Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaetan_quick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-10-2020
Hallo,

Ik ben zo dom geweest door mijn DualShock 4 via bluetooth te verbinden met mijn MacBook Air om via de 'PS4 Remote Play' te gamen.
Daardoor is mijn bluetooth-connectie met het originele PS4-toestel uitgevallen en mogelijks is de verbinding 'vergeten' geraakt.
Gezien ik maar 1 controller (DualShock 4/ DS4) bezit, heeft mijn PS4-toestel geen verbinding met andere controllers.
Hierdoor kan ik dus mijn controller niet meer via bluetooth verbinden met mijn PS4 aangezien ik al bij het opstarten van de PS4 geen reactie krijg bij het indrukken van de PS-knop (wat eerst gevraagd wordt bij opstarten). Met als gevolg dat ik dus niet in het systeem geraak om de verbindings/bluetooth-instellingen terug te activeren.

Ik heb al alle stappen geprobeerd die uitgelegd worden via de website van Playstation (zoals andere USB-ingang, ander kabeltje, resetten, veilige modus...), maar niets helpt. Ik krijg geen reactie of verbinding.

Het probleem ontstond direct na het verbreken van de bleutooth-verbinding op de MacBookAir. Daardoor ben ik vrijwel zeker dat er niets defect is bij zowel de controller of PS4-toestel, maar ligt het probleem dus gewoon bij niet kunnen activeren van de bluetoothverbinding tussen de controller en de console.

Mijn vraag: Kent er iemand een alternatief, trucje of wat dan ook, om die bluetooth-verbinding terug te activeren?

Alvast bedankt om na te gaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Ik heb meerdere keren gehad dat m'n PS4 zo'n lange tijd uit had gestaan, dat de controller geen verbinding meer kon krijgen. En toen ook meerdere keren aardig wat moeite gehad met 'm weer gepaired krijgen.

Wat vooral belangrijk lijkt te zijn is de volgorde waarin je bepaalde stappen doet. Als ik het me goed herinner (en kijkend naar wat video's), zou dit moeten werken:

1. Playstation 4 uitzetten
2. Controller resetten door met een dun puntje het resetknopje aan de achterkant van de controller 10 seconden in te drukken
3. Controller via USB-kabel aansluiten op Playstation 4 (die dus nog uit staat)
4. PS-knop op de controller indrukken

Dat zou het moeten doen. Waar ik een paar keer de fout in ging was de Playstation 4 aan zetten vóórdat ik de USB-kabel erin deed, en dan werkte het niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaetan_quick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-10-2020
Dag Hahn,

Dank je wel voor je snelle reactie. Net een aantal keer je stappen uitgevoerd, maar zonder resultaat.
Telkens ik de stappen uitvoer en ik de PS-knop op de controller indruk, knippert de controller 4x wit en blijft dan continu rood branden...

Hopelijk vind ik ergens toch nog een oplossing!

Alvast bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Rood licht klinkt niet goed, als ik deze site mag geloven. Dat zou een probleem met de USB-poort van de controller kunnen zijn.

Kan je een andere USB-kabel proberen? Had je al geprobeerd. Dan ben ik bang dat je mogelijk een nieuwe controller nodig hebt. Toevallig geen 2e controller in je bezit?

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 17-10-2020 16:09 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 20:54

BM

Moderator Spielerij
Even naar het juiste subforum :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three