Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
Ik wilde in mijn auto een keer weer muziek luisteren via mijn smartphone (MP3's opgeslagen op de telefoon die ik in playlists heb geordend) en dan kan het plots niet meer. De standaard app voor muziek afspelen "is niet meer beschikbaar". Ik word semi-gedwongen de boel over te zetten naar Youtube Music als ik mijn playlists wil behouden.

Echter, als ik erin mee ga krijg ik onderstaand scherm en toen had ik het afgebroken. Er staat namelijk dat er een kanaal wordt aangemaakt in mijn account om de playlists erin te bewaren. Wordt daarmee bedoeld dat mijn Google-account een openbaar YouTube-kanaal krijgt (die ik nu bewust niet heb)? :o En worden mijn playlists met lokaal opgeslagen MP3's dan daar zichtbaar? :o

Wat triest wel dat tegenwoordig zelfs probleemloos MP3's luisteren niet meer zo vanzelfsprekend is ;(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MjXIzwUl.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WCDTD4xl.png

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik weet het. Alleen, wat gebeurt er dus met de playlists met lokaal opgeslagen muziek als ik meega in de overdracht naar Youtube Music? En krijgt mijn account dan opeens een zichtbaar Youtube-kanaal?

Ik snap trouwens überhaupt niet waarom als de streaming dienst ermee kapt ik met de app ook geen lokaal opgeslagen muziek meer kan luisteren :?

"Vroeger" hadden Android-smartphones nog een eigen muziekspeler-app voor je MP3's, da's later vervangen door Play Music en nu is dus ook dat geforceerd weg. Weer iets waarbij nieuwer niet beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is zijn vraag toch niet?

Maargoed, by default gaat dus alles naar public.

Je moet vervolgens zelf alles weer omzetten naar private.
https://support.google.com/youtube/answer/3127309?hl=en

Waar is de tijd van Groove, waar ik via onedrive en lokaal alles op elk apparaat kon afspelen, gemixed met stream muziek en nooit gezeur met delen, social media en andere bullshit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:31
Josefien schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:12:

"Vroeger" hadden Android-smartphones nog een eigen muziekspeler-app voor je MP3's, da's later vervangen door Play Music en nu is dus ook dat geforceerd weg. Weer iets waarbij nieuwer niet beter is...
Er zijn gewoon nog merken met een eigen speler (zoals mijn LG) maar anders kun je altijd een 3rd party speler downloaden.

Deze gebruikte ik bijvoorbeeld toen ik hiervoor een Motorola telefoon had die alleen Play Music had (ik ben zelf geen fan van de Google Play Music app, en nog minder van YouTube Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik had VLC er nog opstaan voor filmpjes, maar hij heeft blijkbaar een nagenoeg dezelfde interface als Play Music bij het afspelen van muziek :D

En ik ben erachter dat je via de app-eigenschappen van Play Music nog wèl in het instellingen-menu ervan kon komen om zo mijn bestaande playlists te exporteren naar .m3u. VLC kon deze prima inlezen :D

De Play Music app heb ik inmiddels uitgeschakeld. Weg ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
En ja hoor... 2 dagen plezier...VLC heeft net een update gekregen, logo is anders èn de .m3u afspeellijsten kunnen niet meer worden afgespeeld. Hij zegt dat de media niet kan worden gevonden... waarschijnlijk is er iets veranderd in de paden naar bestanden toen, want de muziek zelf is nog wel op te roepen in de bibliotheek dus het is geen rechten-probleem :( Zó frustrerend als je net in de auto stapt en je muziek wil aanzetten... :(

Ik heb echt steeds meer weerstand tegen updates en upgrades... de laatste tijd gaat er wel erg veel kapot daardoor. Naast m'n desktop-PC's nu ook m'n smartphone waarbij iets simpels als muziek luisteren zo moeilijk wordt.

Ik heb nu deze Foobar2000 gedownload, daar doet de .m3u het nog wèl. En nu in de Play Store meteen automatische updates uitgezet :D
Mizgala28 schreef o aanp vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:29:
[...]

Deze gebruikte ik bijvoorbeeld toen ik hiervoor een Motorola telefoon had die alleen Play Music had (ik ben zelf geen fan van de Google Play Music app, en nog minder van YouTube Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:36
Dat gedoe had ik ook regelmatig met VLC – alle muziek die op de SD-kaart staat, kwijt. Ik ben uiteindelijk overgestapt naar PowerAmp, ook omdat dat tot nog toe de enige speler is die het daadwerkelijk voor elkaar krijgt om FLAC-bestanden gapless af te spelen. Het is geen gratis app, (15 dagen gratis trial) maar hij werkt wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik heb na het verdwijnen van Google Play Music meerdere muziek apps geprobeerd, en na de suggestie van @Josefien ben ik ook op Foobar2000 geëindigd. Toch waren er bepaalde functionaliteiten die ik miste, en heeft Foobar ook wat aparte trekjes waar ik niet aan kon wennen.
  1. Als je een playlist of album shuffled kan je niet de volgorde bekijken of aanpassen
  2. Als een album nummers heeft van verschillende artiesten, dan ziet de app dit als verschillende albums
  3. De widget voor op het homescherm heeft heel kleine knoppen en is daardoor moeilijk te bedienen
En zo waren er nog een paar kleine dingetjes.

Uiteindelijk merkte ik recent op dat op mijn oude Galaxy note 3 Google Play Music het nog doet. Ik weet niet of het komt doordat het in die telefoon ingebakken zat, of omdat het een oude versie is, maar ik heb de apk geëxtract en die werkt nu prima op mijn S8+.

Als iemand anders ook weer terug wilt stappen naar Google Play Music, heb ik hieronder een download link. Muziek streaming via de app werkt natuurlijk niet meer, maar alle functionaliteiten voor offline muziek lijken het er op te doen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Pagina: 1