Welke onderdelen voor 24/7 Selenium en ImageMagick taken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• OsiriX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2024
Op mijn PC heb ik 3 Chrome vensters draaien met automatisatie via Selenium Webdriver. Deze zorgen voornamelijk voor het automatisch invullen van formulieren en het uploaden van afbeeldingen van +-10 MB.
Deze draaien nagenoeg 24/7.

Daarnaast heb ik soms PHP draaien op de PC via EasyPHP. Via ImageMagick worden afbeeldingen gegenereerd van ongeveer 5000x5000px. Sommige periodes is dit 24/7, sommige periodes draait dit niet.

Terwijl dat bovenstaande taken bezig zijn, gebruik ik de PC ook als werkcomputer. Hierbij gebruik ik vooral basisprogramma's zoals Chrome, Firefox, Office,... Af en toe ook eens wat Photoshop of Illustrator.

Mijn huidige PC (https://www.coolblue.be/n...kl-90g80049mb-azerty.html) is +3j oud en al deze taken samen lopen niet meer zo soepel. Bij mijn huidige PC lijkt vooral de CPU de bottleneck als ik in taakbeheer kijk. Deze zit meestal +80% en regelmatig ook op 100%.

Gevoelsmatig zou ik ook denken dat voor ImageMagick een degelijke GPU nodig is, maar dit blijkt niet zo als ik naar taakbeheer kijk. De GPU is niet zo zwaar belast.

Graag zou ik dus een nieuwe desktop kopen, of zelf samenstellen (nog nooit eerder gedaan). Welke onderdelen zijn voor mijn situatie belangrijk?

Voor de duidelijkheid, de PC wordt enkel gebruikt om te werken. Geen gaming.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:13
Lijkt me duidelijk
Een goede CPU (i5 10600k, of een ryzen 5 3600) , met 16gb ram 3200c16 (althans, je zit nu toch nooit vol?) en een ssd (kingston a2000), en een kleinere videokaart (bijvoorbeeld een 1660super).
Voordeel van zelf samenstellen is vaak dat combinaties niet goed te koop zijn in winkel + dat er bezuinigd wordt op onderdelen die niet in advertentie staan (bord, voeding, opslag, behuizing, fans).
Nadeel is dat het meer uitzoek werk is, en als je het de winkel laat assembleren vaak niet goedkoper.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
Werken je taken op meerdere cores?

• OsiriX
Bedankt voor de reacties.
99ruud99 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:03:
Lijkt me duidelijk
Een goede CPU (i5 10600k, of een ryzen 5 3600) , met 16gb ram 3200c16 (althans, je zit nu toch nooit vol?) en een ssd (kingston a2000), en een kleinere videokaart (bijvoorbeeld een 1660super).
Voordeel van zelf samenstellen is vaak dat combinaties niet goed te koop zijn in winkel + dat er bezuinigd wordt op onderdelen die niet in advertentie staan (bord, voeding, opslag, behuizing, fans).
Nadeel is dat het meer uitzoek werk is, en als je het de winkel laat assembleren vaak niet goedkoper.
Ik was nu vooral naar i7 10de generatie aan het kijken. De kloksnelheid tussen i5-10600K en i7-10700 is wel aanzienlijk. Ook cumulatief is de i5 in het voordeel wat kloksnelheid betreft. Hoe kan ik inschatten wat het meest voordeel zal geven? Extra cores, of hogere kloksnelheid?
Wat RAM betreft, dat schommelt nu meestal rond 75-80%.
418O2 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:04:
Werken je taken op meerdere cores?
Hoe kan ik dit exact nagaan? Als ik in taakbeheer kijk, dan bewegen de grafieken van de 4 cores in ieder geval redelijk synchroon.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:16

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

@OsiriX klik met de rechtermuisknop op een lege plaats in de taakbalk. Klik nu op taakbeheer en ga naar prestaties. Je ziet de CPU eerst staan. Klik nu met je rechtermuisknop en selecteer 'grafiek wijzigen in' en verander de weergave naar logische cores.

• OsiriX
Ludwig005 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:10:
@OsiriX klik met de rechtermuisknop op een lege plaats in de taakbalk. Klik nu op taakbeheer en ga naar prestaties. Je ziet de CPU eerst staan. Klik nu met je rechtermuisknop en selecteer 'grafiek wijzigen in' en verander de weergave naar logische cores.
Je klopt, de grafieken bewegen dan redelijk synchroon, dus ik veronderstel dat de taken goed over de cores verdeeld worden.
Pagina: 1