Na de laatste windows 10 update krijg ik erg veel BSOD's. Ik had ze sporadisch al eens, vaak als de computer een tijdje idle stond, en heel af en toe zomaar.
Nu houdt de PC het meestal nog geen 10 minuten vol voordat hij uitvalt.
Het is de standaard Kmode exception, dus daar heb ik niet veel aan. Heb geprobeerd te kijken in de dumps, maar dat helpt ook niet, die wijzen op ntoskrnl.exe.
Ik heb met memtest het geheugen gecheckt, dat was ok.
Ook heb ik driver verifier geprobeerd, maar die crashte direct en zorgde voor een boot loop. Deze heb ik uit moeten zetten via de veilige modus.
Hierna heb ik met een tool alle driver geupdate naar de meest recente versie, maar dat heeft ook niet geholpen.
Is er nog iets wat ik kan proberen voordat ik aan een nieuwe Windows installatie moet?
Edit: een bios update (ASrock) lijkt het probleem bij mij te hebben verholpen.
Nu houdt de PC het meestal nog geen 10 minuten vol voordat hij uitvalt.
Het is de standaard Kmode exception, dus daar heb ik niet veel aan. Heb geprobeerd te kijken in de dumps, maar dat helpt ook niet, die wijzen op ntoskrnl.exe.
Ik heb met memtest het geheugen gecheckt, dat was ok.
Ook heb ik driver verifier geprobeerd, maar die crashte direct en zorgde voor een boot loop. Deze heb ik uit moeten zetten via de veilige modus.
Hierna heb ik met een tool alle driver geupdate naar de meest recente versie, maar dat heeft ook niet geholpen.
Is er nog iets wat ik kan proberen voordat ik aan een nieuwe Windows installatie moet?
Edit: een bios update (ASrock) lijkt het probleem bij mij te hebben verholpen.
[ Voor 4% gewijzigd door SaN op 19-10-2020 19:27 ]