Siemens vaatwasser doet 4-5 uur over programma

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Onze Siemens vaatwasser van ruim 9 jaar oud doet ineens bij vlagen zo'n 2 keer zo lang over het programma als zou moeten. Filter is niet echt vuil en hij heeft de afgelopen jaren vrijwel dagelijks gedraaid.

Is dit iets wat nog eenvoudig te verhelpen is of is bij een machine van deze leeftijd het verstandiger om naar een nieuwe te gaan kijken? Ik heb online wel wat oude topics of fora gevonden waar gesproken wordt over ribbelslangen en niveauregelaars, maar om eerlijk te zijn zie ik het niet echt zitten om hem te gaan opereren. Met een hoogzwangere vrouw en een extra stressvolle baan door die corona ellende moet dat ding het gewoon doen.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:39
Heb je al de huishoud trucjes geprobeerd? Dus met soda of azijn paar keer wassen (leeg en op maximale temp)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:01
Zou hem persoonlijk lekker vervangen.

In het verleden zelf ook lang geklooid met een niet lekker werkende vaatwasser en vroeg me later af waarom ik hem niet 2 jaar eerder vervangen had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
Freezerator schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:54:
Heb je al de huishoud trucjes geprobeerd? Dus met soda of azijn paar keer wassen (leeg en op maximale temp)?
Erm... Nee, nog niet. heb ook geen spier verstand van deze apparaten. Een vaatwasser is voor mij iets wat valt onder "moet het gewoon doen". Gooi ik dan gewoon soda onderin de machine? Of in het bakje voor de tabletten?
kever678 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:56:
Zou hem persoonlijk lekker vervangen.

In het verleden zelf ook lang geklooid met een niet lekker werkende vaatwasser en vroeg me later af waarom ik hem niet 2 jaar eerder vervangen had...
Die neiging heb ik ook wel een beetje, tenzij het een bekend fenomeen is en makkelijk te verhelpen zonder dat de hele machine er onderuit en uit elkaar moet...

[ Voor 6% gewijzigd door Aziraphale op 17-10-2020 19:05 ]

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19

WouterG

Dit is geen ondertitel

HG onderhoudsmonteur gooi ik er af en toe in. Soda is waarschijnlijk wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Aziraphale schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:04:
Die neiging heb ik ook wel een beetje, tenzij het een bekend fenomeen is en makkelijk te verhelpen zonder dat de hele machine er onderuit en uit elkaar moet...
Och, als je hem gaat vervangen moet hij er ook onderuit dus dat is net als het weer terugbouwen geen extra moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 19:34
Er zijn verschillende merken middeltjes die het ding ontvetten en ontkalken. Zou daar eerst eens mee beginnen. Wij gebruiken die tabletten van de AH. 1 in het bakje en 1 onderin en dan hoge temp reinigingsprogramma aanzetten.

Soms is er een sensor alsnog vuil, dan gaat er een fles schoonmaak azijn in met kokend water. Paar seconden laten afpompen en dan de stekker eruit, zodat het kan inwerken op alle plekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
AllesKan schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:08:
[...]

Och, als je hem gaat vervangen moet hij er ook onderuit dus dat is net als het weer terugbouwen geen extra moeite.
Ook weer waar. Maar in dat geval weet ik wel zeker dat de nieuwe het probleem van de oude niet heeft. Tenzij ik heel veel pech heb, natuurlijk...
FunFair schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:09:
Er zijn verschillende merken middeltjes die het ding ontvetten en ontkalken. Zou daar eerst eens mee beginnen. Wij gebruiken die tabletten van de AH. 1 in het bakje en 1 onderin en dan hoge temp reinigingsprogramma aanzetten.

Soms is er een sensor alsnog vuil, dan gaat er een fles schoonmaak azijn in met kokend water. Paar seconden laten afpompen en dan de stekker eruit, zodat het kan inwerken op alle plekjes.
Een reinigingsprogramma... Wist niet eens dat dat er op zat, maar zal de gebruiksaanwijzing eens opzoeken. :+ Zelfde geldt overigens voor afpompen: Geen idee hoe ik hem dat moet laten doen. Ik laat hem wel af en toe leeg draaien op maximale temperatuur, dacht dat dat wel voldoende was.

[ Voor 51% gewijzigd door Aziraphale op 17-10-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1460552

Heb een keer programma storing gehad op mijn Bosch, is gelijk Siemens. Die dingen zijn te resetten middels knoppen combi. Even googlen want ik weet het niet meer uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:59

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zou is beginnen mey op maximale temperatuur een programma draaien met zo'n speciaal schoonmaak blokje.

Zeker met eco programmas ed blijft de temperatuur op den duur te laag om vet aanslag te voorkomen heb ik gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
Dank, allen! Ik ga er mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 19:34
Aziraphale schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:10:
[...]

Ook weer waar. Maar in dat geval weet ik wel zeker dat de nieuwe het probleem van de oude niet heeft. Tenzij ik heel veel pech heb, natuurlijk...

[...]

Een reinigingsprogramma... Wist niet eens dat dat er op zat, maar zal de gebruiksaanwijzing eens opzoeken. :+ Zelfde geldt overigens voor afpompen: Geen idee hoe ik hem dat moet laten doen. Ik laat hem wel af en toe leeg draaien op maximale temperatuur, dacht dat dat wel voldoende was.
Ha sorry, dat is ook geen speciale stand. In mijn geval is het een programma op hoge temperatuur, maar dan met de all-in-one stand geactiveerd, zodat er geen glansmiddel wordt gedoseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 23:48

Det

Heel klein kansje maar vooruit; vriendin van ons had soortgelijke issues met een Bosch vaatwasser. Na lang zoeken bleek dat de waterkraan vrijwel dicht stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
Det schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:04:
Heel klein kansje maar vooruit; vriendin van ons had soortgelijke issues met een Bosch vaatwasser. Na lang zoeken bleek dat de waterkraan vrijwel dicht stond...
Dat lijkt me na 9 jaar vrij onwaarschijnlijk... Heb dat ding nog nooit aangeraakt... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 23:48

Det

Ok :) In dezelfde richting; zit er een filtertje in de inlaat van de slang? Schoon?

Afvoer schoon? Filter er al eens uitgetrokken en de ruimte van de afvoerpomp nagekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
9 jaar oud en (beginnende) ellende, gewoon vervangen. helemaal met een kleine on the way, geen zin in gedoe als die er is toch.
wat nog kan helpen (en sowieso wel handig is om af en toe te doen): glas heet water met flink wat schoonmaaksoda -meerdere eetlepels- (gewoon de nog geen euro zak van elke supermarkt of action) onderin t putje van je vaatwasser gieten. daarna een halve fles schoonmaakazijn (vann diezelfde supermarkt of action) er achteraan.
je hoort dan wat bruisen, gewoon kwartiertje laten staan en dan nog een glas heet water er achteraan.

dan is de meeste viezigheid er in ieder geval uit.

en werkt t niet, dan ben je voor minder dan 2 euro toch ff leuk bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
dyrc schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:22:
9 jaar oud en (beginnende) ellende, gewoon vervangen. helemaal met een kleine on the way, geen zin in gedoe als die er is toch.
wat nog kan helpen (en sowieso wel handig is om af en toe te doen): glas heet water met flink wat schoonmaaksoda -meerdere eetlepels- (gewoon de nog geen euro zak van elke supermarkt of action) onderin t putje van je vaatwasser gieten. daarna een halve fles schoonmaakazijn (vann diezelfde supermarkt of action) er achteraan.
je hoort dan wat bruisen, gewoon kwartiertje laten staan en dan nog een glas heet water er achteraan.

dan is de meeste viezigheid er in ieder geval uit.

en werkt t niet, dan ben je voor minder dan 2 euro toch ff leuk bezig geweest.
Nou, dat heb ik vanochtend geprobeerd en heeft wel duidelijkheid gegeven. Heet water met soda er in gedaan, halve fles schoonmaakazijn, in laten trekken en daarna het 70 graden programma aangezet voor het hete water. Dat heeft een dik uur gedraaid en nu doet hij helemaal niks meer. Ding is uit en wil nu überhaupt niet meer aan. :? Nog tips voor een nieuwe? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
Aziraphale schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Nou, dat heb ik vanochtend geprobeerd en heeft wel duidelijkheid gegeven. Heet water met soda er in gedaan, halve fles schoonmaakazijn, in laten trekken en daarna het 70 graden programma aangezet voor het hete water. Dat heeft een dik uur gedraaid en nu doet hij helemaal niks meer. Ding is uit en wil nu überhaupt niet meer aan. :? Nog tips voor een nieuwe? :+
just to be clear: er is correlatie tussen de soda+azijn en de kapotte machine maar geen oorzakelijkheid. dit is gewoon een "grootmoeders recept" voor afvoer reinigen, daar gaat een machine niet direct van kapot.

verder op de casus: 'wil niet meer aan', doet ie helemaal niks meer? (lampjes, reactie op knoppen)
keertje in de meterkast de groep uit waar je vaatwasser op zit, daarna wat knoppen indrukken van je vaatwasser (restspanning eruit) en dan de groep weer aan. does that work? controleer daarna ook ff de andere machines op de groep, lullig als je vriezer nog een 'aan' knopje ingedrukt moet hebben na stroom eraf

klinkt de sluiting van de vaatwasser nog hetzelfde, of moet je sinds kort harder/zachter duwen of een ander geluid als ie dichtvalt? de deur heeft een sensor om te weten dat ie dichtzit. keertje wat lomper dichtslaan.

probeer het putje onderin eens los te maken, en het rekje/filtertje/klik plasticje er ook uit te halen en terug te zetten. daar zit ook een sensor die voorkomt dat de pomp gaat draaien als t niet goed vast zit.

staat er water op de bodem van je vaatwasser, of is deze 'even droog als normaal'.

als ie toch even iets heeft gedaan, zie je een error code als je de deur opentrekt nadat ie (te vroeg of te langzaam) klaar is? al is t maar een halve seconde.
E24 bijvoorbeeld.
vaak lastiger om te zien, draaiende camera erop als je m opentrekt en beeld terugkijken wil nog wel eens helpen.

*ik ben geen monteur, maar heb my (un)fair share met vaatwasserellende wel gehad de afgelopen jaren.

advies voor een nieuwe: exacte breedtemaat van de huidige, anders is t gezeik. (hoogte is meestal wel 10cm speling op de pootjes) -uitgaande van inbouw-

[ Voor 3% gewijzigd door dyrc op 18-10-2020 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
dyrc schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:04:
[...]

just to be clear: er is correlatie tussen de soda+azijn en de kapotte machine maar geen oorzakelijkheid. dit is gewoon een "grootmoeders recept" voor afvoer reinigen, daar gaat een machine niet direct van kapot.
Snap ik en het is ook zeker geen verwijt oid. Schoot voornamelijk in de lach toen dit gebeurde.

Wat hij deed was het programma gewoon starten en na een uur was het over. Hij deed toen inderdaad helemaal niks meer, maar schoot even later weer even aan en was toen na een minuut weer dood. Geen reactie op knoppen, niks. Paar uur later trek ik hem open, en "pieppiep!".. Stond hij weer op begin 70 graden programma...

Sluiting klikt nog gewoon, filter e.d. had ik al volledig losgehaald en schoongemaakt, geen extra vocht op de bodem en ook geen error code te bekennen. Die heb ik ooit wel eens gehad, dus daar had ik al naar gekeken. Groep had ik er nog niet afgehaald, ben vanmiddag maar begonnen met demonteren om op te meten en een nieuwe te organiseren. Het laatste waar ik momenteel tijd voor heb is geklooi met een onwillige vaatwasser en na 9 jaar is investeren in reparatie van een apparaat van (toen) zo'n 500€ ook niet iets wat me een handige investering lijkt.

Uiteraard is het kreng er ook nog eens niet uit te krijgen, zul je net zien. Vloerbedekking is iets te hoog en ik kom niet goed bij de stelpootjes. Dus morgenmiddag maar even langs de lokale vaatwasserhandel en een nieuwe organiseren incl verwijderen en plaatsen. Ik heb het type en dus de exacte afmetingen van deze en ook het kastje en de plaat die er op moet opgemeten, dus dat zou goed moeten gaan. Nu maar hopen dat ze wat hebben voor een leuke prijs, want online lijkt heel veel uitverkocht te zijn en ik wil toch wel weer iets in de richting van AEG, Bosch of Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:04
500€ is instap, je mag blij zijn dat die 9 jaar heeft gewerkt haha. Mijn regel is instap 7 jaar en high end 15 jaar. Maar dan betaal je ook 1000/1500€.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
Bschnitz schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:26:
500€ is instap, je mag blij zijn dat die 9 jaar heeft gewerkt haha. Mijn regel is instap 7 jaar en high end 15 jaar. Maar dan betaal je ook 1000/1500€.
Was wel 500 als onderdeel van een complete keuken, dus zal iets korting op gezeten hebben, maar dan was het nog geen dure.

Praat je dan over 1000/1500 adviesprijs of winkelprijs? Zag een leuke AEG voor 649 met adviesprijs 1149. Gaat zoiets weer zo lang mee of moet ik richting een Bosch van 899 kijken? Zit niet echt op hippe snufjes te wachten, maar wil wel (minstens) een A+++.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ach mijn instapper van €450 euro heeft pas geleden na 19 jaar de brui er aan gegeven. Althans ik heb geen zin meer om de pomp schoon te maken :)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Wim-Bart schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:59:
[...]

Ach mijn instapper van €450 euro heeft pas geleden na 19 jaar de brui er aan gegeven. Althans ik heb geen zin meer om de pomp schoon te maken :)
Met dagelijks gebruik? Normaal lukt dat alleen met 3-5 dags gebruik of langer. Maar hoe dan ook lekker lang!

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Aziraphale schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:44:
[...]

Was wel 500 als onderdeel van een complete keuken, dus zal iets korting op gezeten hebben, maar dan was het nog geen dure.

Praat je dan over 1000/1500 adviesprijs of winkelprijs? Zag een leuke AEG voor 649 met adviesprijs 1149. Gaat zoiets weer zo lang mee of moet ik richting een Bosch van 899 kijken? Zit niet echt op hippe snufjes te wachten, maar wil wel (minstens) een A+++.
Ja wat is lang? 9 jaar met dagelijks gebruik is naar mijn mening best lang.

Maar eh, elke Bosch/Siemens zal voldoen. Wil je perse echt super mega lang met je spullen doen, Miele. Dat spul is gewoon niet kapot te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:37
Na ruim 10 jaar heb ik van mijn Bosch vaatwasser die niet meer wilde afpompen het labyrinth schoongemaakt . Geen klusje van een uurtje, maar sindsdien draait ie al weer 3 jaar probleemloos.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aziraphale schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Snap ik en het is ook zeker geen verwijt oid. Schoot voornamelijk in de lach toen dit gebeurde.

Wat hij deed was het programma gewoon starten en na een uur was het over. Hij deed toen inderdaad helemaal niks meer, maar schoot even later weer even aan en was toen na een minuut weer dood. Geen reactie op knoppen, niks. Paar uur later trek ik hem open, en "pieppiep!".. Stond hij weer op begin 70 graden programma...

Sluiting klikt nog gewoon, filter e.d. had ik al volledig losgehaald en schoongemaakt, geen extra vocht op de bodem en ook geen error code te bekennen. Die heb ik ooit wel eens gehad, dus daar had ik al naar gekeken. Groep had ik er nog niet afgehaald, ben vanmiddag maar begonnen met demonteren om op te meten en een nieuwe te organiseren. Het laatste waar ik momenteel tijd voor heb is geklooi met een onwillige vaatwasser en na 9 jaar is investeren in reparatie van een apparaat van (toen) zo'n 500€ ook niet iets wat me een handige investering lijkt.

Uiteraard is het kreng er ook nog eens niet uit te krijgen, zul je net zien. Vloerbedekking is iets te hoog en ik kom niet goed bij de stelpootjes. Dus morgenmiddag maar even langs de lokale vaatwasserhandel en een nieuwe organiseren incl verwijderen en plaatsen. Ik heb het type en dus de exacte afmetingen van deze en ook het kastje en de plaat die er op moet opgemeten, dus dat zou goed moeten gaan. Nu maar hopen dat ze wat hebben voor een leuke prijs, want online lijkt heel veel uitverkocht te zijn en ik wil toch wel weer iets in de richting van AEG, Bosch of Siemens.
toon volledige bericht
Je zou ook gewoon een reset kunnen proberen. Klinkt alsof ie vast zit of zat in een programma. Zie hier hoe: https://storing.witgoed-r...ring-hoe-te-resetten.html

En verder is schoonmaken denk ik geen overbodige luxe. Kijk ff bij coolblue, daar staat hoe :)

Last: gebruik je alles in een tabs of gewoon poeder? Als je tabs gebruikt, toch zout en glansspoel aanvullen. Anders denkt de machine dat er niks is en gaat ie extra lang draaien om het gebrek aan glansspoel of zout te compenseren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
Aziraphale schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:44:
[...]

ik zou de grens trekken bij A++, die laatste + gaat je mogelijk meer kosten dan dat t verschil op stroom gaat maken.
mocht je voor Bosch gaan, op een gegeven moment komt "extra drogen" en "hygiene plus" als optie knop erbij (paar modellen omhoog vanaf t basismodel volgens mij..). beiden ben ik erg over te spreken in combinatie met al t plastic spul voor de kids wat bij vorige machines helemaal niet goed droog uit de machine kwam, dat doet t nu wel. stukje quality of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:30
De Bosch machine die hier van 1999 tot 2018 gestaan heeft was 899 gulden volgens het bonnetje.
Is vervangen door een Siemens machine van 500.

Wordt dagelijks gebruikt, soms 2x per dag. Gewoon elke maand reinigen met vaatwasreiniger en reinigingsprogramma. Verder geen all in one meuk gebruiken, dat werkt slecht.

Dat extra geld zit vooral in technische snufjes of beter droogresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Beste voor de machine is starten op heetste programma.
Na 10 minuten een kopje opgelost soda toevoegen.
Vervolgens 10 minuten programma met soda draaien.
Daarna machine uit middels power button en 2 a 3 uur laten inweken
Vervolgens programma laten afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Bschnitz schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:45:
[...]

Met dagelijks gebruik? Normaal lukt dat alleen met 3-5 dags gebruik of langer. Maar hoe dan ook lekker lang!
Soms 7 dagen en soms 4 dagen, soms 3 keer op een dag. Normaal gebruik dus. Mijn wasmachine van zelfde merk ongeveer even lang. Toen ze bij afvoeren hem op kwamen halen dachten ze dat ie nieuw was :)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Wim-Bart schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 02:00:
[...]

Soms 7 dagen en soms 4 dagen, soms 3 keer op een dag. Normaal gebruik dus. Mijn wasmachine van zelfde merk ongeveer even lang. Toen ze bij afvoeren hem op kwamen halen dachten ze dat ie nieuw was :)
Dan ga je erg netjes met je spullen om, doe je goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 13:51
Hier een Bosch vaatwasser thuis die 13 jaar oud is.
Ik zou zoals eerder al vermeld is het labyrinth en de niveauregeling schoonmaken.
(heb het zelf een tijdje laten weken met chloor/bleek en uitgespoeld met een slang.
Deze zag er bij die van mij goed verstopt uit.
Bij mij was uiteindelijk het probleem dat het plastic radje van de circulatiepomp die uit 1 deel hoort te bestaan maar uiteindelijk 2 delen was. De pomp draaide dus wel maar er werd geen druk opgebouwd.
Dit zelf gerepareerd maar het was nogal een gedoe om die circulatiepomp er onder weg te krijgen.
Vaatwasser werkt tot nu toe weer geheel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 14:22

immetjes

HIER is BERN-E

Als het automatisch programma langt duurt en de snelle programma's niet dan zou het aan de vuilwatersensor kunnen liggen.

De vuilwater leiding is namelijk normaal doorzichtig en daar zit een sensor op die kijkt hoe doorzichtig de vloeistof is die door de leiding loopt. (de zogenaamde vuilwater sensor). Als die leiding heel vies is denkt de sensor dat de vloeistof nog heel vies is en verlengt hij het wasprogramma. Het kan natuurlijk ook dat die sensor gewoon stuk is.

Die leiding/sensor zou je kunnen opzoeken en zo nodig schoon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
We hebben toch gekozen voor een nieuwe en vanmiddag een Bosch SMV69IX01N besteld. Ik had vast wel nog van alles open kunnen trekken om een reparatie te proberen, maar ik kreeg het kreng er nog niet eens onderweg. Komt bij dat ik momenteel de tijd en fut niet heb om er mee aan de slag te gaan (iets met onderwijs, corona, stress en werkdruk), dus toen hij gisteren niet van zijn plaats wou was ik er wel klaar mee.

Keuze was bepaald niet reuze, want ook de levertijd van vaatwassers is duidelijk aangetast door corona... Maar goed, hopelijk wordt hij deze week nog geplaatst...

Pagina: 1