Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnK1997
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-08-2021
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen 2 iMacs. Zie de afbeeldingen hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83_kAE2LmzsH_x2NA5V_Bjq3gNI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZNX3nfQi9ISfMZFOvOiNMzfN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMBGtxVPObPyhS_oMwotDR5FmXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wRhe1K2LlTkkiio8VuEvj2uj.png?f=fotoalbum_large

Voornaamste taken waarvoor ik de iMac gebruik: (met de dagelijkse taken, zoals Netflix, Mail en Webbrowsen buiten beschouwing gelaten)
-Adobe Illustrator, maken van slides voor presentaties
-Adobe Photoshop, ook ter ondersteuning van slides voor presentaties
-Final Cut Pro, hoogste resolutie zal max 4K zijn, maar het merendeel van mindere resolutie zijn.

Als laatste zou ik ook graag vloeiend wat games willen spelen. Dit zal geen GTA, COD, etc zijn. Hooguit Steam games. En ik werk met best veel programma's open tegelijkertijd. Meestel ook tussen de 5-10 tabbladen open op safari.

Harde eis is sowieso 1TB SSD, waarmee het basismodel 27 Inch al wordt uitgesloten. Verder ben ik van plan het werkgeheugen zelf te upgraden met 16 GB dus totaal 24, graag hoor ik of jullie 32 bijvoorbeeld aanraden?

Verder heb ik momenteel een basis MacBook Pro 13 Inch, en ik ben wel echt opzoek naar een degelijke upgrade waar ik mee vooruit kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YUjVUutTEKQd1zDqmlAkPUY4JE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/snZRKFK33rBzQCOFTvfPJZ1a.png?f=user_large

Ik hoor het graag, dankjewel!

Beste antwoord (via StijnK1997 op 18-10-2020 10:09)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Als je dan toch al zoveel geld uit aan het geven bent, zou ik zeker voor de i7 met betere GPU gaan, want dat zorgt ervoor dat je er langer mee kunt doen.

En aangezien je er vrij geheugen-intensieve zaken mee gaat doen, zou ik ook zeker voor 32GB geheugen gaan.

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Als je dan toch al zoveel geld uit aan het geven bent, zou ik zeker voor de i7 met betere GPU gaan, want dat zorgt ervoor dat je er langer mee kunt doen.

En aangezien je er vrij geheugen-intensieve zaken mee gaat doen, zou ik ook zeker voor 32GB geheugen gaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

CEA > MS

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met @Hahn

De 5500XT en i7 helpen niet alleen enorm bij games maar ook zeker bij videobewerking en exports. Final Cut leunt fors op de videokaart.

[ Voor 0% gewijzigd door Daedalus op 18-10-2020 12:05 . Reden: spelling ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnK1997
Oke, dankjewel alvast voor de info. Dan ga ik het eens goed overwegen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shandon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:16
Hahn schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:07:
Volledig akkoord!
Ik zou er graag enkel aan willen toevoegen dat StijnK1997 het geheugen zelf kan aankopen en onderaan de iMac kan inprikken. Veel voordeliger dan het aankopen via Apple, en geheugen toevoegen aan een iMac is nog behoorlijk gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnK1997
Super dankjewel! Ja zelf het geheugen upgraden was ik al van plan!
Pagina: 1