activatie a.d.h.v. HW ID

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 22:12
Ik heb een stuk software welke gekoppeld is aan een unieke ID.
Deze is volgens mij gegenereerd a.d.h.v. de hardware ID's.

Het is al eens gebeurd dat de licentie niet meer geactiveerd was.
Normaliter moet je hem deactiveren, opnieuw installeren en dan weer heractiveren op de nieuwe ID.

Wanneer dat deactiveren niet lukt moet je mailen met de leverancier en heb je hopelijk binnen 2 weken een nieuwe activatie.
Dat gezeur wil ik niet meer, als ik de software nodig heb dan moet het gewoon meteen weer werken.

De software laat een HWkey zien: QBGIGRITVACE

Hoe kan ik een backup van mijn huidige configuratie maken met behoud van de HW key en hoe kan ik deze eventueel wijzigen?

Ik ben nu toevallig met DriveImage XML een backup aan het maken (volume shadow), maar zou graag willen weten of de ID überhaupt te wijzigen is.

Vermoeden is dat het e.e.a. is gewijzigd na een Windows update.

[ Voor 13% gewijzigd door sanscorp op 17-10-2020 16:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

sanscorp schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:26:
...
Dat gezeur wil ik niet meer, als ik de software nodig heb dan moet het gewoon meteen weer werken...
Ik ben geneigd te zeggen dat je dan een andere software leverancier moet kiezen
...
Vermoeden is dat het e.e.a. is gewijzigd na een Windows update.
Lijkt me sterk: het heet niet voor niets "hardware ID"; software zou daar geen invloed op mogen hebben

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:55

DarkSide

theres no place like ::1

Je weet niet zeker hoe hij gekoppeld is?
Je geeft aan dat de licentie niet meer actief was. Gebeurt dat spontaan. Of na een wijziging van computer.

Eerst zeker weten hoe de software controleert of je de rechtmatige eigenaar bent?
Normaal zal er bij een herinstallatie niets moeten veranderen (iets met mobo x CPU x geheugen = iD).
(zie bv Windows activatie).

Als de software zelf niet lekker is, dan kan het zijn dat hij telkens een nieuw ID ziet? Dit zou je dan bij de leverancier moeten beleggen.

PS over welke software hebben we het? Mogelijk zijn er tweakers met ervaring met die software ipv lukraak wat roepen met een mogelijke HW ID?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
Tja ik kan er weinig aan veranderen en een andere leverancier is er niet :)

Gaat om wat automotive software, o.a. Examiner en Multiecuscan.
Geen idee hoe ik er achter moet komen welke ID zij gebruiken :)

Staat op een laptop en daar is sinds aanschaf niets aan veranderd, ook OS niet. Toch was van de 1 op de andere dag de activatie verlopen en zie ik een andere HWkey staan.
De licentie kon ik dus niet weer gebruiken.

Het word niet de hele dag door en elke dag gebruikt maar zeker wel eens per week. Het is dus niet te herleiden naar een bepaalde actie.

Welke ID's staan er normaliter in Windows en waar zou ik die eventueel kunnen vinden?

Je hebt SID en UUID waarvan ik weet. Maar ik ben alles behalve op de hoogte van dit soort spul :)

[ Voor 10% gewijzigd door sanscorp op 17-10-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mweeh, multiecuscan zegt:
TRANSFER LICENSE
New License Key
On this page you can request a new License Key. You need a new License Key when you change your computer or re-install your operating system.

Dus ze noemen het wel "hardware ID" maar het is een gecombineerde hardware/software ID, want afhankelijk van het OS.

You're SOL. Je enige optie is om de leverancier te overtuigen dat ze een ander mechanisme moeten gebruiken. Alle andere methodes vallen onder het omzeilen van de beveiliging en zijn niet gewenst op tweakers

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
SW id is niet aan te passen?
Ik weet wat het nu is, dat moet het weer worden bij een herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nee. Als dat jou zou lukken heb je software beveiliging gekraakt en kun je het op iedere computer installeren.
De forum regels op tweakers.net verbieden het om in detail het omzeilen van beveiliging te bespreken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanscorp
Dan gaat het over en hoop ik dat een image van de pc voldoende is voor een herstelactie.
Pagina: 1