Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een vriend van me vraagt om voor zijn kinderen een game PC in elkaar te steken. 1 woord: Fortnite. Gamen is bij mij geleden van 2004 of zo dus ik ben niet meer helemaal mee. Ik heb wat in elkaar gestoken wat ik denk dat een goede start is in een wensenlijst. Ik vermoed dat je die zou moeten kunnen zien omdat die publiek is:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat 1000€ wel ergens een psychologische grens is waar we liever niet te ver boven gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neuh, scherm/toetsenbord/muis is al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst: basic game desktop
en natuurlijk een Windows. Ik zelf gebruik geen windows, dus ik vermoed dat ik best een OEM licentie online koop of wat is de goedkoopste legale manier om er een windows op te krijgen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou precies wel voor een AMD Ryzen gaan. Misschien niet de 5000 serie omdat die begint vanaf 300€ voor een hexacore. Dat is direct al een hele lap uit het budget. Later kunnen we mogelijk nog wel upgradeden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
eentje: fortnite comfortabel draaien
tweetje: in de toekomst als er terug wat budget is misschien nog verder upgradeden met betere/meer GPU/CPU/RAM
Ga je overklokken?
nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk komt het erop neer om een "basis" future upgradeable systeem in elkaar te steken, dus ik zou zeggen goede voeding en goed moederbord. CPU/GPU/RAM/... kan achteraf nog verwisseld/toegevoegd worden. Zo lang Fortnite OK gedraaid kan worden is't al lang goed
Ik zit nu aan ~800€ setup dus er kan nog wel wat geschoven/gemod worden.
Dus de vraag komt neer op: is dit een systeem dat de eisen wat reflecteert en nog meer, gaan deze componenten compatibel zijn?
Een vriend van me vraagt om voor zijn kinderen een game PC in elkaar te steken. 1 woord: Fortnite. Gamen is bij mij geleden van 2004 of zo dus ik ben niet meer helemaal mee. Ik heb wat in elkaar gestoken wat ik denk dat een goede start is in een wensenlijst. Ik vermoed dat je die zou moeten kunnen zien omdat die publiek is:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 3300X Boxed | € 133,10 | € 133,10 |
| 1 | Moederborden | Asus TUF Gaming B550-PLUS | € 131,05 | € 131,05 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5600 XT GAMING OC 6G | € 285,05 | € 285,05 |
| 1 | Behuizingen | BitFenix NOVA Wit | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 103,01 | € 103,01 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 58,75 | € 58,75 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 72,41 | € 72,41 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 95,- | € 95,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 912,37 | ||
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat 1000€ wel ergens een psychologische grens is waar we liever niet te ver boven gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neuh, scherm/toetsenbord/muis is al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst: basic game desktop
en natuurlijk een Windows. Ik zelf gebruik geen windows, dus ik vermoed dat ik best een OEM licentie online koop of wat is de goedkoopste legale manier om er een windows op te krijgen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou precies wel voor een AMD Ryzen gaan. Misschien niet de 5000 serie omdat die begint vanaf 300€ voor een hexacore. Dat is direct al een hele lap uit het budget. Later kunnen we mogelijk nog wel upgradeden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
eentje: fortnite comfortabel draaien
tweetje: in de toekomst als er terug wat budget is misschien nog verder upgradeden met betere/meer GPU/CPU/RAM
Ga je overklokken?
nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk komt het erop neer om een "basis" future upgradeable systeem in elkaar te steken, dus ik zou zeggen goede voeding en goed moederbord. CPU/GPU/RAM/... kan achteraf nog verwisseld/toegevoegd worden. Zo lang Fortnite OK gedraaid kan worden is't al lang goed
Dus de vraag komt neer op: is dit een systeem dat de eisen wat reflecteert en nog meer, gaan deze componenten compatibel zijn?
[ Voor 37% gewijzigd door bucovaina89 op 16-10-2020 14:23 ]