Hoi allemaal,
Ik zou graag een UPS aanschaffen voor het geval dat er ooit een stroomstoring is dat vooral men Unraid server netjes kan afsluiten. Aangezien mijn "game pc" ook 24/7 aanstaat zou ik deze misschien ook willen aansluiten op de UPS.
Het is dus niet de bedoeling om nog een half uur op de pc te werken/spelen, als ik 5 a 10 minuten stroomvoorziening heb zodat de Unraid server netjes kan afsluiten is dat meer dan genoeg.
Echter ben ik niet echt zeker welke UPS en welke sterkte van UPS ik best neem en hoop dus dat jullie wat advies kunnen geven.
Liefst wel een UPS van APC of Eaton sinds ik zeker ben dat deze dan goed gaan werken met de Unraid server.
Wat info over de hardware:
Unraid server:
amd 2700x
asus rog x470-f
11 hdd's
Dan nog netwerk kaart en 24i HBA
Wel wat buffer in rekening nemen aangezien het een 24bay server is en deze in de loop der tijd ook gevuld zullen worden.
Game pc:
i9 9900k
Maximus hero XI
Rtx 2070
En natuurlijk de switch zodat ze het signaal kunnen ontvangen.
De switch is een netgear GS324TP
Hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven welke UPS goed zou passen voor mij.
*edit: Liefst eentje dat ik in een rack kan monteren.
Grtjs
Ben
Ik zou graag een UPS aanschaffen voor het geval dat er ooit een stroomstoring is dat vooral men Unraid server netjes kan afsluiten. Aangezien mijn "game pc" ook 24/7 aanstaat zou ik deze misschien ook willen aansluiten op de UPS.
Het is dus niet de bedoeling om nog een half uur op de pc te werken/spelen, als ik 5 a 10 minuten stroomvoorziening heb zodat de Unraid server netjes kan afsluiten is dat meer dan genoeg.
Echter ben ik niet echt zeker welke UPS en welke sterkte van UPS ik best neem en hoop dus dat jullie wat advies kunnen geven.
Liefst wel een UPS van APC of Eaton sinds ik zeker ben dat deze dan goed gaan werken met de Unraid server.
Wat info over de hardware:
Unraid server:
amd 2700x
asus rog x470-f
11 hdd's
Dan nog netwerk kaart en 24i HBA
Wel wat buffer in rekening nemen aangezien het een 24bay server is en deze in de loop der tijd ook gevuld zullen worden.
Game pc:
i9 9900k
Maximus hero XI
Rtx 2070
En natuurlijk de switch zodat ze het signaal kunnen ontvangen.
De switch is een netgear GS324TP
Hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven welke UPS goed zou passen voor mij.
*edit: Liefst eentje dat ik in een rack kan monteren.
Grtjs
Ben
/f/image/jnMWyBKZnJKEXii0f0PunIa4.png?f=fotoalbum_large)