Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus Maximus X Hero herkent toetsenbord niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Retort308
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11 17:47
Hoi Allemaal,
Ik draai dit MoBo met 16 Gb Mem, en een Core i7 8700k. Twee opstartschijven, waarvan 1 met Linux Mint, en 1 met W10. Altijd perfect gewerkt.
Op Windows 10 heb ik mijn Logitech G213 toetsenbord geprobeerd wat op te vrolijken met Logitech software.
Sindsdien lijkt mijn Moederbord het toetsenbord niet meer te herkennen.
De verlichting valt uit, de POST duur een eeuwigheid, en om in het bios te komen, moet ik eerst ellenlang wachten totdat het toetsenbord is herkend. Pas als er een lampje (eindelijk) gaat branden kan ik del of F2 indrukken om in het BIOS te geraken.
Nu komt het meest vervelende: Als ik via Grub kies voor mijn Linux Mint, komt Mint met allerlei foutmeldingen. Je ziet dat hij allerlei (7) usb poorten afgaat, en uiteindelijk (5 hele minuten) start hij door.
Ook als ik een wijziging heb aangebracht in het BIOS, start de PC niet weer overnieuw op, maar geraakt na opstarten in een soort van Trance, ik zie dan wel het ASUS logo, maar verder niets. PC zit dan dus vast. Dus resetswitch (hou ik niet van, maar ja.....)
Is mijn moederbord ( Laatste bios versie) defect? Of mijn Toetsenbord? De verlichting op mijn Toetsenbord doet het ook niet meer. Alleen nog wel op mijn logitech muis.
Ook het verwisselen van usb poort helpt niet.
Op de Logitech site kom ik ook niet verder.
Wie heeft er een onderboud idee?

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:49

De Nelis

en anders maar niet...

Werkt het toetsenbord op een andere computer nog wel?

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Retort308
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11 17:47
Geprobeerd, deed het goed.
Opgelost: Logitech toetsenbord en muis zaten verbonden met een USB Hub. Dat mag niet van Logitech, en toen ging hun software blijkbaar hele rare dingen doen. Alle software van Logitech grondig verwijderd uit W10, De 2 USB kabels direct op het MoBo aangesloten, en weg zijn de problemen.
DUS:.....RTFM,
Mag wat mij betreft een slotje op.