:45
MeNTaL_TO schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:44:
[...]

Nee, het gaat me puur om de kengetal aanduiding van een regio.
Het is maar waar je je druk om maakt. :z Echt, dit topic is een afspiegeling van waar de samenleving naartoe gaat. Niks meer mogen of durven zeggen want stel je voor dat het iemand stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Luca schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:49:
[...]

Het is maar waar je je druk om maakt. :z Echt, dit topic is een afspiegeling van waar de samenleving naartoe gaat. Niks meer mogen of durven zeggen want stel je voor dat het iemand stoort.
Inderdaad. Kengetal is ook al fout. Echt @MeNTaL_TO ga je druk maken om dingen die er toe doen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

looyenss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:50:
[...]

Inderdaad. Kengetal is ook al fout. Echt @MeNTaL_TO ga je druk maken om dingen die er toe doen :z
Dan zal het wel een leeftijds iets zijn om dit kinderachtig/puberaal te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:11
Ik heb totaal geen verstand van voetbal, maar als het zo is dat Feyenoord de afgelopen drie jaar steeds meer heeft uitgegeven aan spelers end. En steeds minder resultaten heeft laten zien, dan klopt de vergelijking toch gewoon.
En ja een dergelijke vergelijking die totaal niets met de inhoud te maken heeft is een vorm van humor. Je kan het waarderen (en dan gniffel je even tijdens het lezen) of je waardeert het niet of je snapt het niet (en dan lees je door).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Grove den schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:00:
Ik heb totaal geen verstand van voetbal, maar als het zo is dat Feyenoord de afgelopen drie jaar steeds meer heeft uitgegeven aan spelers end.
Dan even ter info voor jou: Feyenoord heeft juist heel weinig te besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:11
Dank voor de toelichting. Dan had ik over het woord 'benodigde' heen gelezen.

Wordt de vergelijking wel wat sugestiever van, maar de tips die ik heb gegeven om er mee om te gaan zijn nog steeds bruikbaar. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 10:02
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:10:
Ik zou zeggen
[YouTube: Dominee Gremdaat: Beledigen...kent u die uitdrukking? (opname 2009)]
Voor die mensen hebben we een woord: Snowflakes. En idd snowflakes verpest de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
“Feyenoord-supporter ben je niet voor je lol” kan je naar mijn mening wel scharen onder algemeen bekende uitdrukkingen voortkomend uit het voetbal als “elk nadeel heb z’n voordeel” en “voetbal is oorlog”. Het is misschien wat knullig beschreven maar de tekst heeft hierin geen betrekking op Feyenoord supporters an sich en alleen als je hele lange tenen hebt kan je hier over mieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De Rikster schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:32:
“Feyenoord-supporter ben je niet voor je lol” kan je naar mijn mening wel scharen onder algemeen bekende uitdrukkingen voortkomend uit het voetbal als “elk nadeel heb z’n voordeel” en “voetbal is oorlog”. Het is misschien wat knullig beschreven maar de tekst heeft hierin geen betrekking op Feyenoord supporters an sich en alleen als je hele lange tenen hebt kan je hier over mieren.
Deze snap ik niet. De bewuste opmerking in het stuk had toch helemaal niets met die quote van Cox te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontslaan en aan de schandpaal nagelen op Twitter. Dit kan echt niet meer in deze politiek correcte tijden, alleen heeft het niets met politiek te maken, maar je snapt mijn punt denk wel, of niet, ik snap er zelf ook niks van.

TLDR: OK BOOMER

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Luca schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:49:
[...]

En een redactie die gelijk ervoor zwicht.. dat is nog het jammere hieraan.

Nogmaals,

eerst hangt tweakers aan de spanddoeken "Oude tweakers moet terug! met humor, en spot!"

Tweakers doet het

"NEE! dit mag niet! Hoe durven jullie grappen te maken!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Laatst online: 11-09-2022
Sowieso zonder het gelezen te hebben gaan de analogieën hier steevast over:

- autos
- voetbal
- computers
- vastgoed

Werkelijk in alle onderwerpen worden binnen een aantal reacties die dingen erbij gehaald. Maakt niet uit over welk onderwerp het oorspronkelijk ging. Het is een beetje voorspelbaar zo langzamerhand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
D-e-n schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:37:
[...]

Deze snap ik niet. De bewuste opmerking in het stuk had toch helemaal niets met die quote van Cox te maken?
En dat was wel de bedoeling, maar door het niet duidelijk genoeg te schrijven door de redacteur ontstaat blijkbaar deze verwarring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
corset schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:43:
[...]

En een redactie die gelijk ervoor zwicht.. dat is nog het jammere hieraan.
Exact dat, het is niet alsof de redacteur iemand met de dood bedreigt of aanzet tot rellen?

Maar goed, tegenwoordig gaat men gelijk in de slachtofferrol en moet degene die wat zei publiekelijk aan het kruis genageld.
"Boehoehoe, ze maken een grapje over m'n voetbalclub/geloof/beroep/wat dan ook, ik voel me gekwetst, het is niet eerlijk!!!!".

Als je hierover al boos/verdrietig wordt, nou, veel succes in je verdere leven dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:33
MeNTaL_TO schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:42:
[...]

Serieuze vraag: wat is er kinderachtig/verkeerd aan '020'? Dat is toch gewoon een koosnaampje voor Amsterdam, net zoals 010 dat voor Rotterdam is? Voor zover ik weet heeft het geen negatieve connotatie. Of heb ik dat verkeerd?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Hahn schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:39:
[...]

Serieuze vraag: wat is er kinderachtig/verkeerd aan '020'? Dat is toch gewoon een koosnaampje voor Amsterdam, net zoals 010 dat voor Rotterdam is? Voor zover ik weet heeft het geen negatieve connotatie. Of heb ik dat verkeerd?
Kinderachtig in de zin dat supporters van de tegenpartij de clubnaam niet wensen uit te spreken uit een soort van afkeer. Het is zeker niet als koosnaampje bedoeld, ter verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hahn schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:39:
[...]

Het wordt vaak gebruikt door voetbalfans die weigeren de naam van de club (Ajax danwel Feyenoord) uit te spreken. Dus in die kringen heeft het een negatieve klank. Ik ben een tijd moderator geweest van een voetbalforum en daar was het gebruik van 010 of 020 ook net zo verboden als verbasteringen van clubnamen.

Verder wordt er nu wel een heel drama van gemaakt. De vrijheid van meningsuiting wordt er al weer bijna bijgesleept. Relax: het gaat hier over een niet al te geslaagde "grap" die door een deel van de lezers niet passend wordt gevonden om te gebruiken in een artikel. De redacteur heeft hem nu zelf weggehaald omdat de "grap" kennelijk het doel voorbij schiet maar volgens mij is het verder nergens verboden om elders nog eens een grap als deze te maken?

@Hahn
Aangezien de originele grap over Feyenoord ging las ik de quote dus wel degelijk als een verwijzing naar Amsterdammers met een voorliefde voor Ajax. Maar dat moeten we dan aan de poster vragen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 18-10-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:33
Vincent Dave schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:50:
[...]

Kinderachtig in de zin dat supporters van de tegenpartij de clubnaam niet wensen uit te spreken uit een soort van afkeer. Het is zeker niet als koosnaampje bedoeld, ter verduidelijking.
De reactie waaruit '020' gequote werd was 'Je bent een reviewclubje uit 020 of je bent het niet'. In dit geval werd 020 bedoeld als Amsterdam, niet Ajax, dus volgens mij gaat je uitleg in dezen niet helemaal op.

Maar, ik stelde de vraag specifiek aan MeNTaL_TO, omdat hij het zo erg vond, dat 'ie erop moest reageren. Dus bedankt voor jullie reacties, maar ik hoor het graag van MeNTaL_TO zelf :)

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 18-10-2020 20:55 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
corset schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:26:

Ik heb geen reet met voetbal. Ik houd gewoon van nieuwsberichten zonder onzin. De hele commentboom werd verstoord door zo'n totaal onnodig grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
NoahAmber schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:26:
Ach, vriend van mij echte Feyenoorder stuurde mij vorige week een screenshot van de stand in de Eredivisie. Feyenoord stond bovenaan. Hij schreef erbij: deze laat ik inlijsten. We staan een week bovenaan.

Reageerde met: mag je blij zijn dat er geen midweekse wedstrijden zijn anders was het maar 3 dagen geweest

Hij kon het wel waarderen. Een Feyenoorder met zelfspot en humor. TS is dat duidelijk niet
Dat klopt, ik heb namelijk geen reet met voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
D-e-n schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:37:
Of we nu allemaal lange tenen hebben of niet, of het nu grappig is of niet: in een review zijn zulke grappen wat mij betreft altijd een no-go. Alleen al de kans dat je er iemand mee op de tenen zou kunnen trappen moet je als redactie niet willen nemen. Het is tenslotte geen stuk over voetbal of een grappig bedoelde column: het is een beoordeling van een stuk hardware. Randzaken horen daar niet bij te worden betrokken en de helft zal de grap sowieso niet eens begrijpen. Je begeeft je ook op een hellend vlak.

En ik kan er dus best wel tegen maar als ik het lees heb ik bij de redacteur vooral het beeld van een middelbare scholier die wellicht beter voor de schoolkrant kan gaan schrijven dan voor een landelijke reviewsite met een grote schare lezers. En dat is zonde want met de review is wellicht helemaal niks mis.
Dankjewel!

En dat is precies mijn punt. Het doet zo'n afbreuk aan het product. Is het nou een FIFA 21 review, dan zeg ik, mwah, past prima één of andere grap. Maar waarom zou ik met de idioterie die voetbal heet geconfronteerd moeten worden in een SLI-review? En de hele commentboom zien vernaggelen in plaats van een interessante discussie op gang zien komen?

[ Voor 12% gewijzigd door thatanas op 18-10-2020 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thatanas
[...]

Ik waardeer dit ten zeerste. Stiekem wel een professionele redacteur. Ik had vanochtend ook echt een heeeel slecht humeur, dat mag hier dan ook niet doorschemeren of zich richten op een ander.

Dus mea culpa daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 23:25
D-e-n schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:37:

Mwah je komt toch ook voor een stukje entertainment? Dat is de enige reden waarom ik nog jaren de PU heb gelezen terwijl ik al jaren niet meer game. Zolang het maar niet de hele review overstemd, prima toch. Laten we anders meteen de smileys, henk en al het andere Tweakers erfgoed weggooien. Vergeet niet dat Tweakers uit een middelbare scholier gekomen is ooit.
Koffie schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:38:
Oh god het is weer zover . sneeuwvlokjes united TM
Zullen we direct ook vaantjes uitdelen aan iedereen met de tekst "Goed zo, je hebt een topic gestart"

Laat eens wat haar op je zak groeien ipv meteen te gaan lopen janken.
Koffie heeft het mooi omschreven.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
KirovAir schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:00:
[...]

Mwah je komt toch ook voor een stukje entertainment?
Mwah. Ik lees de reviews over hardware toch vooral voor de hardware. Ik vermoed dat aan de meeste redacteuren ook geen Hans Teeuwen verloren is gegaan :)

De forums zie ik deels wel als entertainment. Dan is de sfeer ook informeler omdat je een wisselwerking krijgt tussen alle deelnemers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
looyenss schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:47:
Er is een verschil tussen journalistieke vrijheid en fatsoen.

Dit is niet je weekendweblog maar een serieuze tech site.
Ja, inderdaad, maar is dit een serieuze techsite dan?
Kijk bijvoorbeeld eens hoe er in het begin geschreven werd ;)
M$ in court

The Register heeft weer wat info over de gang van zaken met de rechtszaak tegen Mikroschoft.

Het Amerikaanse miniterie van Justitie heeft een aantal document vrijgegeven met leuke info over de handelspraktijken van Bill en zijn kornuiten.

Hier wat stuff over hoe Mikroschoft OEMs chanteerde als zij afweken bij het invullen van de boot-up sequence:
En dit was eerder regel dan uitzondering :+
Maar sinds de mensen met een vagina T-net hebben ontdekt moet PC staan voor politiek correct ipv. personal computer :O
En natuurlijk wil men de adverteerders te vriend houden O-)

[ Voor 3% gewijzigd door 3dfx op 18-10-2020 21:15 ]

Pagina: 1