Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrlyhh
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-10-2020
Hallo mensen, ik wil graag een nieuwe computer aanschaffen voor zowel gamen als video editing voor de komende 4-5 jaar. Ik kan inzien dat dit heel erg moeilijk is, en als iemand die niet zoveel verstand heeft van PC's wil ik graag wat hulp hiermee ontvangen. In de 4-5 jaar ben ik nog wel bereid om een extra video kaart / ram te kopen mocht ik erg achter gaan lopen en een upgrade nodig hebben.

De dingen waar ik niet uitkwam zijn de behuizing en moederbord.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag de games zoals warzone makkelijk op 60 fps kunnen draaien. Ik hoop dat de PC ook kan renderen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik wil graag een hele nieuwe pc bouwen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben zelf geen computer-genie om dit goed te kunnen beantwoorden. Hetgeen dat ik denk nodig te hebben is:
- 32 GB ram
- 8GB GPU
- Een moederbord die een tweede video kaart zou aankunnen
- Een moederbord die zon 64 gb ram aankan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb best wel wat problemen gehad met AMD in het verleden en heb daar nu niet zo veel vertrouwen in meer. Wel sta ik ervoor open om een AMD processor te nemen.

Ga je overklokken?
Ik denk niet dat ik hem ga overclocken, maar wil dit ook niet uitsluiten.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou het erg fijn vinden als mensen mij kunnen helpen met het samenstellen van een computer.

De producten die ik denk graag te willen aanschaffen zijn de:
Processor: AMD Ryzen 9 3950 X
Video kaart: RTX 2080

[ Voor 5% gewijzigd door mrlyhh op 17-10-2020 18:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
2080 Super is een slechte koop als je voor dat geld een veel snellere 3080 kunt halen.
3950X is ook niet de beste keuze met de 5xxx serie in aantocht.

Monitor e.d. moet ook in dat budget of ben je vergeten te vertellen dat je dat al hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrlyhh
Hallo Uszka,

De monitor staat buiten dat budget. Ik ga die apart aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrlyhh
Wat betreft de 3080 ik zou die erg graag willen halen maar heb gehoord dat er hoogstwaarschijnlijk maanden op moet worden gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Involvement
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 16:10
Uszka schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:28:
2080 Super is een slechte koop als je voor dat geld een veel snellere 3080 kunt halen.
3950X is ook niet de beste keuze met de 5xxx serie in aantocht.
Sowieso is de 3950X niet de beste keuze voor spellen, die schalen zelden hoger dan 6 kernen, meestal is 4 genoeg. Een 3300X is (als je hem kan krijgen) in >90% van de gevallen genoeg, een 3600 heeft de twee kernen extra voor de spellen die wel verder schalen dan dat. De komende 5600X is als de verhalen van AMD kloppen een betere keuze, anders misschien een i5-10600K, beide zijn goedkoper.

Begin anders eens met het lijstje van de laatste Best Buy Guide en ga vanaf daar verder.

[ Voor 39% gewijzigd door Involvement op 17-10-2020 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrlyhh
Involvement schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:48:
[...]

Sowieso is de 3950X niet de beste keuze voor spellen, die schalen zelden hoger dan 6 kernen, meestal is 4 genoeg. Een 3300X is (als je hem kan krijgen) in >90% van de gevallen genoeg, een 3600 heeft de twee kernen extra voor de spellen die wel verder schalen dan dat. De komende 5600X is als de verhalen van AMD kloppen een betere keuze, anders misschien een i5-10600K, beide zijn goedkoper.

Begin anders eens met het lijstje van de laatste Best Buy Guide en ga vanaf daar verder.
Klinkt als een plan! Ik heb even een berichtje gedaan voor wanneer de 3080 weer beschikbaar is en ben even zoeken voor wanneer de 5600x uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Involvement
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 16:10
De 5600X is aangekondigd voor beschikbaarheid op de schappen op 5 november. Verdere details ontbreken, dus ik zou niet al te optimistisch zijn dat je dan ook meteen een processor in handen gaat hebben. Houd het in elk geval in de gaten en kijk of je een exemplaar kan bestellen, want afhankelijk van hoeveel ze er in de eerset batch naar Nederland verschepen kan je er waarschijnlijk wel eentje bemachtigen. Zo niet, dan krijg je hem misschien tegelijk met je 3080... ;)
Pagina: 1