Ik leer elke dag meer maar zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.
Wij hebben een plat dak op het zuiden met ruimte voor 21 panelen. We hebben daarvoor 2 offertes ontvangen.
De installatie zou zakelijk aangeschaft worden en door gebruik van KIA en EIA zijn de effecten van prijs en TVT anders dan bij particuliere aanschaf.
Offerte 1:
22 x Panasonic HIT® VBHN330KJ01 KURO glas/folie panelen
22 x SE P500 optimizers
1 x SE 6000 HD wave omvormer
Montagesysteem van Solarspeed
Inclusief installatie (ex BTW) € 9.000,-
Offerte 2
22 x Soluxtec (type wordt in voorstel niet gespecificeerd) 330Wp glas/glas paneel
22 x SE optimizers (type wordt in voorstel niet gespecificeerd)
1 x SE 7K omvormer
Montagesysteem ESDEC flat fix fusion.
Inclusies installatie (ex BTW) € 10.500,-
Beide verkopers preken uiteraard voor eigen parochie en dat baart mij zorgen.
In voorstel 1 is er sprake van overdimensionering van de omvormer, ik begrijp dat SE 155% toestaat dus dat is met 7260 Wp ruim binnen de marge. Klopt mijn aanname of zie ik zaken over het hoofd?
In voorstel 2 wordt gehamerd op glas/glas panelen (niet letterlijk natuurlijk
) dit zou minder brandgevaar geven, langere levensduur hebben en omdat het platte dak van onze B&B betreft zou de warmte afgifte naar het dak en dus de kamers daaronder veel minder zijn dan met glas/folie panelen. Uiteraard zegt verkoper van voorstel 1 dat dit meevalt omdat er voldoende ruimte is tussen panelen en dak vanwege 13 graden leghoek.
Mijn laatste zorg is er een in het kader onbekend maakt onbemind. Panasonic is een gerenommeerde naam en over Soluxtec kan ik maar weinig vinden.
Ik vind het lastig om de boodschap van de verkopers voor waar aan te nemen. Wie o wie kan mij helpen een onafhankelijke blik op deze zaak te geven?
Alvast bedankt!
Wij hebben een plat dak op het zuiden met ruimte voor 21 panelen. We hebben daarvoor 2 offertes ontvangen.
De installatie zou zakelijk aangeschaft worden en door gebruik van KIA en EIA zijn de effecten van prijs en TVT anders dan bij particuliere aanschaf.
Offerte 1:
22 x Panasonic HIT® VBHN330KJ01 KURO glas/folie panelen
22 x SE P500 optimizers
1 x SE 6000 HD wave omvormer
Montagesysteem van Solarspeed
Inclusief installatie (ex BTW) € 9.000,-
Offerte 2
22 x Soluxtec (type wordt in voorstel niet gespecificeerd) 330Wp glas/glas paneel
22 x SE optimizers (type wordt in voorstel niet gespecificeerd)
1 x SE 7K omvormer
Montagesysteem ESDEC flat fix fusion.
Inclusies installatie (ex BTW) € 10.500,-
Beide verkopers preken uiteraard voor eigen parochie en dat baart mij zorgen.
In voorstel 1 is er sprake van overdimensionering van de omvormer, ik begrijp dat SE 155% toestaat dus dat is met 7260 Wp ruim binnen de marge. Klopt mijn aanname of zie ik zaken over het hoofd?
In voorstel 2 wordt gehamerd op glas/glas panelen (niet letterlijk natuurlijk
Mijn laatste zorg is er een in het kader onbekend maakt onbemind. Panasonic is een gerenommeerde naam en over Soluxtec kan ik maar weinig vinden.
Ik vind het lastig om de boodschap van de verkopers voor waar aan te nemen. Wie o wie kan mij helpen een onafhankelijke blik op deze zaak te geven?
Alvast bedankt!
:strip_exif()/f/image/FTHaABsN1PriLD0Si9WDF9eg.jpg?f=fotoalbum_large)