Asus A7A266 + Hauppauge WinTV...

Pagina: 1
Acties:

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 11:17
Hallo,

Ik heb een half jaar geleden een Hauppauge WinTV gekocht...en deze werkte prima. Maar sinds een maand heb ik een nieuw MB, nl. de asus A7A266...en sindsdien kreeg ik mijn TV kaart niet meer aan de praat -> PC liep meteen vast na starten wintv2000...
Gisteren is het eindelijk gelukt om alles weer aan de praat te krijgen door de instellingen bij "Video Display Mode" te veranderen naar "DIB DRAW", maar nu schokt het tv-beeld en het geluid loopt soms niet gelijk.....dus...
Wie weet de (een) oplossing !?

Alvast bedankt !!!

Mvg, Wolf3D

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Druk de kaart eens in een ander slot :)

Mischien heb je een IRQ probleempje...

Alle proemn in n drek

• Wolf3D
Heb ik al geprobeerd...maar...geen verschil...Dus..

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 12:15
Nu enkele weken later loop ik tegen hetzelfde probleem aan.
Daarom wil ik hem nog even onder de aandacht brengen.
Asus A7A met TB1200 en een Radeon 64 vivo. Zowel wintv 32 als win 2000 werken niet. Gelijk een vastloper!!!

Met de nieuwste driver etc. Heeft iemand een oplossing????

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 12:15
Geinig is dat ik mijzelf kan antwoorden namens de firma Hauppauge:

If the ALI chipset is the ALiMAGiK 1 as used on the Asus A7A266, download and apply the ALI update here: http://www.acerlabs.com/eng/support/drivers/north_agp_driver.htm which should correct the lockup problem. (version 1.80)
- a) Check with ALI for any possible PCI bus updates, or BIOS updates with them or the motherboard manufacturer
- b) Move WinTV to a different PCI slot
- c) Try using DIB DRAW mode

• Wolf3D
Tja,daar ben ik inmiddels ook geweest.
Hij doet het inmiddels ook een stuk beter...hij crashed niet meer meteen, maar de ene keer na een paar minuten, maar soms ook pas na een uur, maar crashen doet ie nog steeds.

Het probleem is dat ik vaak gewoon TV wil kijken terwijl ik andere dingen doe, en tis dan nie handig als de kans vrij groot is dattie crashed.

En DIB-DRAW is trouwens nie echt een optie, want die vreet alle processor-tijd (volgens mij) en hij hapert...

Is het bij jou wel helemaal opgelost?
Pagina: 1