Ik heb een stuk software welke gekoppeld is aan een unieke ID.
Deze is volgens mij gegenereerd a.d.h.v. de hardware ID's.
Het is al eens gebeurd dat de licentie niet meer geactiveerd was.
Normaliter moet je hem deactiveren, opnieuw installeren en dan weer heractiveren op de nieuwe ID.
Wanneer dat deactiveren niet lukt moet je mailen met de leverancier en heb je hopelijk binnen 2 weken een nieuwe activatie.
Dat gezeur wil ik niet meer, als ik de software nodig heb dan moet het gewoon meteen weer werken.
De software laat een HWkey zien: QBGIGRITVACE
Hoe kan ik een backup van mijn huidige configuratie maken met behoud van de HW key en hoe kan ik deze eventueel wijzigen?
Ik ben nu toevallig met DriveImage XML een backup aan het maken (volume shadow), maar zou graag willen weten of de ID überhaupt te wijzigen is.
Vermoeden is dat het e.e.a. is gewijzigd na een Windows update.
Deze is volgens mij gegenereerd a.d.h.v. de hardware ID's.
Het is al eens gebeurd dat de licentie niet meer geactiveerd was.
Normaliter moet je hem deactiveren, opnieuw installeren en dan weer heractiveren op de nieuwe ID.
Wanneer dat deactiveren niet lukt moet je mailen met de leverancier en heb je hopelijk binnen 2 weken een nieuwe activatie.
Dat gezeur wil ik niet meer, als ik de software nodig heb dan moet het gewoon meteen weer werken.
De software laat een HWkey zien: QBGIGRITVACE
Hoe kan ik een backup van mijn huidige configuratie maken met behoud van de HW key en hoe kan ik deze eventueel wijzigen?
Ik ben nu toevallig met DriveImage XML een backup aan het maken (volume shadow), maar zou graag willen weten of de ID überhaupt te wijzigen is.
Vermoeden is dat het e.e.a. is gewijzigd na een Windows update.
[ Voor 13% gewijzigd door sanscorp op 17-10-2020 16:28 ]