Hoi allemaal, voor een nieuw ATX systeem heb ik componenten gekozen. Het wordt mijn dagelijkse werk PC, zeg maar, waarbij fotobewerking belangrijk is. Ik heb alleen de onderstaande onderdelen nodig de rest heb ik al. Het belangrijkste vind ik of alles compatible is; bijvoorbeeld of het RAM geheugen lekker zal werken met het moederbord of dat ik beter een ander merk RAM (of Moederbord) kan kiezen. Zo hoop ik een probleemloze PC te krijgen. Een laatste compatibiliteits-check dus
. Ik zit zelf niet aan merken vast maar koop bij Coolblue, dus zij moeten het wel hebben.
Mijn budget is 800 Euro
Dit ben ik van plan
- Gigabyte B450 Aorus PRO
- AMD Ryzen 5 3600X
- Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 DIMM 3000 MHz/15 (2x16GB)
- Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G
- evt. de Samsung 970 EVO M.2 1TB (omdat mijn oude SSD wat oud is)
De huidige voeding is 450 watt. Ik hoop dat dat genoeg is voor bovenstaande componenten. Ik ga niet overklokken.... Een STIL systeem zou wel fijn zijn. Mijn Huidige ATX tower is geluidsgeisoleerd. Tot nu toe heb ik altijd een passief gekoelde videokaart gekozen. Maar ja, nu wil ik eens een echte snelle en laat ik dat los. Snelheid uiteindelijk voor geluidsarmheid, in the end.
Ik heb nog een Focusrite 2i2 audio interface btw. en de BenQ SW270C monitor. Een Logitech k520 -draadloze muis en toetsenbord en dat is het!
Thanks!
Mijn budget is 800 Euro
Dit ben ik van plan
- Gigabyte B450 Aorus PRO
- AMD Ryzen 5 3600X
- Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 DIMM 3000 MHz/15 (2x16GB)
- Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G
- evt. de Samsung 970 EVO M.2 1TB (omdat mijn oude SSD wat oud is)
De huidige voeding is 450 watt. Ik hoop dat dat genoeg is voor bovenstaande componenten. Ik ga niet overklokken.... Een STIL systeem zou wel fijn zijn. Mijn Huidige ATX tower is geluidsgeisoleerd. Tot nu toe heb ik altijd een passief gekoelde videokaart gekozen. Maar ja, nu wil ik eens een echte snelle en laat ik dat los. Snelheid uiteindelijk voor geluidsarmheid, in the end.
Ik heb nog een Focusrite 2i2 audio interface btw. en de BenQ SW270C monitor. Een Logitech k520 -draadloze muis en toetsenbord en dat is het!
Thanks!
[ Voor 14% gewijzigd door Tierelier op 16-10-2020 17:51 ]