Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodam
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-09 00:41
Sinds gisteren heeft mijn GPU het begeven. Ik heb echter het probleem ook al gevonden. Is er een mogelijkheid dat dit gefixt kan worden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnhP5C6IA9nZyCyR_v04eBl1ra8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HVoSturMXTXcbnINPfDrW3L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5RqIPEZgVYRc-F3i4qdTyhmd3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VdsfEAYoySzygJJC7RNzBvYI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door Hodam op 16-10-2020 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32
Ik heb pas bij een video van Gamers Nexus geleerd dat dat kleine blokje (C1001) een soort zekering is. Als ik het goed begrepen heb, wijst dat erop dat ergens in de kaart een fout zit, waardoor die zekering smelt. Dus het zal eerder afhangen wat de fout is of het nog gerepareerd kan worden.
Als je nog garantie kan claimen, zou ik het zeker binnen doen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
C1001 is een condensator. Als je geen garantie meer hebt in principe makkelijk te vervangen, maar dit soort 'ongelukjes' komen niet uit de lucht vallen. De spoel er voor (L1000) ziet er ook wat vreemd uit aan de bovenkant, maar kan corrosie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Die 0.56uH spoel ziet er niet gezond uit. Maar beide zijn te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodam
Kaart is nooit overgeclocked geweest, De l1000 heeft inderdaad corrosie. Helaas ook geen garantie meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Hodam schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:59:
Kaart is nooit overgeclocked geweest, De l1000 heeft inderdaad corrosie. Helaas ook geen garantie meer
In dat geval tijd om je soldeerkit naar boven te toveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodam
Waar kan ik deze onderdelen vinden? Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met die ieniemienie SMD condensator er naast denk ik dat het dat het een vrij eenvoudige lokale stroomvoorziening is, dus ter uitprobeersel zou je C1001 nog kunnen overbruggen en dan kijken of hij weer werkt -> zo ja, nieuwe C1001 er in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kan altijd een doorgeslagen condensator zijn.

aan de andere kant meestal is er dan wel een achterliggende oorzaak.
Ik zou de componenten vervangen en kijken wat ie doet, mits garantie uiteraard geen optie is.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hodam schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:01:
Waar kan ik deze onderdelen vinden? Iemand ervaring daarmee?
conrad farnell etc

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodam
Bedankt ik ga even kijken hoe en wat. Misschien toch maar tijd voor een nieuwe big navi kaart of iets. Heb zelf niet veel ervaring om het te vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hodam op 16-10-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:11
Lijkt gewoon een condensator te zijn als je de opdruk mag geloven, Dan kan je hem ook wel weg laten om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodam
popie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:20:
Lijkt gewoon een condensator te zijn als je de opdruk mag geloven, Dan kan je hem ook wel weg laten om te testen.
Welke opdruk? Kunt u deze wellicht delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
Hodam schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

Welke opdruk? Kunt u deze wellicht delen?
"C1001"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodam
Ja ik zoek het hele internet af maar kan ze nergens vinden. Zal wel aan mij liggen? Als iemand wel iets heeft kunnen vinden zou die dit dan willlen delen met mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• popie
Hodam schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:24:
Ja ik zoek het hele internet af maar kan ze nergens vinden. Zal wel aan mij liggen? Als iemand wel iets heeft kunnen vinden zou die dit dan willlen delen met mij?
zoeken op C1001 heeft niet zoveel zin ja, Dat is een nummer wat de fabrikant gebruikt om te kunnen zien welke condensator het is op de schema of parts list,

Het zal wel een 100n of 10n smd condensator zijn geweest ga ik vanuit, Maar dat is lastig te checken, Meestal niet zo heel kritisch, zonder werkt die ook wel normaal gesproken als er verder geen schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josipbroz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 00:42
Ik vraag mij af of dit iets met de bios flash te maken heeft? Of is het een hardware fout.
Als het een hardware ding is dan ben je wellicht klaar met een condensator wissel.

Oorzaak kan de condensator zijn maar ook iets daarvoor(hardware/software) en probeer dat maar eens te achterhalen.

Ik wil zelf een vega 64 uitproberen en heb veel gelezen over de geschiedenis van 56 en 64.
Volgens mij en velen anderen is een 56 een "mislukte" Vega 64 batch, en vervolgens gaan we als nog een Vega 64 bios flashen op een kaart die daar niet geschikt voor is.

Hoe dan ook, wat heb je te verliezen om de boel te solderen. Haal het los. Start het op check de waarden onder load. Probeer een donor kaart te vinden voor onderdeel en soldeer die handel er weer OP :)

IN mijn ogen is het al afgeschreven hardware (zo goed waren Vega's nou ook niet als het neerkwam op verbruik en slijtage die daar mee te maken heeft), misschien leren we er allemaal wat van :)

"The problem with Internet quotes is that many are not genuine." Abraham Lincoln

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodam
Kaart heeft meer dan 1,5 jaar met de vega 64 bios gedraait en ook onder load geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Hodam Bij een blower-fan is op tijd schoonmaken wel van belang, zeker met Vega64 BIOS.
Ook de stroomtoevoer met 1x6-pin, en 1x8(2+6) Al met al niet bevorderlijk voor je GPU.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodam
@Hackus De GPU is altijd netjes schoon en stof vrij geweest en heeft 2x 8 pins ipv door u genoemde 1x6 & 1x8 pins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hodam schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:04:
@Hackus De GPU is altijd netjes schoon en stof vrij geweest en heeft 2x 8 pins ipv door u genoemde 1x6 & 1x8 pins
Dan heb je verkeerde gpu gelinkt, of specs via pw kloppen niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
Dit gebeurt wel eens. Kan komen door de stress van het inpluggen van de PEG stekker.
YouTube: EEVblog #1037 - Solving Ceramic Capacitor Cracking

Zou no-questions-asked garantie moeten zijn.
Anders gewoon weghalen en negeren.
Let op, dat zwarte koolstof is geleidend en moet allemaal schoon. Gebruik hiervoor isopropylalcohol met wat wattenstaafjes en tandenstokers om voorzichtig te krabben.
Pagina: 1