Ik heb een nieuwe iPhone SE 2020 die ik wil verbinden met iTunes. Dit werkte eerst niet, heb daarna MacOS en iTunes, en de telefoon geupgrade (van iOS 13 naar 14) maar het maakt geen verschil, zelfs een andere computer met andere versies geeft dezelfde foutmelding.
De telefoon vraagt eerst of de computer vertrouwd moet worden etc. en dat gaat goed. iTunes detecteert wel dat de telefoon wordt verbonden via USB en vraagt dan om software te downloaden. Na even (of heel lang) wachten verschijnt dan uiteindelijk deze melding zonder verdere informatie:
MacOS 10.13.16 met iTunes 12.8.2.3
MacOS 10.14.6 met iTunes 12.9.5.5
Update: computer met 10.14 geupdate naar MacOS 10.15, nog steeds hetzelfde probleem daar maar dan geeft Finder de melding omdat daar iPhones vanuit Finder worden beheerd.
Totaal wel 10 keer geprobeerd over een periode van 18 uur, dus niet een kortstondig probleem.
Wat kan ik nog meer proberen, en is er een plek waar ik meer informatie kan zien over wat er misgaat?
De telefoon vraagt eerst of de computer vertrouwd moet worden etc. en dat gaat goed. iTunes detecteert wel dat de telefoon wordt verbonden via USB en vraagt dan om software te downloaden. Na even (of heel lang) wachten verschijnt dan uiteindelijk deze melding zonder verdere informatie:
In Console.app komt deze melding van het proces MobileDeviceUpdater:Can't install the software because it is not currently available on the Software Update Server
De computers die ik heb geprobeerd hebben deze versies van de software maar geven allebei dezelfde melding:Got an error during the update?! Error Domain=SUSoftwareUpdateErrorDomain Code=102 "Can’t install the software because it is not currently available from the Software Update server." UserInfo={NSLocalizedDescription=Can’t install the software because it is not currently available from the Software Update server.}
MacOS 10.13.16 met iTunes 12.8.2.3
MacOS 10.14.6 met iTunes 12.9.5.5
Update: computer met 10.14 geupdate naar MacOS 10.15, nog steeds hetzelfde probleem daar maar dan geeft Finder de melding omdat daar iPhones vanuit Finder worden beheerd.
Totaal wel 10 keer geprobeerd over een periode van 18 uur, dus niet een kortstondig probleem.
Wat kan ik nog meer proberen, en is er een plek waar ik meer informatie kan zien over wat er misgaat?
[ Voor 21% gewijzigd door Johnny op 18-10-2020 19:47 ]
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.