Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidneyajax
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-05 22:40
Mijn vraag
Is de H100i Corsair compatible met de i7 10700K?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ben van plan om mijn PC up te graden naar DDR4 daarbij komen natuurlijk nieuwe eisen bij kijken zoals nieuwe RAM, CPU etc om alles te laten werken met elkaar. Nou was ik in eerste instantie van plan om met deze hele upgrade ook een nieuwe closed loop waterkoeling aan te schaffen (Corsair H115I). Echter zag ik in verschillende topics op het internet dat dit misschien niet nodig is. Maar dit is nog niet duidelijk genoeg voor mij omdat de resultaten nogal wisselvallig zijn. Daarom vroeg ik me af of iemand met deze componenten ervaring heeft en mij dus hier antwoord op kan geven.

Moederbord die ik wil gaan gebruiken is van de Asus 490 series (Ik denk de Z490-E)

Beste antwoord (via sidneyajax op 17-10-2020 01:13)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 23:04
LGA 1200 is voor koelers dezelfde mount als LGA115x dus het gaat wel werken. Ik ken alleen de levensduur van het product niet. Misschien dat ie niet meer goed is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41

World Citizen

FreeReef.nl

Wat bedoel je precies met "niet nodig zou zijn".

Want in principe heb je inderdaad geen waterkoeling nodig. Met een medium range luchtkoeler kom je al uit, en met een wat zwaardere luchtkoeler ben je even koel als met je AIO waterkoeling.

Dus nodig is het niet inderdaad.

Stel je wilt geen waterkoeling dan zou ik eens kijken naar Noctua koelers. Een NH-d15 is bijvoorbeeld even koel als een H115i. Ook even duur maar puur naar prestatie kijkende zou je dus kunnen kiezen voor lucht of water voor ongeveer hetzelfde geld en dezelfde prestatie.

De stock koeler van Intel vind ik inderdaad niet voldoende. Dus ik vind het inderdaad "wel nodig" om een andere koeler aan te schaffen.

Maar zowel die Noctua als die Corsair is in principe beter dan nodig is.

Als je echt kijkt wat nodig is dan zou ik denken aan een Noctua NH-U14.
Deze is goedkoper dan de bovenste 2 producten, maar een stuk beter dan de stock koeler van Intel. Meer dan dit heb je "niet perse nodig".

:)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidneyajax
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-05 22:40
World Citizen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:35:
Wat bedoel je precies met "niet nodig zou zijn".

Want in principe heb je inderdaad geen waterkoeling nodig. Met een medium range luchtkoeler kom je al uit, en met een wat zwaardere luchtkoeler ben je even koel als met je AIO waterkoeling.

Dus nodig is het niet inderdaad.

Stel je wilt geen waterkoeling dan zou ik eens kijken naar Noctua koelers. Een NH-d15 is bijvoorbeeld even koel als een H115i. Ook even duur maar puur naar prestatie kijkende zou je dus kunnen kiezen voor lucht of water voor ongeveer hetzelfde geld en dezelfde prestatie.

De stock koeler van Intel vind ik inderdaad niet voldoende. Dus ik vind het inderdaad "wel nodig" om een andere koeler aan te schaffen.

Maar zowel die Noctua als die Corsair is in principe beter dan nodig is.

Als je echt kijkt wat nodig is dan zou ik denken aan een Noctua NH-U14.
Deze is goedkoper dan de bovenste 2 producten, maar een stuk beter dan de stock koeler van Intel. Meer dan dit heb je "niet perse nodig".

:)
Ten eerste dank voor je snelle en uitgebreide reactie!
Echter bedoel ik niet perse (nodig) maar meer in de zin van dat ik op dit moment al in bezit ben van een H100i maar dus niet zeker weet of deze oude closed loop CPU cooler op de nieuwe 1200 socket past. Als die past dan hoef ik helemaal niks aan te schaffen wat betreft cooling.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 23:04
LGA 1200 is voor koelers dezelfde mount als LGA115x dus het gaat wel werken. Ik ken alleen de levensduur van het product niet. Misschien dat ie niet meer goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41

World Citizen

FreeReef.nl

sidneyajax schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:15:
[...]

Ten eerste dank voor je snelle en uitgebreide reactie!
Echter bedoel ik niet perse (nodig) maar meer in de zin van dat ik op dit moment al in bezit ben van een H100i maar dus niet zeker weet of deze oude closed loop CPU cooler op de nieuwe 1200 socket past. Als die past dan hoef ik helemaal niks aan te schaffen wat betreft cooling.
Ahja

Ik struikelde denk ik rondom deze regel.
Nou was ik in eerste instantie van plan om met deze hele upgrade ook een nieuwe closed loop waterkoeling aan te schaffen (Corsair H115I)
Maar inderdaad wat @Djarune schrijft. Dat moet technisch gaan passen.

FreeReef.nl