Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcornille
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-07 20:52
Een week geleden werd ik genoodzaakt een nieuwe tv te kopen (had de andere laten vallen tijdens aansluiten van nieuw toestel)
De nieuwe TV is een Panasonic 4k oled (TX-55GZ950E), daarnaast maak ik gebruik van een Shield tv met Netflix en disney+ als laatste voor de audio een 5.1 Denon AV SURROUND RECEIVER AVR-X250BT. Nu merk ik op dat bij kijken naar 4k films op Disney+ er soms glitches zijn in het beeld en vond ik op internet dat type hdmi kabel belangrijk is. Na controle van de HDMI kabels tss shield TV, Denon en TV staat er op beide kabels High speed HDMI verder vind ik geen hdmi versie.

Het internet beschrijft welk type ik zou nodig hebben maar ga ik meer halen uit mijn toestellen met geupgrade kabel of ga ik als leek het verschil wrs niet merken?

Indien het aan te raden is toch te upgraden welke merken hebben jullie ervaring mee of raden jullie aan? De lengtes die ik nodig zou hebben is 1m en 2m.
Budget is moeilijk daar ik Indien nodig meer uitgeeft zolang het maar een goede kabel is. (heb ook al gevonden dat meer niet altijd beter is)

Alvast bedankt voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 19:34

CeesKees

I rest my Kees

Heb je die apps niet gewoon op je mooie nieuwe tv staan?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Er is ook niet echt een HDMI versie kwa kabels.
Er zijn verschillende HDMI versie op de controler. En die kunnen verschillende snelheden aan.

Die Highspeed kabels zijn dus iig snel genoeg voor een moderne HDMI versie.

Er kan nog wel verschil zitten in kwaliteit (of gewoon pech).

Is het alleen bij Disney+ dat je dit gedrag ziet?
En hoe kijk je. Via de TV of de Shield?

Zou eerst bronnen uitsluiten.
Bv Shield direct op TV aansluiten zonder versterker er tussen.
En dan kabels wisselen. Zo mogelijk tot die ene kabel als veroorzaker komen.

Verder hoef je niet te veel geld uit te geven aan een nieuwe kabel.
Genoeg mensen die succes hebben met goedkope kabels. Laat je iig niet verleiden door marketing en 40,- (of meer) uit geven aan die speciale gold plated. bla, bla bla, kabel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcornille
@CeesKees Nee heb het niet zo voor Smart TV functies bij keuze van een tv. Als ze beslissen te stoppen dan sta je daar met een domme smart tv. Waarschijnlijk zou dit op een of andere manier wel kunnen maar gebruik liever mij vertrouwde shield tv omdat alles daarop staat van streaming diensten to eigen films & series via Kodi.

@DarkSide Wel heb het bij sommige van eigen 4K materiaal ook netflix hebben we nog niet geupgrade naar het high res abo. zal eens testen als ik de shield direct aan de tv hang of er verschil is.thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 19:34

CeesKees

I rest my Kees

Ik snap je punt.
Maar je kunt daarmee wel uitsluiten of het de shield is, of de Disney feed, of de Denon.

Die laatste kun je uitsluiten door de shield rechtstreeks op de tv aan te sluiten. Je kunt dan ook nog de shield en denon van kabel wisselen, misschien dat dat iets oplost.

Ikzelf gebruik t liefst ook geen met mijn tv meegeleverde apps.

Al moet ik toegeven dat ze wel prima werken bij mij.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcornille
Wel heb zonet even de denon ervan tussen gehaald en de shield rechtstreeks met de tv verbonden daarna tv via optical (had niet anders) verbonden met de Denon en de scenes waar de glitches merkbaar waren opnieuw bekeken en ze waren iets minder maar nog steeds aanwezig.

Ga deze middag/avond een andere Ultra HD film zien en kijken of het in deze opstelling beter is / nog voorkomt

Op de TV kan ik momenteel enkel Netflix gebruiken en niet Disney+ dus jammer genoeg niet mogelijk om te testen.

[ Voor 13% gewijzigd door mcornille op 18-10-2020 10:12 . Reden: Toevoegen info ]

Pagina: 1