Ik wil mijn 2e PC upgraden (zit nu een 3400G in die ik later in een HTPC oid wil zetten) en wilde eigenlijk een 4600G aanschaffen. Maar die zijn (voorlopig) nog niet te koop. Ik zie wel dat de 4650G te koop is maar die ondersteund volgens mij geen virtualisatie. Bummer. Maar ik hoop voor einde van het jaar dat die 4600G te koop zal zijn ergens. Als dat niet zo is dan houdt het natuurlijk op. Want boekhoudkundig technische
wil ik systeem upgraden voordat het jaar voorbij is.
Ik wil mijn systeem stil houden, dus lieftst geen fans en eigenlijk zo zuinig mogelijk, daarom ook de fanless GPU keuze. Maar wat ik erg lastig vind te beoordelen is het grafische gedeelte, ik kom daar niet uit. Wat, als het er al is, is het verschil tussen een GT1030 en het GPU gedeelte van de 4600G?
Wat ga ik ermee doen?
Ik ga er voornamelijk mee rommelen/basic dingen doen. Dus daar geen issues. Maar wil ook regelmatig werken met virtualbox en occasional video bewerking e.d. En wat ontwikkelwerk en een enkele keer streamen. Zal dus over het algemeen wel diverse dingen tegelijkertijd aan hebben staan. Ik zal op dit systeem niet gaan gamen. Maar wil wel video e.d. op zo goed mogelijke kwaliteit en vooral snelheid afspelen en doorspitten. Ik merk in mijn huidige setup als ik bijvoorbeeld in VLC klik op een later deel in de video dat het dan soms langer duurt voordat ie op dat punt verder gaat en de laadbalk onderin even tijd nodig heeft om te laden. Maar misschien is dat gewoon een issue in VLC of het feit dat mijn video's op een ouderwetse HD staan. Dit is een dual boot machine maar gebruik voor 95% Linux. Windows alleen een enkele keer bijvoorbeeld om mijn photoshop te gebruiken of andere software die ik niet heb in Linux zoals Abobe Acrobat voor het maken/aanpassen van PDF's bijvoorbeeld.
Dus eigenlijk heb ik 3 vragen:
Ter info de huidige setup:
Ik wil mijn systeem stil houden, dus lieftst geen fans en eigenlijk zo zuinig mogelijk, daarom ook de fanless GPU keuze. Maar wat ik erg lastig vind te beoordelen is het grafische gedeelte, ik kom daar niet uit. Wat, als het er al is, is het verschil tussen een GT1030 en het GPU gedeelte van de 4600G?
Wat ga ik ermee doen?
Ik ga er voornamelijk mee rommelen/basic dingen doen. Dus daar geen issues. Maar wil ook regelmatig werken met virtualbox en occasional video bewerking e.d. En wat ontwikkelwerk en een enkele keer streamen. Zal dus over het algemeen wel diverse dingen tegelijkertijd aan hebben staan. Ik zal op dit systeem niet gaan gamen. Maar wil wel video e.d. op zo goed mogelijke kwaliteit en vooral snelheid afspelen en doorspitten. Ik merk in mijn huidige setup als ik bijvoorbeeld in VLC klik op een later deel in de video dat het dan soms langer duurt voordat ie op dat punt verder gaat en de laadbalk onderin even tijd nodig heeft om te laden. Maar misschien is dat gewoon een issue in VLC of het feit dat mijn video's op een ouderwetse HD staan. Dit is een dual boot machine maar gebruik voor 95% Linux. Windows alleen een enkele keer bijvoorbeeld om mijn photoshop te gebruiken of andere software die ik niet heb in Linux zoals Abobe Acrobat voor het maken/aanpassen van PDF's bijvoorbeeld.
Dus eigenlijk heb ik 3 vragen:
- Zit er veel verschil in stroomverbruik tussen de 2 gekozen combi's?
- Wat is het verschil in GPU gedeelte tussen de 2 gekozen combi's? Ik kom daar echt niet uit.
- En argumenten waarom de ene of de andere combi beter/verstandiger is.
Ter info de huidige setup:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3400G Boxed | € 139,- | € 139,- |
1 | Moederborden | ASRock B450 Pro4 | € 80,37 | € 80,37 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 73,94 | € 73,94 |
1 | Monitoren | AOC Q27P1 Zwart | € 208,- | € 208,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-16GVK | € 104,89 | € 104,89 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
1 | Solid state drives | Adata XPG SX8200 Pro 256GB | € 47,88 | € 47,88 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 71,- | € 71,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 777,85 |
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi