Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numiah
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-01 13:00
Ik snap er geen pepernoot van...

Hartstikke blij met mijn nieuwe aankoop in de vorm van een CX.
Maar... Nu zie ik dat ik ook oa slimme stekkers kan bedienen via het Thinq menu.
Welke stekkers zijn in dit geval geschikt dan? Ik zie nergens een compatibiliteitslijst, of kan vervolgens bij weinig stekkers vinden welke protocollen zij gebruiken.
Of is elke stekker die geschikt is voor Alexa of Google ook automatisch geschikt om te gebruiken via de televisie?
Ik vond bijvoorbeeld deze : https://silvergear.eu/pro...i-fi-starterskit-6-stuks/
Of het zou werken is een raadsel.

Wie van jullie zou mij een zetje in de juiste richting kunnen geven?
Dankjewel alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik snap je vraag niet helemaal. Het is volgens mij niet de bedoeling om je tv van de stroom te halen. Hooguit als je het apparaat langere tijd niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:31
To register your OCF (Open Connectivity Foundation) Supporting Device or other IoT devices, select Connect Home IoT Devices and configure settings following instructions.
Uit de handleiding.
Je hebt de Thinq telefoonapp nodig en blijkbaar zijn iig IoT devices die zich aan de OCF standaarden houden ondersteund.

Edit: zie ook https://www.lg.com/nl/tvs/ai-2020

[ Voor 18% gewijzigd door Propheticus op 17-10-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Numiah schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:24:
Ik snap er geen pepernoot van...

Hartstikke blij met mijn nieuwe aankoop in de vorm van een CX.
Maar... Nu zie ik dat ik ook oa slimme stekkers kan bedienen via het Thinq menu.
Welke stekkers zijn in dit geval geschikt dan? Ik zie nergens een compatibiliteitslijst, of kan vervolgens bij weinig stekkers vinden welke protocollen zij gebruiken.
Of is elke stekker die geschikt is voor Alexa of Google ook automatisch geschikt om te gebruiken via de televisie?
Ik vond bijvoorbeeld deze : https://silvergear.eu/pro...i-fi-starterskit-6-stuks/
Of het zou werken is een raadsel.

Wie van jullie zou mij een zetje in de juiste richting kunnen geven?
Dankjewel alvast!
Ik zou mijn mooie OLED nooit achter een ‘slimme’ stekker hangen ivm het potentieel om je lieve pixels te slopen doordat je scherm geen achtergrond onderhoud kan plegen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Dat zegtie toch helemaal niet? Hij heeft het over de tv gebruiken om slimme stekkers mee te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numiah
Gverboon schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:28:
Ik snap je vraag niet helemaal. Het is volgens mij niet de bedoeling om je tv van de stroom te halen. Hooguit als je het apparaat langere tijd niet gebruikt.
Nee, niet de stroom van de tv halen, maar juist andere dingen (lampen ed) bedienen vanuit het televisiemenu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numiah
Propheticus schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

Uit de handleiding.
Je hebt de Thinq telefoonapp nodig en blijkbaar zijn iig IoT devices die zich aan de OCF standaarden houden ondersteund.

Edit: zie ook https://www.lg.com/nl/tvs/ai-2020
Dank voor het meedenken!
Via die website kwam ik bij een miniatuur compatibiliteitslijstje van LG.LINK
Zeer beperkt, en zoals ik zei is het vaak niet te vinden bij stekkers (af andere iot dingetjes) of de OCF standaard wordt gebruikt.
Wordt een beetje hit and miss lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Numiah schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:10:
[...]

Dank voor het meedenken!
Via die website kwam ik bij een miniatuur compatibiliteitslijstje van LG.LINK
Zeer beperkt, en zoals ik zei is het vaak niet te vinden bij stekkers (af andere iot dingetjes) of de OCF standaard wordt gebruikt.
Wordt een beetje hit and miss lijkt me zo.
Staat toch dat oa de TP link stekkers met typenummers worden ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Die certified lijst is wel kort ja. In de verdere pagina's over Quickset staat wel dat deze auto detectie doet van 'Zigbee rf4ce' protocol gebaseerde devices. (En zigbee dot dot / Zigbee 3.0)
En dan heb je nog Apple homekit, Alexa en Google assistant support. Dus mocht je een smart home opzet rond 1 van deze diensten bouwen....
Al met al blijft het nogal onduidelijk. Op de OCF site is de lijst gecertificeerde smart plugs ook zeer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numiah
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Staat toch dat oa de TP link stekkers met typenummers worden ondersteund?
Klopt, één hele plug van €25,-
Had leuk geweest als de set van 6 stuks van €59,- ook mogelijk was.

Om deceptie te voorkomen ga ik tóch even met die ene TP-link aan de slag.
Gewoon om uit te proberen.

De Alexa- en Google assistant app waarmee wordt geadverteerd blijkt niet in Nederland op de tv gedownload te kunnen worden. had gehoopt niet zo'n ding aan te hoeven schaffen.
Maar da's een andere discussie :)

EDIT : Door taal en locatie op UK te zetten zijn de apps wel beschikbaar en zijn dingen met Google Assistant te bedienen.
Nu verder stoeien als er stekkers etc. binnenkomen...

[ Voor 12% gewijzigd door Numiah op 18-10-2020 22:58 . Reden: aanvuilling ]

Pagina: 1