Ik was bezig met het maken van een validate functie en zag een aparte reactie die ik niet verwachte.
Hieronder de test code:
Waarom krijgen we 2x een array bij de print_r functie?
Als ik regel 17 op return false zet, krijg ik maar 1 array terug.
Ook wanneer ik 1 van de if statements verwijder krijg 1 array te zien.
In de php.net manual heb ik al lopen zoeken bij functies, if statements of de logical operators ed. maar kan de vinger er niet achter krijgen als php hobbyist.
En blijkbaar kan ik opk de juist google term niet vinden om dit uitgelegd te krijgen.
Heeft iemand een idee wat ik moet googlen om dit uitgelegd te krijgen wat hiervan de oorzaak is?
Grt S.O.
Hieronder de test code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| $array = array (1,2,3,4,5,6); function test ($array){ if (empty (validate ($array)) || validate ($array) !== true) { echo "<br>Error<br>"; return false; } } function validate($array){ echo "<pre>"; print_r ($array); echo "</pre>"; return true; } test ($array); |
Waarom krijgen we 2x een array bij de print_r functie?
Als ik regel 17 op return false zet, krijg ik maar 1 array terug.
Ook wanneer ik 1 van de if statements verwijder krijg 1 array te zien.
In de php.net manual heb ik al lopen zoeken bij functies, if statements of de logical operators ed. maar kan de vinger er niet achter krijgen als php hobbyist.
En blijkbaar kan ik opk de juist google term niet vinden om dit uitgelegd te krijgen.
Heeft iemand een idee wat ik moet googlen om dit uitgelegd te krijgen wat hiervan de oorzaak is?
Grt S.O.