Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:59
Ik ben zelf op zoek naar een schoonmaakster. Ik heb via via een schoonmaakster gevonden en die wil twee keer per maand ongeveer 3 uur schoonmaken voor 100 euro per maand. Daarnaast gaf ze aan dat mijn huis een grote schoonmaak heeft waarvoor ze wil komen met twee man voor 120 euro om alles 'startklaar' te maken. Ik heb zelf het gevoel dat dit best veel is, maar ik weet niet wat gangbaar is.

Hebben jullie ervaring met een hulp/schoonmaakster? Ben erg benieuwd wat een beetje normaal is. Stad is overigens Utrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:56
Die grote schoonmaak is een verkooppraatje verwacht ik.

Verder is 15 euro per uur prima toch? Ik neem aan dat dit gewoon zwart uitbetaald gaat worden aan haar?

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 11:28
Dorp op 15 minuten van Utrecht en bij ons kost ze 45€ per keer (3 uur), wat m’n vrouw steevast afrond naar 50€.

Dus niet zo gek denk ik.

Dat startklaar gedoe zou ik dan niet doen, gewoon per keer 1 ding extra goed en de normale dingen allemaal.

Bij ons is dat, normaal: wc, badkamer, keuken, stofzuigen en dweilen op begane grond en 1e verdieping.
Extra: ramen binnenkant, oven, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 22:19
Ik zou ook iets duidelijker afspraken maken. Tarief per uur en met welke regelmaat en hoe lang per keer. Maar 15 euro per uur is vrij gangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:59
Het is twee keer per maand 3 uur voor 50 euro inderdaad. Die grote schoonmaak bevalt me eigenlijk niet zo, al kan de badkamer wel wat aandacht gebruiken. Het is maar een appartement van 70m2 dus twee keer per maand 3 uur zal voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Huupie0172
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-03 17:53
Dat kan je toch gewoon zeggen dat het je niet bevalt, alhoewel het wel lekker is dat ze effe het hele huis in een keer aanpakken. Daarna kan ze het goed bijhouden. Vind het zelf niet zo gek. Tarief lijkt mij ook schappelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ik zou zelf een student ofzo een bijbaan aanbieden. Ik heb een tijdje een 18-jarige studente als schoonmaakster gehad voor 5 euro per uur. In het begin wel beetje begeleiden maar daarna ging het prima, voor een tientje in de week m'n hele appartement schoon :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 19:28
Het tarief normaal.
Spreek alleen wel af wat ze voor schoonmaakwerkzaamheden doen in die tijd. Dan kun je ook beoordelen of ze het goed doen.

Daar is ook die grote schoonmaak voor bedoeld. De badkamer schoonmaken kost bijvoorbeeld een half uurtje als je dat iedere 2 weken doet. Maar als er overal een jaar aan kalkaanslag op zit dan ben je de 1e keer 3 uur bezig om het schoon te krijgen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn schoonmaakster (heb ik nu niet meer) doet drie uur per week voor 13 euro per uur. Af en toe een extraatje. Eentje uit het oostblok die poetsen leuk vind en die doet wat ik vraag in plaats van wat zij wil doen. Als ik haar een kop koffie aanbood dan wilde zij niet, tot ik vertelde dat ik haar in die tijd gewoon doorbetaalde. Al sloeg zij die dan alsnog snel achterover om weer verder te poetsen.

Twee uur in de week de normale dingen en een uurtje voor de specials. Ene keer ramen zemen, andere keer de zolder uitmesten. Misschien is dat iets voor je?

Belangrijker dan het tarief vind ik dat ze doorwerkt en te vertrouwen is. De derde (die van hierboven dus) die ik inhuurde was goed. De eerste liep de kantjes er van af en was altijd ziek, zwak en misselijk en de tweede was iedere week bezig haar hart uit te storten. Via via werkt het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mijn ouders hadden vroeger een schoonmaakster, een moeder van de school van mijn moeder (lerares). Die kwam elke week voor volgens mij 25 per week, was ze 2 uur bezig met stofzuigen, badkamer en wc. Dat lijkt dan weer best goedkoop te zijn geweest als ik de rest hier lees. Uiteraard was alles zwart.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dat startklaar maken is zo gek nog niet. Dan kun je tevens samen afspreken dat iedere schoonmaakbeurt vervolgens minimaal hetzelfde resultaat oplevert. Lijkt me heldere afspraak.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Er zijn meerdere aanbieders voor zogenaamde witte werksters voor als je het netjes wilt doen. Die regelen een schoonmaaker voor je en vragen daar een opslag (met vakantievervanging) of een vast bedrag (eenmalige bemidseling) voor. Betaal je ook ongeveer 15 euro per uur.

Als je geen voorschoonmaak neemt hoef je ook niet te verwachten dat het na de eerste keer superschoon is. Ze zullen drie uur schoonmaken, dat is blijkbaar 5 uur te weinig is om de achterstand in te halen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Even een opmerking over zwart werken: dit willen wij niet faciliteren. Maar omdat de opdrachtgever hierin zich aan de regels houdt, hoeft er hier geen sprake te zijn van zwart werk. Het is de werkster die de inkomsten moet opgeven onder ROV. Zie ook https://www.belastingdien...rkzaamheden_voor_anderen/

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Roenie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:19:
Belangrijker dan het tarief vind ik dat ze doorwerkt en te vertrouwen is. De derde (die van hierboven dus) die ik inhuurde was goed. De eerste liep de kantjes er van af en was altijd ziek, zwak en misselijk en de tweede was iedere week bezig haar hart uit te storten. Via via werkt het best.
Net als bij m'n eigen werk.. Boeiend als m'n poets een keer niet doorwerkt, als het maar schoon is als ze klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beavbusi schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:48:
Ik ben zelf op zoek naar een schoonmaakster. Ik heb via via een schoonmaakster gevonden en die wil twee keer per maand ongeveer 3 uur schoonmaken voor 100 euro per maand. Daarnaast gaf ze aan dat mijn huis een grote schoonmaak heeft waarvoor ze wil komen met twee man voor 120 euro om alles 'startklaar' te maken. Ik heb zelf het gevoel dat dit best veel is, maar ik weet niet wat gangbaar is.

Hebben jullie ervaring met een hulp/schoonmaakster? Ben erg benieuwd wat een beetje normaal is. Stad is overigens Utrecht.
Dan doe je geen grote schoonmaak. Ik kom in elk geval niet voor die paar euro ;) ( in mijn appartement komt eens per week, en die betaal ik €50,- p/w)
ook iets van drie uurtjes, als ze kaar is is ze klaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:50:
[...]

Net als bij m'n eigen werk.. Boeiend als m'n poets een keer niet doorwerkt, als het maar schoon is als ze klaar is.
Niet doorwerken in de zin van de Franse slag en of dingen overslaan. Dat accepteer ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 16-10-2020 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Roenie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:25:
[...]
Niet doorwerken in de zin van de Franse slag en of dingen overslaan. Dat accepteer ik niet.
Begrijpelijk dat je nu zonder zit.

9 van de 10 keer ben ik er zelf niet eens. Resultaat zie je bij thuiskomst.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:32:
[...]

Begrijpelijk dat je nu zonder zit.

9 van de 10 keer ben ik er zelf niet eens. Resultaat zie je bij thuiskomst.
Hoezo? Dus als jij thuiskomt en de helft is niet of niet goed gedaan dan accepteer jij dat wel?

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 16:15
TerraGuy schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:03:
Ik zou zelf een student ofzo een bijbaan aanbieden. Ik heb een tijdje een 18-jarige studente als schoonmaakster gehad voor 5 euro per uur. In het begin wel beetje begeleiden maar daarna ging het prima, voor een tientje in de week m'n hele appartement schoon :)
Ouwe snoeperd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tijd en tarief zijn zoals gemeld normaal.
Of je die eenmalige wilt is je eigen keus natuurlijk. Als je nee zegt dan kun je het ook binnen de reguliere diensten laten inhalen, maar dan duurt het een aantal maanden voordat alles bij is.
Wel moet je realistisch zijn wat je daarbij vraagt. Een appartement kan, zelfs als het schoon lijkt, best ranzig worden en ja, dat kost gewoon tijd om in te halen. Je kan het ook omdraaien en vragen om een regelmatig klusje een keer over te slaan zodat ze meer tijd heeft om een vieze ruimte aan te pakken. Zo gaat het bij bedrijven ook regelmatig, als ze niet extra willen betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wel even goed op wat zaken letten, want een ingehuurde schoonmaakster heeft wat rechten, en jij hebt dus wat plichten richting zo ieamnd.

Artikel daarover: Schoonmaker inhuren? Hier moet je op letten
Je beseft het misschien niet, maar als je een huishoudelijke hulp hebt, ben je een baas. Letterlijk. Ook als je hem of haar 'zwart' betaalt heeft de hulp recht op het minimumloon en bijvoorbeeld vakantiegeld.

Het is daarom belangrijk je plichten te kennen als je besluit het schoonmaken van je huis uit te besteden. Je zal niet de eerste zijn die duizenden euro's ontslagvergoeding aan zijn werkster moet overmaken.

[ Voor 42% gewijzigd door wildhagen op 17-10-2020 08:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Aantal jaren terug hebben wij via werksters.nl een aantal schoonmaaksters langs laten gekomen.

Bij degene waar we het beste gevoel bij hadden zijn we mee verder gegaan.

Ze doet alles, vuilnisbakken in huis leegmaken (gft, rest, etc in gehele huis), toiletten, badkamer, dweilen, stofzuigen, afstoffen, het hele huis zeg maar... Wij hoeven zelf niks meer te doen!

We zijn verder 3-4x per jaar minstens een week op vakantie, dat zijn de keren dat ze bezig gaat met dingen als lamellen schoonmaken, ramen lappen, lampen schoonmaken, zeg maar alle bijzondere dingen die ook eens gedaan moeten worden.

Ze kost €30,- per week krijgt en ze komt 1x per week, de woning is 130m2. Als ze eens ziek is betalen we vaak door... En met kerst krijgt ze natuurlijk ook een kerstpakket.

[ Voor 7% gewijzigd door Devian op 17-10-2020 08:21 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:06:
Wel even goed op wat zaken letten, want een ingehuurde schoonmaakster heeft wat rechten, en jij hebt dus wat plichten richting zo ieamnd.

Artikel daarover: Schoonmaker inhuren? Hier moet je op letten

[...]
Ook dat ja. Of het moet of niet weet ik niet, maar toen we (poets en ik) in maart/april besloten om het wegens Covid maar een paar keer over te slaan heb ik bijvoorbeeld wel gewoon doorbetaald (ookal wilde ze dat eigenlijk niet, maar achteraf vond ze het toch wel fijn).
Komende week zou ze weer komen, maar eens kijken of we dat door laten gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Roenie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:49:
[...]
Hoezo? Dus als jij thuiskomt en de helft is niet of niet goed gedaan dan accepteer jij dat wel?
Dat bespreek je dan de volgende keer. Ik heb dat niet meegemaakt dat ik niet tevreden was. Maar jij brengt je verhaal alsof velen niet deugen, en alleen Poolse goed werken. Niet zeuren, geen pauze, geen koffie, maar schrobben.

Zoals ik het ervaar, is dat ik er 9 van de 10 keer niet ben, en tevreden ben.
De ene keer zal ze eerder klaar zijn, de andere keer iets langer. Dat is geen punt, ook koffie drinken niet. Ik zorg zelfs dat er wat lekkers staat voor bij de koffie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:25:
[...]

Dat bespreek je dan de volgende keer. Ik heb dat niet meegemaakt dat ik niet tevreden was. Maar jij brengt je verhaal alsof velen niet deugen, en alleen Poolse goed werken. Niet zeuren, geen pauze, geen koffie, maar schrobben.

Zoals ik het ervaar, is dat ik er 9 van de 10 keer niet ben, en tevreden ben.
De ene keer zal ze eerder klaar zijn, de andere keer iets langer. Dat is geen punt, ook koffie drinken niet. Ik zorg zelfs dat er wat lekkers staat voor bij de koffie. ;)
Tja, bespreken had bij de eerste twee kuisvrouwen geen zin. Geen positieve verandering daarna helaas. Eigenlijk nog te lang aangehouden en het een kans gegeven.

En nogmaals, het gaat niet om de uren, maar om het resultaat. En dat was bij de eerste twee onvoldoende. Uiteraard n=2, maar gewoon iets om in de gaten te houden. Kwaliteit van werk is belangrijker dan die ene euro meer of minder per uur. Liever 15 euro per uur voor goed werk en alles is gedaan, dan 12 euro en de helft is niet af en/of met de Franse slag gedaan.

Het Oostblok is groter dan Polen trouwens, maar dat terzijde ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37
Ik betaal mijn schoonmaakster 50 inde maand, daarvoor komt ze 2x 2 uur. Dit is overigens wel zwart.
Daarnaast geef ik extra’s met verjaardag, kerstpakket, Pasen.
Af en toe een bloemetje.
De ene keer doet ze het hele huis, de andere keer pakt ze een kamer voor een grondige schoonmaak.

Tussendoor doe ik wel zelf nog stofzuigen en daarnaast alle elektronica omdat ik niet wil dat ze daar in de buurt komt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:48

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Wanneer je poetsvrouw plots Pools praat... | De Anderhalve Metershow

[ Voor 52% gewijzigd door HyperBart op 17-10-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

15 euro per uur vind ik zelfs wat weinig, ik betaal 20. maar verwacht dan ook dat alles super schoon is. Ze is hier 2x per week 3 uur. Dus 120 per week. Eerste keer dat ze hier was (8jr geleden) heeft ze ook een soort van ronde gemaakt wat er allemaal nodig was qua materialen, die heb ik toen aangeschaft.

Ik heb liever een goede band met zo iemand, dan elke 2,3 maanden een ander. Je geeft ze toch de sleutel tot je huis en daarmee alles daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij ons ook 15e per uur, ze komt 2 dagen per maand.
En idd via via geregeld. De vorige schoonmaakster (andere woning) had een sleutel van ons huis en kwam op moment dat wij op kantoor waren. Tot ik een dag ging thuiswerken, toen kwam ze pas nadat ik haar belde waar ze bleef.. zijn we snel mee gestopt.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:27
Anoniem: 454358 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:46:
15 euro per uur vind ik zelfs wat weinig, ik betaal 20. maar verwacht dan ook dat alles super schoon is. Ze is hier 2x per week 3 uur. Dus 120 per week. Eerste keer dat ze hier was (8jr geleden) heeft ze ook een soort van ronde gemaakt wat er allemaal nodig was qua materialen, die heb ik toen aangeschaft.
Zoveel vragen dat dit bij mij oproept... :+ Krijgt jouw schoonmaker die €20 per uur netto? (Zo ja, dan boert jouw schoonmaker omgerekend naar 40 uur een stuk beter dan ik doe bij mijn baan als een designer.)

En 6 uur per week een schoonmaker over de vloer hebben klinkt mij als (extreem) veel in de oren, heb je een heel groot huis en/of veel kinderen oid?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 11:30

Ik heb liever een goede band met zo iemand, dan elke 2,3 maanden een ander. Je geeft ze toch de sleutel tot je huis en daarmee alles daarin.
6 uur per week voor schoonmaken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 14:48

XallaX

Meow

15 per uur hier ook betaald (ergens buiten Utrecht), 3 uur om de week was hier genoeg (woon grotendeels alleen). Uiteindelijk er toch ervoor gekozen na een paar jaar het zelf weer te doen. (andere baan, meer vrije tijd).

Leg vooral vast wat er per keer gedaan moet worden en bespreek hoe en waarmee schoonmaken, iedereen wil z'n vloer weer anders gedaan hebben ... en een start schoonmaak? Doei.

Ik liet bijvoorbeeld de logeerkamer niet doen en de kinderkamer niet omdat die beiden niet altijd gebruikt worden. In mijn geval bleef er wat tijd over en vulde ze dat op met strijken/was of toch een keer één van die kamers meenemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ardana schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:43:
Even een opmerking over zwart werken: dit willen wij niet faciliteren. Maar omdat de opdrachtgever hierin zich aan de regels houdt, hoeft er hier geen sprake te zijn van zwart werk. Het is de werkster die de inkomsten moet opgeven onder ROV. Zie ook https://www.belastingdien...rkzaamheden_voor_anderen/
Dus jij gaat van jouw eigen netto uurloon een 'poets' netto kunnen betalen tegen een 'wit' bruto uurloon?

Mag ik vragen wat jij 'verdient' en daadwerkelijk beurt? :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

Will_M schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:31:

Dus jij gaat van jouw eigen netto uurloon een 'poets' netto kunnen betalen tegen een 'wit' bruto uurloon?

Dat is niet wat Ardana zegt..Alleen dat promotie van belastingontduiking (a.k.a. zwart werken) niet word toegestaan, maar dat TS hier niet impliciet op inspeelt. Wat een mod persoonlijk naar binnen harkt lijkt me daarom niet echt relevant..

blub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Will_M schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:31:
[...]

Met ^^. Ik heb geen schoonmaakster, is ook niet nodig. Maar een schoonmaakster inhuren kan dus tegen weinig meer of zelfs niet meer dan minimumloon. Er zitten hier genoeg mensen die meer dan het dubbele uurloon (zelfs netto) hebben dan dit, of zelfs mensen die rustig 1 of anderhalf uur hun eigen werk willen doen om niet te hoeven schoonmaken. Maar net waar je prioriteiten liggen.

Daarnaast, het minimum-brutoloon is ~€ 10 per uur. De meesten vragen meer dan dat: als jij je schoonmaakster € 15 geeft, betaal je dus meer dan dat. Of het zwart is, is niet van belang. Wel heeft ze recht op vakantiegeld, maar dat mag al in die € 15 zitten dus. Het is de schoonmaakster die maakt of het zwart of wit is, niet de opdrachtgever.

[ Voor 20% gewijzigd door Ardana op 18-10-2020 01:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hahn schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:01:
[...]

Zoveel vragen dat dit bij mij oproept... :+ Krijgt jouw schoonmaker die €20 per uur netto?
Twee kleine kinderen en hun vriendjes die hier geregeld over de vloer komen maken het nogal een bende 😅
Alleen in een appartementje zal het inderdaad een overdaad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 17:51
Anoniem: 454358 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:22:
[...]

Twee kleine kinderen en hun vriendjes die hier geregeld over de vloer komen maken het nogal een bende 😅
Alleen in een appartementje zal het inderdaad een overdaad zijn.
6 uur per week lijkt mij nog steeds wel veel. 6k per jaar voor een schoonmaakster :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ardana schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 01:06:
[...]

Het is de schoonmaakster die maakt of het zwart of wit is, niet de opdrachtgever.
Nooit geweten! Had verwacht dat om het legaal te maken je ook een soort van contractje zou moeten opstellen oid. Maar dan was het bij m'n ouders wellicht wel gewoon legaal, geen idee of die vrouw het meldde bij de belastingdienst. Moet eerlijk zeggen dat ik het bij oppassen ook nooit gedaan heb, maar daar zit ik ruim onder de bijverdiengrens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:17
Hier 10€ per uur voor 3 uur per week. Eigenlijk al 8 jaar dezelfde poets en afspraken. Wel krijgt ze een 13e maand met kerst en af en toe wat extra's (april/mei ook gewoon doorbetaald dit jaar). Maar misschien toch eens het uurtarief verhogen als ik dat zo lees.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

SmurfLink schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Nooit geweten! Had verwacht dat om het legaal te maken je ook een soort van contractje zou moeten opstellen oid. Maar dan was het bij m'n ouders wellicht wel gewoon legaal, geen idee of die vrouw het meldde bij de belastingdienst. Moet eerlijk zeggen dat ik het bij oppassen ook nooit gedaan heb, maar daar zit ik ruim onder de bijverdiengrens.
Contractje opstellen is nooit verkeerd, maar is idd niet noodzakelijk. Zijn zelfs standaardcontractjes voor https://www.rijksoverheid...eidscontract-hulp-in-huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballys
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-05 12:53
Wij betalen 15€ per uur, ze komt 3 uur per week. Ik vind het heel veel rust en een stuk minder gekibbel met mijn man geven dus meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:33

SeatRider

Hips don't lie

2x per week 3 uur? Mijn schoonmaakster komt 1x per 4 weken 3 tot 4 uur en dat is voldoende (appartement 130 m2). Ze stofzuigt dan, doet toilet, badkamer en keuken volledig, en als er tijd over is wat extra (ramen zemen binnenkant ofzo). Tussentijds doe ik zelf dan nog een keer stofzuigen, en dat is het wel.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SeatRider schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

2x per week 3 uur? Mijn schoonmaakster komt 1x per 4 weken 3 tot 4 uur en dat is voldoende (appartement 130 m2). Ze stofzuigt dan, doet toilet, badkamer
Maar 1x per maand wordt het toilet schoongemaakt? Yuk.
Maar geen kinderen begrijp ik? Die maken er hier een bende van. Ik woon dan ook 60 m van het strand en een bos, dus zand en modder wordt lekker vaak meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ardana schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Contractje opstellen is nooit verkeerd, maar is idd niet noodzakelijk. Zijn zelfs standaardcontractjes voor https://www.rijksoverheid...eidscontract-hulp-in-huis ;)
Goed om te weten, ga het even ergens noteren. Heb het in mijn huidige postzegeltje niet nodig, maar als ik ga verhuizen naar een iets groter huis is het wellicht wel de moeite waard een schoonmaakster te zoeken. Niet dat ik het zelf niet kan, maar ik heb er gewoon eigenlijk best wel een hekel aan. :+ daar zou ik best wat geld voor over hebben, levert mij weer vrije tijd op.
Anoniem: 454358 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:12:
[...]

Maar geen kinderen begrijp ik? Die maken er hier een bende van. Ik woon dan ook 60 m van het strand en een bos, dus zand en modder wordt lekker vaak meegenomen
Als je in je eentje woont wordt het echt niet zo heel vies. Ik stofzuig wel elke week omdat ik 2 katten op een klein flatje heb, maar de badkamer doe ik echt niet elke week. Het wordt ook niet zo vies als je als vrouw netjes op de pot zit en niet ernaast piest.

[ Voor 29% gewijzigd door SmurfLink op 18-10-2020 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 316512

SeatRider schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

2x per week 3 uur? Mijn schoonmaakster komt 1x per 4 weken 3 tot 4 uur en dat is voldoende (appartement 130 m2). Ze stofzuigt dan, doet toilet, badkamer en keuken volledig, en als er tijd over is wat extra (ramen zemen binnenkant ofzo). Tussentijds doe ik zelf dan nog een keer stofzuigen, en dat is het wel.
Ik zou toch wel minimaal 1x per week mijn badkamer en zeker toilet schoon willen hebben...

De rest trouwens ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:33

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 454358 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:12:
[...]

OK, toilet doe ik inderdaad zelf tussendoor ook (de pot, met Glorix), maar dus niet de tegeltjes enzow. En inderdaad geen kinderen, dat zal wel schelen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:47
Voor huishoudelijke hulp geldt zover ik weet nog steeds een gedoogconstructie. Als 3/4 poetsent Nederland het wit moet gaan doen, zal een poets voor hun meer kosten dan wat ze zelf verdienen. Met als mogelijk gevolg geen werk meer voor de poets en dat men het zelf weer gaat doen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Als ik een schoonmaker in zou huren zou ik sowieso per bank willen betalen en niet contant. Zwart werk zie ik als stelen en dat wil ik niet faciliteren.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
assje schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:26:
Als ik een schoonmaker in zou huren zou ik sowieso per bank willen betalen en niet contant. Zwart werk zie ik als stelen en dat wil ik niet faciliteren.
Of je het wel of niet contant betaald zegt niks over of het wel of niet zwart of wit is...

Ik betaal gewoon hoe zij het fijn vind, maakt mij niet uit of dit contant of via de bank is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Devian schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:05:
Of je het wel of niet contant betaald zegt niks over of het wel of niet zwart of wit is...

Ik betaal gewoon hoe zij het fijn vind, maakt mij niet uit of dit contant of via de bank is.
Nee daar zegt het niets over maar het één is zichtbaar en het ander niet. Met contante betaling zet je de deur voor misbruik wagenwijd open.

Om dezelfde reden betaal ik mijn (thuis)kapster ook d.m.v. bankoverschrijving. Het zal vast zo zijn dat de helft zwart gaat maar daar draag ik dan in ieder geval niet aan bij.

Met iemand die alleen contant accepteert doe ik geen zaken. Het is niet mijn verantwoordelijkheid de belastingaangifte van mijn "leveranciers" te controleren maar dit is het minste wat ik kan doen.

[ Voor 9% gewijzigd door assje op 18-10-2020 14:10 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 05-05 22:34

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

TerraGuy schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:03:
Ik vind dat niet iets waar je trots op zou moeten zijn. Ik weet wat het minimum-jeugdloon is maar ik vind iemand twee uur laten werken voor 5 euro per uur op het randje van uitbuiting. Betaal dan gewoon tien euro per uur oid, in ieder geval iets wat redelijk is.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Jazzy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:18:
[...]
Ik vind dat niet iets waar je trots op zou moeten zijn. Ik weet wat het minimum-jeugdloon is maar ik vind iemand twee uur laten werken voor 5 euro per uur op het randje van uitbuiting. Betaal dan gewoon tien euro per uur oid, in ieder geval iets wat redelijk is.
Minimum nettoloon is 3,50 ofzo, dus die persoon was er aardig blij mee :) Ik ben ook geen slavendrijver zoals ze bij de supermarkt wel zijn. Zij blij, ik blij. Hoe je dan bij 'randje van uitbuiting' komt vind ik interessant! Mag je vinden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeerob
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-04 19:54
Jazzy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:18:
[...]
Zo, dan zijn er een heleboel winkels waar jij niet meer zou mogen komen. Een heel groot deel van de goedkopere artikelen worden in Azië gefabriceerd door mensen die aanzienlijk minder verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 11:30
Henkk schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:12:
[...]

Zo, dan zijn er een heleboel winkels waar jij niet meer zou mogen komen. Een heel groot deel van de goedkopere artikelen worden in Azië gefabriceerd door mensen die aanzienlijk minder verdienen.
Wat heeft Azië hier mee te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savalizz
  • Laatst online: 05-05 07:46
Toen ik op zoek was heb ik eerst gekeken of het via een organisatie kan. De kosten zijn het niet, 8e per maand aan de organisatie en 12,50 per uur aan de schoonmaakster. Zij regelen een vervanger als de vaste niet komt, vakantiegeld ook geregeld. Het was alleen onbekend wanneer ze iemand konden sturen. Ik zat al maanden ziek thuis en wilde zo snel mogelijk iemand hebben.

Via via een iemand gevonden die gelijk kon starten. Ik betaal nu 15e per uur. Maakt onder de streep weinig uit, maar als ik fysiek weer in orde ben ga ik zelf weer aan de slag. Voelt toch als geld weg gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-04 16:05
Eerste paar keer is een beetje ongemakkelijk, als ze een beetje hun weg kunnen vinden is het super handig. Wij voelen ons niet bezwaard dat we een huishoudelijke hulp hebben. Mijn vrouw en ik hebben beide een eigen zaak en we hebben 2 kinderen. Dan is het gewoon fijn als doordeweeks je huis een beetje netjes en we niet nog allerlei huishoudelijke taken moeten doen als de kinderen thuis zijn. In het weekend doen we het gewoon zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Savalizz schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:00:
Via via een iemand gevonden die gelijk kon starten. Ik betaal nu 15e per uur. Maakt onder de streep weinig uit, maar als ik fysiek weer in orde ben ga ik zelf weer aan de slag. Voelt toch als geld weg gooien.
Voor mij voelt het juist als tijd in het weekend vrijmaken voor hobby's ipv poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:58
Hier ook een schoonmaakster aanwezig.
We hebben niet een heel groot huis, maar we hebben beide een hekel aan schoonmaken..

ze komt 2x per week voor 2 uurtjes. en kost ons 50 euro per week.

Wat doet ze zoal:
- 1x per week de badkamer
- 2x per week het toilet
- 2x stofzuigen en 1x dweilen beneden verdieping.
- 2x stof afnemen
- 1x bovenverdieping + trappen stofzuigen.
- 1x deuren afnemen
- 1x keukenkastjes + aanrecht etc afnemen.
- Af en toe ramen lappen wanneer we dat nodig vinden.

En wat kleine klusjes..

- kant tekening, opruimen doet ze niet, wij als gezin moeten zorgen dat het huis opgeruimd is.. Dus als de vloer nog bezaaid ligt met speelgoed, dan stofzuigt/dweilt ze er om heen.. :+

Hetzelfde met spullen die op tafels liggen etc, we moeten voor de tijd zorgen dat het gewoon zo goed als leeg is.

We zitten te kijken of we dit nog verder gaan uitbreiden met was wegvouwen en strijken, maar daar zijn we nog niet over uit..
Gemiddeld gaat daar ook wel 2 uur per week in zitten..

[ Voor 36% gewijzigd door verstappen33 op 19-10-2020 12:38 ]

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savalizz
  • Laatst online: 05-05 07:46
@toolkist Ik denk dat het vooral te maken heeft bij mij dat zij in anderhalf uur rond is en dan een half uur over heeft voor een klus die extra aandacht nodig heeft, maar niet elke week hoeft. Het voordeel van een niet zo groot huis. Ik ben destijds bewust een dag minder gaan werken. 2 uur huishouden en de rest voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Zijn er in NL geen organisaties die dit aanbieden?

Wij hebben via imens een huishoudhulp, wij betalen aan de organisatie, en de vrouw in kwestie is gewoon werknemer van die organisatie. Zo is alles gereld zonder dat we er naar moeten omkijken. Mijn vrouw was overigens niet tevreden over de eerste 2 personen die geweest zijn. dan sturen ze gewoon een andere...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ja er zijn wel organisaties die bemiddelen, bijvoorbeel www.wittewerkster.nl
Maar in veel gevallen heb je nog steeds alleen een overeenkomst met de werkster zelf en niet met een bureau die eventueel vervanging regelt bij ziekte of verlof.

Wanneer je echt niet zonder kunt (bijvoorbeeld medische redenen) dan heb je vaak al een thuiszorg organisatie die wel extra personeel in kan zetten, dit loopt vaak via PGB en/of de gemeente.

Voor onszelf hebben we de afspraak dat gemiste uren in overleg ingehaald kunnen worden op een andere dag.
In ons contract staat ook dat de eerste 2 dagen ziek zijn voor rekening zijn van de werkster,
Langdurig ziek zijn betalen we 70% door, tot maximaal 2 maanden na 1e ziekte dag.
Verlof is onbetaald en eigenlijk ook "onbeperkt", ze is flexibel met de dagen dat ze wil werken, en vakanties doen we ook niet moeilijk over of dat nu 3 weken of 6 weken zijn. (gemiddeld komt ze uit op 4-5 weken verlof per jaar (3 weken zomer, 2 weken kerst).

Ze werkt nu al 3 jaar voor ons en bevalt prima, afspraken zijn duidelijk en we zijn beide flexibel, vaak komt ze dinsdag en vrijdag, maar soms komt het niet uit en schuift het soms een dagje op..
Ze is af en toe ziek geweest (of 1 van haar kinderen), die uren maakt ze dan vaak weer goed door de keren erop een uurtje langer door te werken of op een andere dag te komen.

Voor ons is het pure luxe, we kunnen het prima zelf, dus in geval van ziekte of verlof nemen wij het gewoon weer over tot ze terug is.

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 21-10-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hier zijn we op dit moment ook op zoek naar een schoonmaakster, maar het blijkt nog erg lastig om er via via een te vinden. Via zo'n bemiddelingsbureau wel eens geprobeerd maar dat was niet wat.

Helaas moest onze vorige schoonmaakster stoppen vanwege reuma. Waren we super tevreden over, we hebben haar een sleutel gegeven en waren er nooit als ze aan 't werk was. Maar het was altijd te merken dat ze er was geweest, heerlijk thuiskomen in zo'n fris huis.

Qua beloning, volgens mij moet je met iemand net zo om gaan als je met een teamlid op je werk doen. Omdat we haar niet vaak zagen, stuurden we af en toe een appje hoe het ging en of ze nog wat dingen nodig had. En gewoon laten merken dat je aan ze denkt, dus een aantal kleine attenties als er wat was zoals;
- Bij haar verjaardag een cadeaubon
- Af en toe een gebakje of iets lekkers klaar zetten
- Met Sinterklaas een chocoladeletter
En met Kerst gaven we haar altijd € 50,- als kerstpakket. Leek ons dat ze daar meer aan had dan aan een fles wijn ofzo.

En als je mensen laat merken dat ze belangrijk voor jou zijn, geven negen van de tien dat ook terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-05 13:47
Hier ook 50 euro voor 3 uur per 2 weken, woonhuis dus niet elke keer alles maar bv de lamellen hoeven niet elke 2 weken volledig afgestoft te worden.

We doen dit nu een paar maanden en ik vind het fantastisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 22:18

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Yalopa schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:32:
Zijn er in NL geen organisaties die dit aanbieden?

Wij hebben via imens een huishoudhulp, wij betalen aan de organisatie, en de vrouw in kwestie is gewoon werknemer van die organisatie. Zo is alles gereld zonder dat we er naar moeten omkijken. Mijn vrouw was overigens niet tevreden over de eerste 2 personen die geweest zijn. dan sturen ze gewoon een andere...
Je hebt dus je eigen vraag beantwoord :P Wij hebben ook via een bemiddelaar een poets gehad. Voor 16,50 euro per uur koop je geen gezeur, geen vakantiegeld, geen arbeidsongeschiktheid, vervanging bij ziekte, verzekerde schade... En blij toe: onze poets zei eens "Ja en als ik ergens van de trap val hoef ik nooit meer te werken." Het zal je bij je zwarte werkster gebeuren. Zit je mooi met een flinke kostenpost, voor een korting van een paar euro per uur.

Ze poetste dan weer waardeloos, dus we hebben haar alsnog de deur gewezen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 21:33
Maar heb je uiteindelijk via zo'n partij dan wel iemand waar je wel gelukkig van werd?
Thijsmans schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

Je hebt dus je eigen vraag beantwoord :P Wij hebben ook via een bemiddelaar een poets gehad. Voor 16,50 euro per uur koop je geen gezeur, geen vakantiegeld, geen arbeidsongeschiktheid, vervanging bij ziekte, verzekerde schade... En blij toe: onze poets zei eens "Ja en als ik ergens van de trap val hoef ik nooit meer te werken." Het zal je bij je zwarte werkster gebeuren. Zit je mooi met een flinke kostenpost, voor een korting van een paar euro per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
[...]

Nu word er wederom de suggestie gewekt dat indien dit niet via zon bureau gaat of indien er cash betaald word dat dit zwart werken is en je bijdraagt aan dit in stand te houden.

Nogmaals, dit is klinkklare onzin. Ik kan onze hulp gewoon €30 cash per keer betalen, gevonden via via, terwijl ze keurig wit werkt.

Daarnaast is bovenstaande werkster duidelijk niet goed op de hoogte, van de trap vallen en gedeeltelijk (niet volledig) arbeidsongeschikt raken...dan ben je vrijwel altijd de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 22:18

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

@m-designz Nee, wij zijn het weer zelf gaan doen. Onze ervaring is dat niemand het doet zoals je zelf wilt.
Devian schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:42:
[...]
Nu word er wederom de suggestie gewekt dat indien dit niet via zon bureau gaat of indien er cash betaald word dat dit zwart werken is en je bijdraagt aan dit in stand te houden.
Kun je aanwijzen waar ik dit precies heb gezegd :? Wat ik wél heb gezegd, is dat als je niets afspreekt, je poets aanspraak kan maken op wettelijke aanspraken zoals vakantiegeld en doorbetaling bij ziekte.
https://www.businessinsider.nl/schoonmaakster-legaal-68792/

Het minimale uurloon waarop een schoonmaakster van 23 jaar of ouder recht heeft bedraagt hierdoor 9,41 euro (8,71 euro minimumloon plus vakantietoeslag). Je moet soms ook betalen als je werkster er niet is, want een huishoudelijke hulp heeft recht op vier weken doorbetaalde vakantie en zes weken doorbetaling bij ziekte.

Als je dit nalaat, kan de schoonmaakster volgens vakbondsbestuurder Mari Martens van FNV Bondgenoten de achterstallige betalingen met terugwerkende kracht opeisen, over een periode van vijf jaar. Want zelfs als je geen arbeidscontract hebt opgesteld, is formeel sprake van een dienstverband. Er is immers sprake van een gezagsverhouding.

In de praktijk gebeurt het niet vaak dat een werkster haar rechten komt opeisen, erkent Martens tot zijn spijt. Maar volgens de wet mag ze dat wel.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

[...]

Je hebt dus je eigen vraag beantwoord :P
Geen idee hoe ik dat gedaan heb :p

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Laatst online: 05-05 11:35
TerraGuy schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Minimum nettoloon is 3,50 ofzo, dus die persoon was er aardig blij mee :) Ik ben ook geen slavendrijver zoals ze bij de supermarkt wel zijn. Zij blij, ik blij. Hoe je dan bij 'randje van uitbuiting' komt vind ik interessant! Mag je vinden natuurlijk.
Hoe en/of waar vind je zo iemand? Ik ben ook aan het kijken naar een (goede) schoonmaakster maar ik stel zelf vrij weinig eisen. Heb zelf namelijk een hekel aan schoonmaken O-) Maar het liefst wil ik op deze manier ook iemand helpen die het goed kan gebruiken, een student dus bijvoorbeeld. Vind zelf 5 euro overigens veel te weinig en zou dan voor iemand van 18 makkelijk een 10tje per uur betalen als het goed gedaan wordt.

Heb weleens via een bureau zitten kijken maar zover ik op internet lees worden de werksters veel te laag betaald die ingezet worden....dus dan vind ik het dan ook weer niet waard. Blijf het lastig vinden :9

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

hollandnick schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

Hoe en/of waar vind je zo iemand? Ik ben ook aan het kijken naar een (goede) schoonmaakster maar ik stel zelf vrij weinig eisen. Heb zelf namelijk een hekel aan schoonmaken O-) Maar het liefst wil ik op deze manier ook iemand helpen die het goed kan gebruiken, een student dus bijvoorbeeld. Vind zelf 5 euro overigens veel te weinig en zou dan voor iemand van 18 makkelijk een 10tje per uur betalen als het goed gedaan wordt.

Heb weleens via een bureau zitten kijken maar zover ik op internet lees worden de werksters veel te laag betaald die ingezet worden....dus dan vind ik het dan ook weer niet waard. Blijf het lastig vinden :9
Briefje ophangen waar veel studenten zijn. Of misschien buren die een tiener hebben die wat bij wil verdienen.

Wel jammer dat ik niet nu 18 ben, ik heb nog schoongemaakt in een ziekenhuis en in een winkel gewerkt voor minimumloon op m'n 18e/19e. Blijkbaar zou ik nu veel meer kunnen krijgen! Ik zou een gat in de lucht gesprongen hebben als ik 3x minimumloon kreeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Laatst online: 05-05 11:35
TerraGuy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Briefje ophangen waar veel studenten zijn. Of misschien buren die een tiener hebben die wat bij wil verdienen.

Wel jammer dat ik niet nu 18 ben, ik heb nog schoongemaakt in een ziekenhuis en in een winkel gewerkt voor minimumloon op m'n 18e/19e. Blijkbaar zou ik nu veel meer kunnen krijgen! Ik zou een gat in de lucht gesprongen hebben als ik 3x minimumloon kreeg :D
Ja daarom zou ik dus ook eerder voor een student kiezen, zolang het maar goed gebeurt :P zij heel blij, en mijn huis is schoon tegen relatief lage kosten dus ik ook blij

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Je hebt best goede studenten hoor, maar mijn ervaring is dat ze het werken nog niet hebben uitgevonden..
Ze werken redelijk langzaam en hebben nog niet het inzicht in hoe ze moeten schoonmaken (lees: je moet ze vertellen hoe ze het moeten doen)..

Wij hebben een oudere schoonmaakster (45 jaar), en weet gewoon van aanpakken.. Je hoeft niets uit te leggen en zorgt ervoor dat alles spik en span is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelliex
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-08-2021
Het zal pure pech zijn, maar ik heb een nare ervaring gehad met een schoonmaakster die ik via Facebook heb gevonden. Dat doe ik dus nooit meer!

Ik ga nu liever in zee met een spam is niet toegestaan. Zij screenen hun kandidaten en regelen bovendien vervanging als de werkster niet kan. Liever wat meer betalen dan een compleet onbekend persoon in mijn huis!

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 23-11-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-05 22:31

MLLL

Palm Treo 650

Michelliex schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:02:
Het zal pure pech zijn, maar ik heb een nare ervaring gehad met een schoonmaakster die ik via Facebook heb gevonden. Dat doe ik dus nooit meer!

Ik ga nu liever in zee met een [mbr]spam is niet toegestaan.[/] Zij screenen hun kandidaten en regelen bovendien vervanging als de werkster niet kan. Liever wat meer betalen dan een compleet onbekend persoon in mijn huis!
Wat was die nare ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natalia Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-03-2022
Spam.

[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 15-03-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:34

FFW

ik heb schoonmakers via Helpling geregeld. Sommige zijn goed en de meeste zijn slecht. Met slecht bedoel ik dat ze hooguit een lap over de oppervlaktes halen (tafels, vloer) om daarna te vertrekken naar de volgende klus en dan de volle 3 uur factureren. In ons geval bleken er ook wat koppelbazen tussen te zitten die net deden of ze zelf de klus gingen doen, maar dan andere mensen lieten opdraven die niet door de security screenings waren gegaan. Ze verzonnen de meest vergaande excuses om alleen in je huis te kunnen zijn zodat ze dus inderdaad met zwartwerkers konden werken. ("ik ben van die en die religie en mag niet met vreemde mannen in een huis zijn", en "ik stink uit mijn oksels als ik werk" "ik doe graag mijn haar los als ik werk en niemand mag mijn haar zien")

Het schoonmaken van een woonhuis is iets heel anders dan een bedrijfspand waar het schoonmaken inderdaad volstaat met stofzuigen en wat oppervlaktes afnemen. De meeste schoonmakers hebben enkel bedrijfspanden schoongemaakt en snappen dus niet dat de rest ook moet gebeuren (plinten, achter de planten en kastjes etc).

Het vinden van mensen met huis-ervaring is echt lastig.
Pagina: 1