Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sata HDD wordt niet herkent in verkenner wel in systeembehee

Pagina: 1
Acties:

• Jamas01
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 28-12-2020
Beste Tweakers,

Na mijn korte vakantie start ik vandaag de computer opnieuw op en hij herkent ineens niet langer mijn HDD
(Sata, 1gb, merk niet bekend).
In systeembeheer kan ik hem wel zien, maar dus niet in mijn verkenner. Een afbeelding heb ik in mijn drive geplaatst: https://drive.google.com/...7pGosJPu1-kPa?usp=sharing

Systeembeheer geeft aan dat Schijf 0 partitie 6, 1,00 GB In orde (oem partitie)

Iemand een idee wat er aan de hand is en zo ja, wat ik er aan kan doen?
Data die op de schijf staan zijn belangrijk genoeg om ze terug te krijgen, maar nu ook weer niet zo belangrijk om de schijf naar een dataherstelbedrijf te brengen voor een paar honderd (of meer ) euro's.

Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk een reactie.

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Die 1GB partitie heb je mogelijk eerder ook niet kunnen 'zien' dit betreft een oem-partitie die over het algemeen verborgen wordt. Deze partities worden gebruikt voor automatisch recovery die de fabrikant van een oem-Pc er op heeft gezet. Veelal bevatten deze driver en/of images.

Je zou er eventueel kunnen proberen er een drive letter aan toe te kennen, maar de vraag is ben je daadwerkelijk iets kwijt. Het overgrote deel van deze hardeschijf betreft namelijk de D-partitie met de naam 'Oude C-Drive' van 117GB.

[Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 16-10-2020 23:21]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Jamas01
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 28-12-2020
_Dune_ schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:20:
Die 1GB partitie heb je mogelijk eerder ook niet kunnen 'zien' dit betreft een oem-partitie die over het algemeen verborgen wordt. Deze partities worden gebruikt voor automatisch recovery die de fabrikant van een oem-Pc er op heeft gezet. Veelal bevatten deze driver en/of images.

Je zou er eventueel kunnen proberen er een drive letter aan toe te kennen, maar de vraag is ben je daadwerkelijk iets kwijt. Het overgrote deel van deze hardeschijf betreft namelijk de D-partitie met de naam 'Oude C-Drive' van 117GB.
Ah, bedankt voor de duidelijke uitleg.
Dan ben ik bang dat ik inderdaad mijn hele schijf nergens meer kan vinden, was mijn E: schijf. Blijkbaar dan toch helemaal gecrashed.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True