55" TV voor plat aan de muur ophangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51
Ben vandaag eens rond wezen kijken naar wat tv's omdat we binnenkort gaan verhuizen en de woonkamer dus gaat veranderen. Ik wil graag een tv strak tegen de muur dus eigenlijk waren de opties redelijk beperkt. Ik wil een 55 inch dus kijk ik naar:

Samsung The frame 55' 2020 model a 1200 eueo
Of de Samsung q95t 55' die na cashback voor 1250 zou kunnen.

De tv's zijn wat ik kan zien redelijk vergelijkbaar en zo ongeveer de enige op de markt die lekker plat aan de muur blijven. Ik wil liever qled dan oled. Mocht iemand nog een hele andere optie zien dan graag

Vergelijk tvs:

Q95 heeft wat betere backlight en hdmi 2.1 support vooral en the frame heeft die art mode.

Iemand nog een goede reden om voor de een of andere te kiezen? Softwaremarig etc zijn ze volgens mij gelijk toch?

Hdmi 2.1 vraag ik me af wat ik er aan heb. Mijn versterker is hdmi 2.0 dus heb ik er dan wat aan?

De art mode klinkt ook leuk maar moet nog blijken of je dat veel gaat gebruiken in de praktijk

Geluid van tv boeit me ook niet want gebruik via versterker en 5.1 set eigenlijk

Iemand nog verdere tips of dingen die ik over het hoofd zie?

Beste antwoord (via Crysania op 19-10-2020 22:45)

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:07
Crysania schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:17:

De tv's zijn wat ik kan zien redelijk vergelijkbaar en zo ongeveer de enige op de markt die lekker plat aan de muur blijven.
Vergeet The Frame. Het idee van het schilderij is leuk, maar de kwaliteit is slecht voor een 2020 tv van die prijs. De Q95T daarentegen is zeer goed, die kan ik je aanraden. De muurbeugel (€149, vaak met korting te koop) is niet inclusief.
Ik wil liever qled dan oled. Mocht iemand nog een hele andere optie zien dan graag
De LG GX is ook een optie, deze kan ook strak tegen de muur worden gehangen. Sterker nog, je moet 'm ophangen, er zit alleen een muurbeugel bij, geen voet.

Beide tv's zijn zeer goed, welke voor jou het beste is moet je zelf zien.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:28

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb een vraagje wat betreft dit: "Ik wil liever qled dan oled.". Kan je dat wat verder verklaren? Niet om lastig te doen, wel omdat dat je keuzemogelijkheden wat vergroot.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Mavamaarten schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:22:
Ik heb een vraagje wat betreft dit: "Ik wil liever qled dan oled.". Kan je dat wat verder verklaren? Niet om lastig te doen, wel omdat dat je keuzemogelijkheden wat vergroot.
Het is niet een harde requirement maar over het algemeen:
-beter met reflecties in lichte ruimte (veel ramen in de kamer)
- over het algemeen duurder

Sta open voor Oleds die kunnen concurreren met bovenstaande tv's qua kwaliteit en prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-06 19:49
Een oled is zuiniger dan een lcd scherm, bij oled kunnen de pixels gewoon uit bij zwart en gebruiken dan geen stroom.
Je kan een lg cx 55 voor 1300 euro wel kopen, kijk in het prijs discussie forum van oleds hier op tweakers.
Een lg gx kan echt plat tegen de muur en heeft zelf al een ophangbeugel maar die zijn wel wat duurder.
Een oled kan niet concurreren met die lcd tvs, oled is gewoon stukken beter.

[ Voor 14% gewijzigd door Goofy1978 op 18-10-2020 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:59

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Stel je de vraag hoe belangrijk beeldkwaliteit voor je is. Gaan de esthetische aspecten van de TV boven de beeldkwaliteit, dan is The Frame een goede keus. Is beeldkwaliteit wel belangrijk dan is de Q95T een redelijke keus. Wil je het beste beeld dan biedt OLED je dat en de GX en WX zijn dan de modellen die plat tegen de muur kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
OK na de Oled discussie overweeg ik nu ook de LG GX 55

Wx is vele malen duurder en valt af

Wel wat duurder (circa 250 duurder) maar nog platter en beeld inderdaad nog beter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:59

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De muurophangbeugel krijg je bij de GX bijgeleverd in de doos in tegenstelling tot andere televisies, dat compenseert het prijsverschil al een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
OK verder gezocht en de LG met cashback begint aardig in de buurt te komen van de q95t qua prijs. Als je de bevestiging aan de muur mee telt is het verschil nog maar 100 euro meer voor de Oled.

Verder wat gelezen over de reflecties omdat dat mijn grootste zorg was en overal lees ik dat het wel mee valt. (heb wel best lichte kamer maar geen direct zonlicht (woonkamer op noordkant)

De LG lijkt verder qua aansluitingen enzo ook verder te zijn dan Samsung op dit moment en dikte van de tv is bijna de helft tot 2/3e van de Samsung modellen wat esthetisch ook nog mooier is aan de muur.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:07
Crysania schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:17:

De tv's zijn wat ik kan zien redelijk vergelijkbaar en zo ongeveer de enige op de markt die lekker plat aan de muur blijven.
Vergeet The Frame. Het idee van het schilderij is leuk, maar de kwaliteit is slecht voor een 2020 tv van die prijs. De Q95T daarentegen is zeer goed, die kan ik je aanraden. De muurbeugel (€149, vaak met korting te koop) is niet inclusief.
Ik wil liever qled dan oled. Mocht iemand nog een hele andere optie zien dan graag
De LG GX is ook een optie, deze kan ook strak tegen de muur worden gehangen. Sterker nog, je moet 'm ophangen, er zit alleen een muurbeugel bij, geen voet.

Beide tv's zijn zeer goed, welke voor jou het beste is moet je zelf zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
Toch besloten om voor een LG GX 55 te gaan.

Goed dat mensen met oled aankwamen. De LG is om deze reden het geworden

- prijs niet al te veel hoger dan de q95t en beeld wel beter
- standaard aan de muur met bijbehorende beugel en nog platter dan de samsung
- LG op het algemeen verder met aansluitingen en os lijkt het nu
Pagina: 1