Bed besteld, nu annuleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:46
Beste allemaal. Even een check of ik de boel goed heb aangepakt.

Op 25 september een bed besteld voor 1240 euro bij een online matrassenboer die toch redelijk aangeschreven stond. Betaling via 3 x 1/3e van het totaalbedrag over 3 maanden.
Uiterste verzenddatum 10 oktober.

Goed, na niets vernomen te hebben eens gaan mailen waar dat bed blijft met als antwoord wat vage excuses dat het raar is dat ik nog niets gehoord heb, maar geen oplossing, want daar moet een expert naar kijken en die is druk, dus daar verwachten ze volgende week pas antwoord op..

Nadat ik bij verschillende ervaringsmedia zoals trustpilot, consumentenbond, kassa redelijke horrorverhalen over de leveringen, communicatie en terugbetalingen bij dit bedrijf sinds de start van de coronacrisis heb gelezen die allemaal verdomde veel op elkaar, en op mijn situatie besloten te annuleren en dit via de mail kenbaar gemaakt. let wel, ik heb nog maar 1/3e van het totaalbedrag betaald. (via In3)

Nu kreeg ik vrij snel al een reactie van het bedrijf dat ik toch echt nog even geduld moest hebben want het proces om uit te zoeken waar mijn bestelling dan is al in gang gezet _O- Goed, heb in ieder geval bevestiging dat ze mijn eerste annuleringsverzoek hebben gehad nu :*) Op mijn vervolgmail waarin ik vriendelijk doch dringend verzoek de annulering toch in gang te zetten hoor ik natuurlijk niets (volledig binnen de verwachtingen als ik de reviews lees)

Mijn vraag:
Ik heb In3 (betalingsvorm, soort afterpay https://www.payin3.nl/nl/) gemailed dat ik de bestelling geannuleerd heb en dat ik niet voornemens ben om de overige termijnen te gaan betalen.

Ik begrijp dat zij altijd wachten met terugbetalingen totdat ze dat van de partij hebben vernomen waarbij besteld is. Het bedrag van 410 euro wat reeds is betaald. Ik heb weinig zin om nog een keer 820 euro extra over te maken over de komende 2 maanden om vervolgens maanden op dat geld te moeten wachten.

Mag ik de verdere betalingen achterhouden in afwachting van de afhandeling van de annulering?

Ik heb rechtsbijstand indien nodig.

Edit: Net reactie gehad over de annulering

Beste Leon,

Ik heb dit voor je aangepast , dat ze in plaats van het onderzoeken wanneer je je bed gaat ontvangen, dat ze dit moeten annuleren.

Fijn weekend!

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 16-10-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De aankoop valt onder de WKOA, dus je mag ten alle tijden opzeggen in het proces

Een matras valt niet onder de uitzonderingen ( telecom aansluitingen tot op zekere hoogte weer wel )
Men moet gehoor geven aan de annulering, de bedenktermijn van twee weken, gaat zelfs pas in NA daadwerkelijke levering.

Misschien is het zelfs maar goed dat je via een tussenpartij hebt betaald, aangezien zij dan de centen beheren, en niet het bedrijf zelf ( die het misschien niet meer kan )
Ik mag aannemen dat de betaal provider een grotere buffer heeft, als ze dit aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Dank voor je antwoord.

Dat ik in het gelijk sta qua annuleren twijfel ik dan ook niet aan :)

Mijn vraag was meer gestoeld op het niet betalen van de verdere termijnen. De tussenpartij stelt dat ze terugbetalingen regelen zodra ze bericht van de annulering hebben gehad van de matrassenboer. Dat snap ik wel, maar ik lees nergens echt duidelijk over wat er gebeurt als ik de rest van de betalingen niet doe, maar de matrassenboer nogal traag gaat zijn met het doorgeven van de annulering aan de tussenpartij (Voordeel van de twijfel, maar de reviews zijn niet in het voordeel van snelle afhandeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In3 zelf is geen moeilijk bedrijf, ik heb namens mensen wel eens met ze gebeld en al komen ze behoorlijk dreigend over als je te laat bent, wanneer het gaat om een annulering doen ze niet zo moeilijk.. in die zin: terug naar de webwinkel. Zij gaan vrolijk door met alles tot zij duidelijk opdracht hebben van webwinkel dat alles is geannuleerd en je geld terug mag.

Nu krijg ik ergens het vermoeden dat een webwinkel een vorm van boete moet betalen bij zo'n annulering, want daar zat in mijn 3 gevallen het probleem, maar zonder die annulering van die webwinkel hebben ze daar zeer weinig mee van doen, jij bent akkoord gegaan met die 3 termijnen en zonder enig tegenbericht, blijft dit zo.

Ik zou blijven hameren bij die winkel om die annulering door te zetten, zelfs jou in de CC als dit via email gaat, zodat je daarna duidelijk kan zijn bij in3 dat dit dus niet doorgaat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Leon Zwiers schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:05:

[...] een online matrassenboer die toch redelijk aangeschreven stond.

Nadat ik bij verschillende ervaringsmedia zoals trustpilot, consumentenbond, kassa redelijke horrorverhalen over de leveringen, communicatie en terugbetalingen bij dit bedrijf [...]
Dus eerst kwam je alleen redelijke berichten tegen en na het kopen zag je alleen redelijke horrorverhalen over dezelfde toko? Heb je voor en na je aankoop andere zoekmachines gebruikt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Droefsnoet schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Dus eerst kwam je alleen redelijke berichten tegen en na het kopen zag je alleen redelijke horrorverhalen over dezelfde toko? Heb je voor en na je aankoop andere zoekmachines gebruikt? :P
Iets andere zoekterm. Waar ik in de eerste vooral benieuwd was over de ervaringen met het matras zelf, ben ik na het starten van de problemen gaan googlen op levering :P

Kijk, ik ben ook niet de kwaadste, als ze me vanaf het begin duidelijke communicatie hadden onderhouden was ik echt wel bereid om wat langer te wachten.

Maar een compleet gebrek aan communicatie vanuit hen, vage beloften en termijnen. Met dus het vinden van al die negatieve ervaringen qua levering en communicatie maakt dat ik dit niet verder wil afwachten. Voortaan dus niet alleen checken of het product goed is, maar ook hoe de levering is.

[ Voor 31% gewijzigd door LZ86 op 16-10-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hoeft geen volgende termijnen meer te betalen. De koop is geannuleerd, geen leveringsplicht, dus ook geen betaalplicht.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Hackus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:44:
Je hoeft geen volgende termijnen meer te betalen. De koop is geannuleerd, geen leveringsplicht, dus ook geen betaalplicht.
Top, dank. Ik zal even de bevestiging vanui de verkoper qa annuleren op de mail zetten naar IN3 om het dicht te timmeren, maar ik maak voorlopig geen cent over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Als ik het goed begrijp herroep (ontbind) je de koop voordat hetgeen je besteld hebt fysiek in je bezit is. De vraag die soms opdoemt is: kan dat wel? Logischerwijs zou je zeggen van wel (de termijn is immers zeker nog niet verstreken als je nog niets ontvangen hebt).

Voor zover ik weet staat deze situatie namelijk niet expliciet in de wet omschreven, maar wel in overweging 40 van de EU richtlijn 2011/83/EU:
(...) Bovendien dient de consument de mogelijkheid te hebben zijn herroepingsrecht uit te oefenen voordat hij de goederen fysiek in bezit krijgt. (...)
Een richtlijn heeft geen directe (horizontale) werking, dus moet worden omgezet in nationale wetgeving. Elke wetswijziging gaat gepaard met een Memorie van Toelichting (MvT) waarin de wetgever in een redelijk leesbaar document de wet nog eens toelicht. In de MvT bij de implementatiewet van deze richtlijn wordt overweging 40 uit de richtlijn (en dus jouw situatie als ik het goed begrijp) expliciet genoemd op pagina 37 (6:230o BW):
(...) De formulering «tot een termijn van veertien dagen is verstreken» verduidelijkt dat een consument kan ontbinden totdat de specifiek gestelde termijn is verstreken. Dit betekent bij een consumentenkoop dat een consument kan ontbinden voordat hij de zaak heeft ontvangen (overweging 40). Overigens is deze uitleg ook al in de Nederlandse jurisprudentie aangenomen (Zie o.m. Rb Assen 15 maart 2011, LJN BP8079 en Rb Alkmaar 16 november 2011, LJN BU6789) (...)
Als er geen verzending heeft plaatsgevonden kan uiteraard ook niet worden teruggezonden, en daarmee dient de verkoper het aankoopbedrag ‘onverwijld’ terug te betalen nadat je verklaring is ontvangen zoals beschreven in artikel 6:230r lid 1 BW (en lid 4 dus niet van toepassing kan zijn):
1. De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
4. Tenzij de handelaar heeft aangeboden de op basis van de ontbonden overeenkomst geleverde zaken zelf af te halen, kan de consument eerst nakoming vorderen van de in lid 1 bedoelde verbintenis nadat de handelaar de zaken heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat hij de zaken heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip het eerst valt.
Dat betekent dus ‘voortvarend handelen’ en zeker niet na de uiterlijke termijn van 14 dagen nadat je ‘verklaring tot ontbinding’ (lid 1) is ontvangen. Die termijn loopt dus al als ik het goed begrijp. Of je vervolgens consequenties wilt verbinden aan een eventuele overschrijding van de 14 dagen zoals beschreven op p. 43 van de MvT is aan jou.

Let op: dat niet elke koop per se kan worden ontbonden op deze manier. Zie bijvoorbeeld de ‘op maat gemaakte gordijnen’ op p. 41 bij 6:230p in de MvT, die mogelijk ook kan slaan op een op maat gemaakt bed als dat van toepassing is. Verder kan de wet veranderen, staat wat ik beschrijf mogelijk elders in de wet anders beschreven, ik er uiteraard ook naast kan zitten en je handelen dus voor eigen rekening en risico is.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Goed, even een update.

Na de laatste mail waarin de matrassenboer aangeeft de annulering in gang te zetten kreeg ik na 11 dagen plots een DHL meneer voor de deur met de helft van het bed. Dit heb ik aan de deur geweigerd en een mail aan de boer gestuurd waarin ik binnen 5 werkdagen reactie eis met bevestiging dat de andere helft geannulleerd is en ze overgaan tot terugbetaling.

Ondertussen met de 3e partij van de betalingen goed contact, zij hebben de overige termijnen van de factuur on hold gezet nadat ik de mailwisseling met de matrassenboer met ze heb gedeeld en hebben ook gemailed naar de matrassenboer dat ze nu hun zaakjes snel moeten fixen.

Nu kreeg ik vandaag de volgende mail (geen grap) van de matrassenboer:

Beste Leon,

Het verzoek is inderdaad ingediend geworden bij de producent om je bestelling te annuleren. Tevergeefs hebben wij hier nog geen bevestiging van ontvangen. Zodra wij deze ontvangen zullen wij je het gelijk melden en de terugbetaling opstarten.

Het matras was helaas niet meer tegen te houden, aangezien deze te ver in het productieproces zat. Ik zie dat je het matras hebt geweigerd aan de deur. Zodra wij het matras weer retour hebben ontvangen zullen wij de terugbetaling voor je opstarten. Je kan het aankoopbedrag vervolgens binnen 14 werkdagen terug verwachten. Dit gaat via dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt betaald.

Moet ik ze die 14 dagen nog geven? Ik heb aardig de neiging om de rechtsbijstand erop te zetten. Wat een schandalige service.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:25:
Moet ik ze die 14 dagen nog geven?
O.b.v. 6:230r BW niet, mits je kunt aantonen dat er nog niets was verzonden. Gezien de termijn lijkt dat laatste mij wel erg waarschijnlijk.
Leon Zwiers schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:05:
Nu kreeg ik vrij snel al een reactie van het bedrijf dat ik toch echt nog even geduld moest hebben want het proces om uit te zoeken waar mijn bestelling dan is al in gang gezet
Als dit een reactie was op je ontbindingsverklaring, dan tel je 14 dagen op bij die datum. Vanaf die datum (+1 voor de zekerheid) zou ik o.b.v. het genoemde 6:230r BW zeggen dat de verkoper in betalingsverzuim is, mits je dus kunt aantonen dat het bed voor die oorspronkelijke datum nog niet verzonden was. Heb je een track/trace code?

Of je voor verhaal op dingen als buitengerechtelijke incassokosten en rente zin hebt om allerlei acties uit te zetten is aan jou uiteraard. Als een verkoper daaraan niet meewerkt, kun je dat vaak alleen via een rechter afdwingen en dat is (vaak) niet kosteneffectief afhankelijk van de hoogte van je vordering. Omstandigheden maken uit en soms krijg je ongelijk bij een rechter mocht je gaan procederen. In dat geval zul je meestal financiëel verlies lijden.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leon Zwiers schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:25:
Goed, even een update.

Na de laatste mail waarin de matrassenboer aangeeft de annulering in gang te zetten kreeg ik na 11 dagen plots een DHL meneer voor de deur met de helft van het bed. Dit heb ik aan de deur geweigerd en een mail aan de boer gestuurd waarin ik binnen 5 werkdagen reactie eis met bevestiging dat de andere helft geannulleerd is en ze overgaan tot terugbetaling.

Ondertussen met de 3e partij van de betalingen goed contact, zij hebben de overige termijnen van de factuur on hold gezet nadat ik de mailwisseling met de matrassenboer met ze heb gedeeld en hebben ook gemailed naar de matrassenboer dat ze nu hun zaakjes snel moeten fixen.

Nu kreeg ik vandaag de volgende mail (geen grap) van de matrassenboer:

Beste Leon,

Het verzoek is inderdaad ingediend geworden bij de producent om je bestelling te annuleren. Tevergeefs hebben wij hier nog geen bevestiging van ontvangen. Zodra wij deze ontvangen zullen wij je het gelijk melden en de terugbetaling opstarten.

Het matras was helaas niet meer tegen te houden, aangezien deze te ver in het productieproces zat. Ik zie dat je het matras hebt geweigerd aan de deur. Zodra wij het matras weer retour hebben ontvangen zullen wij de terugbetaling voor je opstarten. Je kan het aankoopbedrag vervolgens binnen 14 werkdagen terug verwachten. Dit gaat via dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt betaald.

Moet ik ze die 14 dagen nog geven? Ik heb aardig de neiging om de rechtsbijstand erop te zetten. Wat een schandalige service.
toon volledige bericht
Weigeren aan de deur is ook annuleren, maar dat had je ook al gedaan en was toegezegd door verkoper.
Wat zij met de order doen qua leveren is niet jou zaak. Denk eerder dat het een poging was, dat jij de levering wel had aangenomen. Dat zal niet de 1e keer zijn dat winkels dit zo proberen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Number10 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

O.b.v. 6:230r BW niet, mits je kunt aantonen dat er nog niets was verzonden. Gezien de termijn lijkt dat laatste mij wel erg waarschijnlijk.

[...]

Als dit een reactie was op je ontbindingsverklaring, dan tel je 14 dagen op bij die datum. Vanaf die datum (+1 voor de zekerheid) zou ik o.b.v. het genoemde 6:230r BW zeggen dat de verkoper in betalingsverzuim is, mits je dus kunt aantonen dat het bed voor die oorspronkelijke datum nog niet verzonden was. Heb je een track/trace code?

Of je voor verhaal op dingen als buitengerechtelijke incassokosten en rente zin hebt om allerlei acties uit te zetten is aan jou uiteraard. Als een verkoper daaraan niet meewerkt, kun je dat vaak alleen via een rechter afdwingen en dat is (vaak) niet kosteneffectief afhankelijk van de hoogte van je vordering. Omstandigheden maken uit en soms krijg je ongelijk bij een rechter mocht je gaan procederen. In dat geval zul je meestal financiëel verlies lijden.
toon volledige bericht
Ik heb een track en trace van ongeveer een week na de reactie op mijn annulering.
Dus: Annuleringsmail --> reactie: wacht nou nog even --> mail vanuit mij met wederom het dringend verzoek te annuleren --> bevestiging dat ze gaan annuleren ipv pakket zoeken. --> 8 dagen radiostilte en dan plots een mail van DHL met track en trace --> Direct mail gestuurd naar die lui dat dit zo niet gaat met een max tijd van 5 werkdagen om te reageren --> 2 dagen later pakket aan de deur geweigerd --> 2 dagen later (nu dus) die vage mail die ik net heb gedeeld. Speelt nu inmiddels een maand.

Ze hebben dus de processen binnen de eigen organisatie niet op orde. Ik ben blij dat ik die betaling in termijnen via die derde partij heb gedaan, anders was het nu 1400 euro ipv 450 waar ik op moet wachten.

@moderators Kan ik de shopnaam na afhandeling delen? Review achterlaten op tweakers gaat niet, staan ze niet op. En gezien de vele negatieve reviews op trustpilot, andere sites en ook mijn eigen ervaringen wil ik graag andere mensen behoeden voor deze lui :P

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 27-10-2020 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
Onverwijld terugbetalen hoort inderdaad sneller te zijn dan 14 dagen. Maar ja, dit soort partijen weten uiteindelijk dat dat niet zoveel tanden heeft; of jij nu je rechtsbijstandverzekering inschakelt, of desnoods zelfs zelf een advocaat in de arm neemt, eer een en ander in gang is gezet zit je ook wel aan die 14 dagen (en in de praktijk vaak nog wel meer).

Tenslotte staat er ook niet echt een sanctie op de manier waarop zij zich hier wat ademruimte toe-eigenen - want wat ga je doen, anderhalve week wettelijke rente verbeuren? En vervolgens wel zelf de proceskosten moeten betalen, want geen rechter die van dat soort, in hun ogen, geneuzel blij wordt.

Ja je hebt gelijk dat het sneller zou moeten, maar in de praktijk is het beste wat je kunt doen ze allicht dat ene kantje er nog van af laten lopen, en een weekje of twee langer op je geld wachten.

Eventueel zou je alvast een finale ingebrekestelling kunnen sturen, zodat je de redelijke termijn daarbij in elk geval gelijktijdig hebt laten verlopen, voor in het geval dat ze twee weken later wéér niet over de brug blijken te komen.

De vraag is dan of de moeite en kosten* die je daar weer aan hebt nog lonen - wat natuurlijk precies is waarom zij weten dat ze hier mee weg komen.

Waarschijnlijk is het beter voor zowel je bloeddruk als je bankrekening om maar gewoon even te wachten - er van uitgaande dat al die negatieve reviews mbt levering niet tevens suggereren dat een dergelijke zelfverklaarde terugbetalingstermijn óók weer overschreden wordt.

*aangetekende brief verzenden is niet gratis. In principe kun je via email versturen, als ze daarop antwoorden is dat ook een bevestiging van ontvangst, en IMO een betere, maar hoe een rechter dat zou zien durf ik je tot op de dag van vandaag niet zonder meer te beloven. wederom, zie laatste paragraaf :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:37:
Ik heb een track en trace van ongeveer een week na de reactie op mijn annulering.
Was de datum van de eerste verzending in die track en trace gelegen nadat je de eerste reactie op je ontbindingsverklaring hebt ontvangen? Meer is m.i. niet relevant voor de vraag wanneer de betaling moet zijn betaald.

(Let op dat er wel uitzonderingen staan genoemd in bijvoorbeeld art. 6:230o BW zoals een speciaal op maat gemaakt bed. En zo zijn er misschien meer omstandigheden die je situatie anders maken en zaken ineens niet van toepassing blijken te zijn, maar dat is nu eenmaal de beperking van een forum zoals dit).
@moderators Kan ik de shopnaam na afhandeling delen? Review achterlaten op tweakers gaat niet, staan ze niet op. En gezien de vele negatieve reviews op trustpilot, andere sites en ook mijn eigen ervaringen wil ik graag andere mensen behoeden voor deze lui :P
Lijkt mij niet. Ik was er persoonoijk juist erg blij mee dat je dat niet hebt gedaan. Het draagt niks bij en is flagrant niet in overeenstemming met de regels van dit forum.

@moderators werkt volgens mij niet, maar @Perkouw @Yorinn @Orion64 wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Number10 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Was de datum van de eerste verzending in die track en trace gelegen nadat je de eerste reactie op je ontbindingsverklaring hebt ontvangen? Meer is m.i. niet relevant voor de vraag wanneer de betaling moet zijn betaald.
Yup. een week na de reactie van die lui op mijn annulering kreeg ik plots een track &trace. Op een vrijdag avond nog wel :F
Number10 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:53:
Lijkt mij niet. Ik was er persoonoijk juist erg blij mee dat je dat niet hebt gedaan. Het draagt niks bij en is flagrant niet in overeenstemming met de regels van dit forum.

@moderators werkt volgens mij niet, maar @Perkouw @Yorinn @Orion64 wel denk ik.
Ik ken de regels, vandaar dat ik het inderdaad ook niet gedaan had. :P
Ik zou mensen graag willen behoeden voor deze lui, maar als dat echt niet de bedoeling is, dan so be it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Leon Zwiers
Beste Leon,

Hier hoef je niet op te wachten, dat is een zaak tussen verkoper en zijn leverancier/fabrikant.
Het lijkt er op dat ze na de melding van bovenstaande pas overgaan tot terugbetalen. Indien jij de annulering
bevestigd hebt door verkoper, kan de termijn van 14-dagen ingaan voor terugbetaling.
Ik zou hen dat ook per e-mail en aangetekend laten weten, of door je RBS laten uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
@Leon Zwiers de @moderator tag werkt inderdaad niet, haha. :) Wat betreft het noemen van de shopnaam is het alleen zinvol deze te noemen als het echt relevantie bied voor de discussie. Gaat het echt over een 'shopreview' dan hebben we hier ook plek voor op GoT al kan ik me voorstellen dat deze shop er nu net niet bij staat omdat het hier over een matras gaat. En die hebben we, last time I checked, niet in de pricewatch staan haha.

Mijn tip zou zijn om een dergelijke review bij de shop zelf achter te laten dan wel op andere plekken waar dit mogelijk is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Perkouw schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:19:
@Leon Zwiers de @moderator tag werkt inderdaad niet, haha. :) Wat betreft het noemen van de shopnaam is het alleen zinvol deze te noemen als het echt relevantie bied voor de discussie. Gaat het echt over een 'shopreview' dan hebben we hier ook plek voor op GoT al kan ik me voorstellen dat deze shop er nu net niet bij staat omdat het hier over een matras gaat. En die hebben we, last time I checked, niet in de pricewatch staan haha.

Mijn tip zou zijn om een dergelijke review bij de shop zelf achter te laten dan wel op andere plekken waar dit mogelijk is. :)
Duidelijk, bedankt voor de verduidelijking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Goed weer een update:

Ik krijg zojuist een verzendbevestiging van de andere helft van de bestelling.....
2 volle weken NA annulering en bevestiging vanuit die gekken.

Ik ben er klaar mee. Heb ze een boze mail gestuurd (wel in vriendelijke bewoording ;) ), ga die zending ook weer aan de deur weigeren en ga morgen mijn rechtsbijstand eens bellen. heb ook alvast een klacht ingediend bij thuiswinkel.org, want daar blijken ze aangesloten.

Wat een clowns....

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 29-10-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leon Zwiers schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:27:
Goed weer een update:

Ik krijg zojuist een verzendbevestiging van de andere helft van de bestelling.....
2 volle weken NA annulering en bevestiging vanuit die gekken.

Ik ben er klaar mee. Heb ze een boze mail gestuurd (wel in vriendelijke bewoording ;) ), ga die zending ook weer aan de deur weigeren en ga morgen mijn rechtsbijstand eens bellen. heb ook alvast een klacht ingediend bij thuiswinkel.org, want daar blijken ze aangesloten.

Wat een clowns....
Niet te druk om maken, gewoon weigeren. Dit heeft te maken met het bestelsysteem van verkoper, die waarschijnlijk direct bij fabrikant/groothandel laat verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Goed, ik krijg nu op een zondag zowaar mail van ze.

Beste Leon,

Wat vervelend dat je nu weer een verzendbevestiging ontvangen. Ik wil je vragen deze producten aan de deur te weigeren. De bezorger zal hem dan weer meenemen. Onze excuses voor het ongemak.

Hier heb ik vriendelijk op gereageerd dat dit al lang het plan was en dat ik nu toch een spoedige en acceptabele termijn verlang qua terugbetaling omdat ik niet de dupe hoef te zijn van gebreken in hun proces.

Vervolgens krijg ik binnen no time mail terug:

Beste Leon,

Bedankt voor je reactie. Zodra de producten bij ons retour zijn, kan het nog tot 14 werkdagen duren eer het geld weer op je rekening staat.

Ik kook vanbinnen, ga even wat ijs eten met whiskey eromheen.

Rechtsbijstand gebeld vrijdag. Als ik binnen de week het geld niet terugheb moet ik weer even bellen, dan gaan ze er wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leon Zwiers schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:25:
Goed, ik krijg nu op een zondag zowaar mail van ze.

Beste Leon,

Wat vervelend dat je nu weer een verzendbevestiging ontvangen. Ik wil je vragen deze producten aan de deur te weigeren. De bezorger zal hem dan weer meenemen. Onze excuses voor het ongemak.

Hier heb ik vriendelijk op gereageerd dat dit al lang het plan was en dat ik nu toch een spoedige en acceptabele termijn verlang qua terugbetaling omdat ik niet de dupe hoef te zijn van gebreken in hun proces.

Vervolgens krijg ik binnen no time mail terug:

Beste Leon,

Bedankt voor je reactie. Zodra de producten bij ons retour zijn, kan het nog tot 14 werkdagen duren eer het geld weer op je rekening staat.

Ik kook vanbinnen, ga even wat ijs eten met whiskey eromheen.

Rechtsbijstand gebeld vrijdag. Als ik binnen de week het geld niet terugheb moet ik weer even bellen, dan gaan ze er wat mee doen.
toon volledige bericht
Zie eerder bericht. Niet te druk om maken, zo is hun bestelsysteem nu eenmaal. Ook moet nog via betaalsysteem de melding worden gedaan van annuleren zodat zij je geld terugboeken.
Denk niet dat je RBV er zoveel meer spoed achter krijgt, na as vrijdag.(weer week verstreken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Heb wel teruggemaild dat de 14 dagen tijd die ze hadden vanaf het moment van annuleren toen er nog niets verzonden was al voorbij zijn en ik ze nu tot 6 november geef om het op te lossen. Als ze er nog even op reageren dan heeft de rechtsbijstand wel wat om mee te meppen lijkt me.

Is een beetje een principekwestie aan het worden, dat geld zie ik toch wel terug, dat weet ik wel.

Weer mail terug:

Beste Leon,

​Wij hebben geprobeerd je bestelling te annuleren, maar dit is helaas niet gelukt. De producten komen derhalve ook jouw kant op. We kunnen helaas geen geld retour geven, enkel wanneer de producten niet meer geleverd gaan worden, of inmiddels al terug zijn. Ik reken op je begrip.

Bullshit, want ruim 2 weken na annulering krijg ik pas weer een track & trace. Ze hebben tijd zat gehad. Als ze nu vanaf het begin eerlijk waren, en toegeven dat er iets fout ging en daar duidelijk qua communicatie over waren had ik er niet zon probleem van gemaakt.

Ik heb teruggemaild dat ik binnen een week geld terug wil zien en dat het moment van begrip en geduld na ruim 2 weken valse beloften wel op is. Buiten dat, is de bestelling die ik afgelopen maandag (!!) had geweigerd aan de deur echt al wel terug bij die lui, daar heb ik ook nog geen cent van teruggezien.

[ Voor 57% gewijzigd door LZ86 op 01-11-2020 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
En hopelijk laatste update:

Na mijn laatste dreigmail in nette bewoordingen kreeg ik op zondag de volgende reactie:

Beste Leon,

We gaan ons best doen, maar ik ben bang dat het even gaat duren.

Een dag later:
Beste Leon Zwiers,

De terugbetaling is succesvol verwerkt. Het aankoopbedrag zal binnen 14 dagen weer op je rekening staan.

en diezelfde dag nog van In3:
Geachte heer,

Met deze e-mail willen wij je informeren dat er een retour is verwerkt op je bestelling bij die toko waar je nooit meer gaat bestellen met factuurnummer anoniem

Als je openstaand saldo door deze retourverwerking negatief uitvalt zal er zo spoedig mogelijk een restitutie plaats vinden.

In3 klantenservice zegt dat restitutie binnen enkele dagen geregeld is. Dus @Number10 dat BW artikel heeft geholpen, dank daarvoor. Nog even afwachten tot het geld op de rekening staat, maar het lijkt nu opgelost.

Edit: En het geld is binnen! _/-\o_ Bedankt voor de suggesties allemaal!

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 05-11-2020 13:52 ]

Pagina: 1