iPhone XR sluitergeluid uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMMWMM
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
Mijn vraag
Hoe schakel je het sluitergeluid van de camera-app op de iphone xr uit?
Het is de iphone van mijn vrouw en na de laatste update naar 14.0.1 heeft de camera-app een sluitergeluid.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iphone xr
Ios14.0.a

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hen zelf ook eens gekeken en ik kan alleen al het geluid afzetten, maar dan is er ook geen beltoon of meldingsgeluid. We willen dus enkel het sluitergeluid op stil zetten.

Beste antwoord (via MMMMMMWMM op 16-10-2020 22:14)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:27
Je kan ook Live Photos aanzetten, dan heb je ook geen sluitergeluid: https://www.lifewire.com/...hone-camera-sound-4174957

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Door hem even met de schakelaar op stil te zetten. En dan kan je hem daarna weer op aan zetten als je je foto gemaakt hebt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:27
Je kan ook Live Photos aanzetten, dan heb je ook geen sluitergeluid: https://www.lifewire.com/...hone-camera-sound-4174957

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMMWMM
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
Live photos aanzetten werkt

Blijft wel raar dat je zoiets niet apart kan afzetten (zonder dat het gelinkt is aan een specifieke functie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 10:43
Er zijn landen (in elk geval Japan) waar je het geluid helemaal niet uit kan en mag zetten. Dat is daar wettelijk vastgelegd dat elke camera geluid MOET maken, dus ook een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik wil juist graag een sluitergeluid, ook bij Live Photos. Maar het is logisch dat dat niet werkt, omdat anders je Live Photo een camerasluitergeluid er doorheen heeft. :P Zeker nu als je meerdere Live Photos achter elkaar maakt iOS ze als één filmpje afspeelt en je toestaat die (selectief) te exporteren als je dat wilt; dat werkt niet lekker als je dan 10x een sluitergeluid er doorheen hoort hijgen. Maar toch... Toch mis ik het soms wel. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1