Wij hebben onze Ring direct aangesloten op de bestaande gong. Nu gaat hij regelmatig ‘s nachts af terwijl er niemand op de bel drukt. Ik hoor dan enkel de gong en krijg ook geen melding op mijn telefoon. Afgelopen 2 nachten ging hij zelfs over op 3 exact dezelfde tijdstippen (6.00, 6.29, 6.30). Elders heb ik gelezen dat het kan komen doordat er iemand een wekker of autosleutel op dezelfde frequentie heeft. Zou dit kunnen en wat is dan de oplossing?
Vraag
Alle reacties
Je zou een extra relais tussen ring en de gong kunnen plaatsen.
Het zou kunnen dat er een lekstroom is bij de ring die voor jouw gong net voldoende stroom geeft om af te gaan.
Helaas heb ik geen ring om te weten hoe deze intern de gong schakeld.
Het zou kunnen dat er een lekstroom is bij de ring die voor jouw gong net voldoende stroom geeft om af te gaan.
Helaas heb ik geen ring om te weten hoe deze intern de gong schakeld.
Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module
Bij de buren gaat de Ring ook regelmatig 's nachts af zonder reden.
Motion detect staat uitgevinkt. Er is geen gong, het geluid komt dus uit de Ring zelf buiten.
Lijkt mij eerder een soort softwareissue? Vreemde is dat het overdag nooit gebeurd.
Motion detect staat uitgevinkt. Er is geen gong, het geluid komt dus uit de Ring zelf buiten.
Lijkt mij eerder een soort softwareissue? Vreemde is dat het overdag nooit gebeurd.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Zit die ring in serie met je gong?
Zo ja, dan zou het kunnen dat hij om 06:00 een software update of een sync ofzo doet, en daarbij meer stroom gebruikt. Dat zou dan net genoeg kunnen zijn om je gong te luiden.
Zo ja, dan zou het kunnen dat hij om 06:00 een software update of een sync ofzo doet, en daarbij meer stroom gebruikt. Dat zou dan net genoeg kunnen zijn om je gong te luiden.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Ik heb er niet zo’n verstand van. Beiden zijn aangesloten middels een beltrafo in mijn meterkast. Als het in serie is en hij doet een update of sync, wat zou ik er dan aan kunnen doen? Ik heb in de instellingen van mijn Ring gekeken, maar zie niets waarbij ik een tijdstip van een update of sync kan wijzigen.Illusion schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:28:
Zit die ring in serie met je gong?
Vreemd. Bij mij gaat dus juist enkel de gong en niet de bel buiten..Jim423 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:02:
Bij de buren gaat de Ring ook regelmatig 's nachts af zonder reden.
Welke ring heb je exact, en hoe zit het precies aangesloten? Werkt de ring op batterijen, of krijgt hij z'n voeding van de beltrafo? Heb je een schema en/of handleiding?
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Het betreft de Ring 2. Hier zitten batterijen in (accu), maar deze worden constant opgeladen daar hij bedraad is aangesloten op de beltrafo. Gong is tevens aangesloten op beltrafo. Volgens mij dus zo;Illusion schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:01:
Welke ring heb je exact, en hoe zit het precies aangesloten? Werkt de ring op batterijen, of krijgt hij z'n voeding van de beltrafo? Heb je een schema en/of handleiding?
:strip_exif()/f/image/Xlb45Qo9IpOz8tzmhSCbTUrH.jpg?f=fotoalbum_large)
Had je mijn reactie nog gezien?Illusion schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:01:
Bij mij gaat de gong bij een nest hello af als de stroom erop wordt gezet (groep dus even uit en aan gezet).
Heb je zonnepanelen? Misschien als die stroom opwekken dat er even een storing in je stroomnet is of er is misschien iets anders in je stroomnet wat stoort op dat moment.
Heb je zonnepanelen? Misschien als die stroom opwekken dat er even een storing in je stroomnet is of er is misschien iets anders in je stroomnet wat stoort op dat moment.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik had iets soortgelijks met een deurbel van Action van 2.95 of zo (voor zo'n prijs mag het
). Die ging wel eens af als we het licht aanzetten, nadat ik de draden van het drukknopje had verlengd.
Dit heb ik opgelost door de aansluiting van de drukknop op de 'bel' zelf met een condensator van 100 nF of zo (zo'n keramische ontkoppelcondensator) met elkaar te verbinden om op die manier storing weg te filteren.
Dit heb ik opgelost door de aansluiting van de drukknop op de 'bel' zelf met een condensator van 100 nF of zo (zo'n keramische ontkoppelcondensator) met elkaar te verbinden om op die manier storing weg te filteren.
Pagina: 1