Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology DS216Play lage snelheid met vpn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CaPsLoCkEr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-10 08:17
Beste allen,

Reeds enkele jaren gebruik ik een Synology DS216p.

Wanneer ik verbonden ben met een VPN (Nord VPN of ExpressVPN) een torrent file download via het downloadcenter, haal ik laat ons zeggen een 4 à 5MB/s. Wanneer ik de VPN afzet, haal ik 20MB/s wat zo goed als mijn volledige snelheid is wat de provider hier aan biedt.

Concreet wil ik dus vragen of jullie enig idee hebben hoe het komt dat wanneer ik via VPN op de synology download, het gewoon traag gaat? Wanneer ik via de computer verbonden ben met dezelfde VPN server, haal ik de torrent zonder probleem binnen aan 20MB/s. Het is dus met andere woorden echt een probleem op synology.

Alle reacties

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:18
Wat ik me kan indenken is dat je een vorm van encryptie gebruikt voor de vpn waar de cpu van de synology geen hardware matige acceleratie voor heeft. De cpu van de syno krijgt het dan zwaar waardoor de snelheid inkakt.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Weet je zeker dat je geen MB/s vergelijkt met Mb/s

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• CaPsLoCkEr
Is er een manier om die encryptie dan te omzeilen?

Neen. Geen verwarring tussen megabyte en megabit

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
CaPsLoCkEr schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:11:
...Wanneer ik via de computer verbonden ben met dezelfde VPN server, haal ik de torrent zonder probleem binnen aan 20MB/s...
Bedoel jij met deze zin dat jij via jouw VPN verbinding een torrent file download van een torrent server met de volledige 20BMB/s?

Ik vraag het even voor de zekerheid omdat ik het snel vind. Zelf haal ik hooguit 4MB/s met PIA VPN...

Wat bedoel je met "via het download center"?

• Ben(V)
20MB/s is 160Mbps dat lijkt me ook nogal snel ook zonder VPN.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik heb het zojuist een flink aantal keer nagemeten met twee verschillende speedtests (1 van Ziggo wat tevens mijn provider is).

De snelheden via VPN verschillen ontzettend per moment. Tot mijn verbazing haalde ik over de VPN twee keer 200MB/s (via beide tests 2 keer gemeten [en echte MB's]). Maar het volgende moment toch meer rond de 4MB/s (wat overeen komt met de snelheden die ik in Utorrent meestal haal wanneer ik meerdere populaire files tegelijk binnen haal). Het beeld van die voortdurende schommelingen in snelheid klopt precies met wat ik op de metertjes van Utorrent altijd zie.

Meet ik zonder VPN dan haal ik echt steeds boven de 255MB/s down in beide tests...

20MB/s via een VPN lijkt me wel erg snel idd

• Ben(V)
Je bent natuurlijk altijd afhankelijk van de VPN server die je gebruikt, wat hun snelheid naar het internet is en hoeveel gebruikers er op dat moment nog meer van die server gebruikt maken.

Als je af en toe wel die hoge snelheid haalt dan ligt het in ieder geval daar en niet in je eigen omgeving

• CaPsLoCkEr
Je moet maar eens kijken bij Nord VPN of Express vpn. Daar haal ik perfect 160Mbit bij een speedtest. Die vpn providers kosten natuurlijk ook wel wat ten opzichte van PIA wat ik voorheen had. PIA is écht traag.

Overigens bedoel ik 20MB/s verspreid over meerdere torrents. Dus de snelheid in totaal. Occasioneel haal je wel eens snelheden van 20MB/s op 1 torrent via VPN.

Downloadstation is de standaard downloadapp op een syno nas.
Pagina: 1