Toon posts:

Intel 815 chipset stabiel voor G force 2 GTS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje ik zit met een Probleem.
Ik ben in hget bezit van een Asus V7700 (g force 2 GTS 32 mb), maar die krijg ik niet stabiel aan de praat op mijn Aopen AX34 Pro (via apollo 133 pro chipset).

Nu wil ik een nieuwe intel moederboard kopen, de Asus CUSl 2 (c), enig idee of het daar wel stabiel m3ee loopt, of heeft de intel 815 al net zoveel problemen als de Via moederborden?

Thanks,

Frank

Verwijderd

Ik ben heel tevreden over me cusl2, maar die kaart moet het ook op via goed kunnen doen hoor. Heb je de laatste bios, drivers, etc?

Verwijderd

Topicstarter
jeb, nieuwste via patches, drivers bios update (zelfs agp 4x uitgezet).

Maar welke asus heb je.

De normale of de C versie?
Thanks.

Verwijderd

normale, toen was de c nog niet uit. Maar moet je nu niet de tusl2 kopen? Let alleen op dat het voltage in te stellen is, want bij een review van een tuatalin kon het voltage voor de cpu niet omhoog. Erg raar.

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
ik heb ook een cusl2-c en die loopt echt super stabiel met deze kaarten. keb zelf net ee type ouder, maar ik ben td-er en uit ervaring op het werk weet ik zeker dat ie heel goed gaat lopen

Verwijderd

Hoi, ik heb de asus v7700 gfs2 gts deluxe, samen met de asus cusl2, no problems, rock stabiel.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 20:02 schreef gve het volgende:
normale, toen was de c nog niet uit. Maar moet je nu niet de tusl2 kopen? Let alleen op dat het voltage in te stellen is, want bij een review van een tuatalin kon het voltage voor de cpu niet omhoog. Erg raar.
of een TUA266.. ook een leuke plank en daar kan je zeker het voltage instellen :)

en ik ook goed overclockbaar!! :)

Verwijderd

wat voor chipset zit daarop dan? DDR heeft voor p3 toch weinig tot geen zin?

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 20:18 schreef gve het volgende:
wat voor chipset zit daarop dan? DDR heeft voor p3 toch weinig tot geen zin?
ALi Magik Pro 5T

heeft SDR en DDR.. met SDR is performance gelijk aan BX/815.. met DDR iet sneller.. (ja kan allebei op die plank :) )

ding is even stabiel als een 815 en ondersteund ook alles gewoon goed..

verder maakt DDR niet veel uit.. maar 1. het is even duur.. 2. iets meer = iets meer 3. het mobo is goedkoper..

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:05

Lordy79

Fundamentalist

een tusl-2 (tuzzl) heeft alleen zin als je daadwerkelijk van plan bent ooit een snelle PIII te nemen. Ik heb begrepen dat er max. een 1,3GHz PIII uitkomt. Anders kun je net zo goed de (goedkopere) cusl-2 nemen...

Maar wat al gezegd is: op je VIA-bord moet ie ook stabiel lopen hoor!

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
In de meeste spellen loopt ie gewoon stabiel en goed, maar in FS2000 hangt ie gewoon na een willekeurig tijdstip.

Echt kut want dit is eigenlijk het enigste spel wat ik speel!

Maar goed werkt de AGP 4x met het asus mobotje goed? Want hier maakt het de pc nog gaarder.

Oh ja (de personen die een asus bezitten), moet julllie ook nog dingen in bios instellen of krijgen jullie soms na een system crash bi jhet opstarten van windows de melding dat de display drivers niet goed zijn en dat er wordt aan geraden om nieuwe te installeren?

Thanks.

ps. Ik weet echt niet hoe iuk hem stabiel moet krijgen met mijn VIA. Ik hoor van veel persoenen problemen die een VIA hebben en een G force 2 GTS.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 22:54 schreef frankelfert het volgende:

Maar goed werkt de AGP 4x met het asus mobotje goed? Want hier maakt het de pc nog gaarder.

Oh ja (de personen die een asus bezitten), moet julllie ook nog dingen in bios instellen of krijgen jullie soms na een system crash bi jhet opstarten van windows de melding dat de display drivers niet goed zijn en dat er wordt aan geraden om nieuwe te installeren?

Thanks.
AGP 4x werkt perfecto mundo :) En ja, hij staat ook op 4x als je t checkt met de bekende progjes :) Echt no problem, zoals t hoort :)

Natuurlijk "moet" je in je bios alles ff goed instellen (RAM settings, AGP settings, etc, duh ;) ) Alleen kun je de "Graphics Window Size" niet groter instellen dan 64MB in t bios, versie 1003. Misschien dat dat anders is in een nieuwer bios :?

Maar verder: Ik krijg nooit van die vage mededelingen als wat jij zegt. Echt een hele goeie combo hoor. Nog nooit een vastloper mee gehad,niet tijdens een game of waar dan ook mee :)

Ik heb expres deze combo zo bij elkaar gezocht, na wat researchen :P en ik heb echt nergens problemen mee. Nou, duidelijker kan ik toch niet zijn. En ik ben niet eens een Asus reseller :P

Oh ja, ik heb t dus over de combo Asus cusl2/ asus v7700 gfs2 gts 32mb deluxe, en werkt ook prima met 512mb ram :P tevens t maximale wat erin kan, dat kan een nadeel voor je zijn :? :)

Verwijderd

ik heb ook nergens problemen.. AGP4x enzo werkt allemaal prima.. verder alles lekker snel en geen vastlopers.. nou ja op 166MHz FSB af en toe... maar das echt af en toe.. langste uptime met 166MHz FSB was 28 uur :)

maar toen liet ik hem crashen met een k*t spel

Verwijderd

Asus cuSL2 is de beste i815 plank in de rondte.

Heej Limp Bizkit, weet je btw dat Fred gay is?

;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar mijn pa is nu weer ineens tegen (vindt het onzin dat ik een nieuwe mobo nodig heb om het te laten werken), maar goed ik krijg het g*dverdomen niet aan de praat op mijn Aopen Apollo 133a chipset. Echt gaaaar, iemand nog tips, waar mijn bios precies op moet staan?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 00:35 schreef frankelfert het volgende:
Ok, maar mijn pa is nu weer ineens tegen (vindt het onzin dat ik een nieuwe mobo nodig heb om het te laten werken), maar goed ik krijg het g*dverdomen niet aan de praat op mijn Aopen Apollo 133a chipset. Echt gaaaar, iemand nog tips, waar mijn bios precies op moet staan?
Voor die instellingen moet je even een guide opzoeken, maar voor het installeren hebbik nog wel wat tips:
- Installeer je pc kaal, met alleen je vga kaart e.a.
- Daarna als ie dingen vindt, cancellen, in eerst al die Via dingen installeren, dan rebooten
- Dan pc af installeren zonder hardware of alleen de hardware benodigt voor je game
- Testen, en als goed image maken nadat alles goed werkt, mocht je de boel dan later toch nog mollen..

Succes.. op de TD is dit de beste manier gebleken om em stabiel te krijgen.. tis een vreemd chipsetjuh ..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 00:35 schreef frankelfert het volgende:
zie ik daar 133A??? die had ik ook.. kreeg mijn radeon ook niet fatsoenlijk aan het werk.. en toen was mijn radeon opeens dood.. :(
Pagina: 1