MacBook reparatie en Find my Mac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04 13:21
Ik heb een MacBook Pro met bekend keyboard probleem. Deze aangemeld bij Apple via de Chat, helemaal prima.

Als laatste gaf de chat meneer het volgende aan:
Zou u wel nog even de "zoek Mijn" functie uit willen zetten? Anders kunnen we namelijk geen reparatie opzetten en/of uitvoeren
uh, die laatste begrijp ik niet helemaal
Als u via de systeemvoorkeuren op "apple ID" klikt en dan "iCloud" dan kunt u daar de "zoek Mijn" functie uitzetten.
De "Zoek Mijn" (vroeger "zoek mijn iPhone") functie is als het onder andere een anti-diefstal beveiliging, zolang deze beveiliging aanstaat kunnen we geen reparaties opzetten of uitvoeren.
ok
12:34
Laat u maar even weten wanneer het gelukt is
is al uit, maar wat maakt het uit of deze optie aan of uit staat voor een hardware reparatie?
12:36
Zolang deze optie aan staat worden en geen reparaties uitgevoerd op een toestel.
12:38
Het zou denk ik niet de bedoeling zijn dat Apple bijvoorbeeld een logicboard/moederbord vervangt waardoor mogelijk de beveiliging wordt uitgezet/verwijderd, daar zou natuurlijk ook misbruik van kunnen worden gemaakt.
Hebben jullie dat eerder meegemaakt? Op de Apple site zelf kan ik zo niets over vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor iPhones/iPads/iPod Touch is het standaard procedure: Uw iPhone, iPad of iPod touch voorbereiden op service. Maar kan inderdaad niks vinden over MacBooks.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Laatst online: 18-04 13:21
Daedalus schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:46:
Voor iPhones/iPads/iPod Touch is het standaard procedure: Uw iPhone, iPad of iPod touch voorbereiden op service. Maar kan inderdaad niks vinden over MacBooks.
Ja onder MacBook zag ik ook niets staan, waarschijnlijk haalt hij beleid van iPhone en Macbook door elkaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05 22:46
Als je een model hebt met T2 chip, dus een Mac van 2018+, is dit standaard procedure.

Een Apple Service Provider kan je geen onderdeel bestellen wanneer de klant niet is uitgelogd uit iCloud of in ieder geval “Zoek mijn” niet uit heeft staan.

Bij reparatie aan 2017 of oudere modellen, is dit geen probleem en kan het aan blijven.