Mogelijk opgelicht via facebook marketplace

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensvdw1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-10-2020
Mijn vraag
Ik heb 2 maanden geleden een iphone gekocht via facebook marketplace, zag er allemaal goed uit.
uiteindelijk duurde het 2 maanden voordat ik een pakketje naar mij toe kreeg gestuurd. In deze 2 maanden zou ze het pakketje al 3 keer hebben opgestuurd, maar nooit een afleverbewijs of track en trace code gekregen. en elke keer was er iets anders het pakketje was kwijtgeraakt, het was niet opgehaald bij het afhaal punt etc.

nu krijg ik het pakketje binnen, zit er er een rol met koperdraad in i.p.v een iphone 11. nu zegt zij dat iemand van de post het pakketje heeft open gemaakt, want ze zou het gewoon afgeleverd hebben.
Nu heb ik zelf even wat onderzoek gedaan. En kan ik zien op de postnl app dat het pakketje 460 gram woog ( ik dacht dat dit gewogen word bij het afleveren). Nu weegt het pakketje inderdaad 460 gram, dus ik weet bijna 100% zeker dat die iphone er nooit ingezeten heeft.

Nu heb ik haar verteld dat ik recht heb op de 350 euro ( het bedrag wat ik betaald heb). aangezien het een particulier op particuliere verkoop is geweest(klopt toch?). En we het nooit over aansprakelijkheid of verzending methode hebben gehad, en het pakketje niet verzekerd is. De verkoper gaat nu maandag kijken bij het afleverpunt wat er gebeurd is. Maar ik geloof niet dat zij daadwerkelijk de iphone verstuurd heeft.

Kan iemand mij helpen, hoe ik dit het beste aan kan pakken en mijn geld terug krijg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
Aangifte doen bij de politie.

Waarom dacht je overigens dat het er goed uit zag? Ging het om een (zo goed als) nieuwe, of een gebruikte iPhone 11? De iPhone 11 kost namelijk nieuw €689, dus €350 klinkt mij als 'te goed om waar te zijn' in de oren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
aangifte doen, wordt er hopelijk iets aan gedaan zodat er niet meer slachtoffers vallen.
Geld terug kun je beter vergeten, die kans is klein.

[ Voor 9% gewijzigd door Tens op 17-10-2020 16:00 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
350 euro uitgeven op facebook Marktplaats zonder op te halen is erg dom.
Dat geld zie je nooit meer terug,het stikt daar van de oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beschouw het als leergeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:18
Call haar out op Facebook is wat ik zou doen :) Wel vriendelijk blijven. Foto's erbij klaar. Ik heb al eens eerder iemand gevonden aan de hand van details op Marktplaats foto's en toen een bericht geplaatst op de FB van deze persoon. Ergo account werd direct op inactief gezet en ik had zelfde dag mijn geld terug. Jij hoeft niet eens te zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 17-10-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Aangifte doen is het enige wat je kan doen.
Maar verwacht er niet te veel van.
Ik denk dat dit duur leergeld is.. gewilde producten van Apple e.d. altijd ophalen of b.v. hier via Tweakers kopen (of nieuw natuurlijk)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:53
Is het een echt Facebook profiel? De 'slimmere' oplichters gebruiken nepprofielen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pistachenootje op 18-10-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:06
je kan natuurlijk ook het heft in eigen hand nemen. en hem/haar zelf voor de rechter slepen. en op die manier je geld terug halen. met T&T gewicht lijkt het mij vrij duidelijk wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 17:03
laurensvdw1 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:55:
Nu heb ik haar verteld dat ik recht heb op de 350 euro ( het bedrag wat ik betaald heb). aangezien het een particulier op particuliere verkoop is geweest(klopt toch?). En we het nooit over aansprakelijkheid of verzending methode hebben gehad, en het pakketje niet verzekerd is.
Ligt eraan. Gaf ze überhaupt aan dat verzenden mogelijk was? Zo niet, dan was eigenlijk de overeenkomst om het op te halen bij de verkoper. Dan heeft ze het zonder overleg opgestuurd en zit je dus in een erg grijs gebied, omdat het dan eigenlijk geen onderdeel was van de overeenkomst.

Maar, als het duidelijk is dat zij nooit de intentie had om een iPhone op te sturen dan is dit natuurlijk irrelevant. In gebreke stellen kan dan al snel.

Aangifte doen, sjah, daar krijg je je geld niet (zomaar) mee terug.

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 18-10-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:38

OMD

Gewoon vergeten, is je tijd niet meer waard. Volgende keer niet meer doen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

laurensvdw1 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:55:
Mijn vraag
Ik heb 2 maanden geleden een iphone gekocht via facebook marketplace, zag er allemaal goed uit.
uiteindelijk duurde het 2 maanden voordat ik een pakketje naar mij toe kreeg gestuurd. In deze 2 maanden zou ze het pakketje al 3 keer hebben opgestuurd, maar nooit een afleverbewijs of track en trace code gekregen. en elke keer was er iets anders het pakketje was kwijtgeraakt, het was niet opgehaald bij het afhaal punt etc.

nu krijg ik het pakketje binnen, zit er er een rol met koperdraad in i.p.v een iphone 11. nu zegt zij dat iemand van de post het pakketje heeft open gemaakt, want ze zou het gewoon afgeleverd hebben.
Nu heb ik zelf even wat onderzoek gedaan. En kan ik zien op de postnl app dat het pakketje 460 gram woog ( ik dacht dat dit gewogen word bij het afleveren). Nu weegt het pakketje inderdaad 460 gram, dus ik weet bijna 100% zeker dat die iphone er nooit ingezeten heeft.

Nu heb ik haar verteld dat ik recht heb op de 350 euro ( het bedrag wat ik betaald heb). aangezien het een particulier op particuliere verkoop is geweest(klopt toch?). En we het nooit over aansprakelijkheid of verzending methode hebben gehad, en het pakketje niet verzekerd is. De verkoper gaat nu maandag kijken bij het afleverpunt wat er gebeurd is. Maar ik geloof niet dat zij daadwerkelijk de iphone verstuurd heeft.

Kan iemand mij helpen, hoe ik dit het beste aan kan pakken en mijn geld terug krijg?
Hier lees je wat je kunt doen = > Internetoplichting

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sorry maar je bent wel erg naïef of veel te goed van vertrouwen als je na 2 maanden aan het lijntje gehouden te zijn nog twijfelt of je opgelicht bent nadat je een rol koper hebt gekregen.

Gewoon aangifte doen.
Pagina: 1