Twee antennes in dezelfde band wil je nadrukkelijk niet op zo'n manier scheiden. Ze zijn bedoeld om faseverschillen in hetzelfde signaal te benutten. Dat werkt niet als ze op fysiek andere plekken hangen.
Er bestaan wel dualband-repeaters die de backhaul in ene band kunnen doen en de fronthaul in de andere. Dan kan het geen kwaad om de antennes voor ene band van andere te scheiden. Je moet dan wel goed weten waar je mee bezig bent, dus getuige je posts hier zou ik dit afraden.
Bedenk sowieso dat outdoor een heel ander speelveld is dan indoor, je hebt outdoor geen MIMO, maar ook veel minder obstakels. Bovendien communiceer je outdoor met een vaste AP op vaste locatie, wat vraagt om richtantennes, terwijl je indoor rondloopt en dus omnidirectionele antennes nodig hebt.
Mijn advies als ik het zo hoor: splits het in tweeen:
- neem een outdoor AP en stel die in als wireless bridge (die dus verbinding maakt met AP elders op camping en de verbinding via draadje doorzet). Richtantenne is een pre, en hang het zodanig dat het beste line-of-sight heeft naar camping AP.
- draadje naar binnen, daar een reguliere WiFi-router op aansluiten. Bijkomend voordeel: je eigen netwerk ipv alles op netwerk camping hangen. Zowel voor veiligheid als gemak beter.
Gewenste specs van de outdoor-AP hangen af van specs van de verbinding en afstand die je moet overbruggen, maar als het - zoals vaker - low-end 2.4GHz-only is, kun je met een goedkoop apparaatje volstaan.
Router binnen kun je zo simpel of gek maken als je wilt. Ik zou zelf voor een eenvoudige 2x2 MIMO dualband routertje gaan.
Als je 2e hands spul gebruikt ben je voor paar tientjes (prijs van een redelijke nieuwe dualband repeater) klaar en heb je een veel betere verbinding.
Oslik blyat! Oslik!