Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-05 22:38
Ik zoek een?
Voeding voor mijn systeem na upgrade naar een Asus RTX 3080TUF.
Voorkeur voor een stille modulaire voeding.

Wat is je budget?
Prijs-kwaliteit is het belangrijkst

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, lichte voorkeur voor BeQuiet

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
BeQuiet Silent Base 500
AMD Ryzen 3600x, OC naar 4300 MHz op 1.25V
X570 Moederbord
4x 8gb DDR4
1 TB NVME SSD
ASUS RTX 3080 TUF

Op dit moment heb ik een Corsair TX550M V2 i.c.m. een AMD Radeon 5700 XT, maar volgens mij voldoet 550 watt net niet wat tot instabiliteit leid.

Ook wil ik niet gelijk op het randje zitten als ik zou upgraden naar een AMD 5800x o.i.d.

Zelf denk ik aan een:
pricewatch: Corsair RM750 (2019)

Ik hoor het graag als er beter opties zijn of als 550W gewoon voldoet.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Phyth0n op 16-10-2020 23:32)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Djarune Die fan is wel stil, maar niet voor langere termijn.

@Phyth0n ik zou een psu kopen die bij je last past(ja, zo kies ik als dat kan)
Dus bovengenoemde, en anders is pricewatch: Fractal Design ION+ 760W Platinum een goede optie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:34
De Corsair TX550M V2 is een prima voeding, maar is niet stil. Voor een 3600x OC met RTX 3080 is 550W heel mager, maar het gaat waarschijnlijk nog werken aangezien de CPU en GPU niet op het zelfde moment maximaal belast worden. Je drijft de voeding wel tot het uiterste en garant stabiel is ook niet. Ik zou in ieder geval geen torture test doen voor Cinebench ofzo. Het lijkt mij inderdaad beter om te upgraden. Ook met de 5800x in aantocht.

Als stil de voorkeur is en je hebt een lichte voorkeur voor be quiet!. Waarom dan de RM750? Dat is een mid-range voeding met een Hong Hua fan. Die is ook niet stil. Voor een tientje meer heb je de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W. Die is wel stil en high-end

De goedkopere pricewatch: Enermax Revolution D.F. 750 watt is tevens high-end en kun je vergelijken met de betere pricewatch: Corsair RM750x (2018)

[ Voor 9% gewijzigd door Djarune op 16-10-2020 22:17 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Djarune Die fan is wel stil, maar niet voor langere termijn.

@Phyth0n ik zou een psu kopen die bij je last past(ja, zo kies ik als dat kan)
Dus bovengenoemde, en anders is pricewatch: Fractal Design ION+ 760W Platinum een goede optie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:34
Die had ik al uit mijn geheugen gehaald, want was afgelopen weken 150 euro vanwege de populairiteit. Goed om te zien dat de prijzen weer normaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-05 18:16

ParaWM

Pro Prutser

(jarig!)
Zowel de fractal 760W als 860W zijn de afgelopen 2 weken regelmatig voor 119,- te spotten.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-05 22:38
@Hackus en @Djarune Bedankt voor het advies, ik heb de Fractal 760W voeding besteld.
Pagina: 1