Monitor om thuis gemakkelijk op te bergen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zoek een?
27" 1440p monitor of groter / beter met HDMI aansluiting.

Wat is je budget?
+/-300EUR.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een IPS paneel.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wens de monitor (en muis, keyboard, laptop) gemakkelijk van bureau te verhuizen of op te bergen i.m.v. thuiswerk in de woonkamer.

Echte draagbare monitoren lijken mij lage resolutie (1080p), formaat en hoge prijs. Nu moet ik afwegen: een monitor met laag gewicht of een degelijke monitor die wat zwaarder is? Misschien moet ik ook kabels in overweging nemen? Een monitor met handvat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:45
Is een stand voor je laptop zodat het scherm op ooghoogte zit geen optie? Samen met bluetooth keyboard en muis lijkt me dat de meest draagbare oplossing. Een 27 inch en makkelijk draagbaar zit er niet in denk ik, die dingen zijn groot en al snel 5 kilo.

Je had zelf al in de pricewatch gekeken natuurlijk, maar dan is dit de lichtste optie voor jouw budget met je eisen, kan je zelf beslissen of dat licht genoeg voor je is:

pricewatch: Samsung C27JG56QQU Zwart

[ Voor 60% gewijzigd door Bartske op 16-10-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Bartske schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:04:
Is een stand voor je laptop zodat het scherm op ooghoogte zit geen optie? Samen met bluetooth keyboard en muis lijkt me dat de meest draagbare oplossing. Een 27 inch en makkelijk draagbaar zit er niet in denk ik, die dingen zijn groot en al snel 5 kilo.
Nee, de laptop van het werk heeft een te lage resolutie voor het type werk: contracten open, facturatie tool, uren tool, excel, ...
Bartske schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:04:

Je had zelf al in de pricewatch gekeken natuurlijk, maar dan is dit de lichtste optie voor jouw budget met je eisen, kan je zelf beslissen of dat licht genoeg voor je is:

pricewatch: Samsung C27JG56QQU Zwart
Ja inderdaad, het is eerder een post voor het geval iemand toevallig een heel goed idee heeft :-)

[ Voor 33% gewijzigd door poing op 16-10-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:45
poing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Nee, de laptop van het werk heeft een te lage resolutie voor het type werk: contracten open, facturatie tool, uren tool, excel, ...
Dan is dat geen optie inderdaad. Denk dat je met monitoren met handvat al snel in het professionele segment terecht komt en dat dan 300 euro niet genoeg is... Of je moet zelf handig genoeg zijn om een handvat op een monitor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 22:16
werk hier, thuis, op een pricewatch: LG 27UD59-B Zwart

deze heeft in tegenstelling tot veel monitoren geen powerbrick wat wel scheelt met veel monitoren

scherm zelf werkt prettig en gewicht is volgens de pw net geen 6kg
inmiddels zijn er opvolgers

edit
kleine toevoeging
HDMI <2.0 gaat, officieel, niet hoger dan FULL HD (1440 is volgens mij officieus)
dus kijk ook even naar je output van je laptop

[ Voor 19% gewijzigd door xtrme op 16-10-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31
Wil je de monitor helemaal van de tafel hebben of is het eventueel ook een idee om een monitor arm te bevestigen aan de tafel waardoor je de monitor tegen de muur kan draaien? Dat gecombineerd met een draadloos toetsenbord, muis en eventueel een docking station zou je mooie dingen kunnen maken (maar wel buiten budget vrees ik)

edit: pricewatch: Ergotron LX Desk Monitor Arm (matte black) zou bijvoorbeeld kunnen?

[ Voor 22% gewijzigd door Hennie-M op 16-10-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Ik moet hem helemaal opbergen.

Een monitor zonder powerbrick is inderdaad iets waar ik op moet letten! Had ik niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:34

g0tanks

Moderator CSA
Het is best lastig om een handvat te plaatsen op een monitor zodat het gewicht gelijk is verdeeld. Ik denk dus dat je dit niet gaat tegenkomen in een praktische vorm.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
poing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:12:

Een monitor zonder powerbrick is inderdaad iets waar ik op moet letten! Had ik niet aan gedacht.
Ik vind de powerbrick juist handig bij de monitor die ik vaak verplaats (tweede werkplek op eettafel...).

Misschien twee keer lopen maar wel een stuk lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 19:08

1Kb

Is een vesa carry handle een idee om op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-05 20:56
Heb je daar echt een handvat voor nodig? Ik dacht meer aan een kleiner 4k scherm zodat het in een kastje past ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:47
poing schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:12:
Nog een bepaalde reden waarom het moet?
En een powerbrick kan juist handig zijn. De powerbrick kan je mooi wegwerken bijv. onder je tafel. Dan heb je een lichte monitor waar enkel een dunne plug in hoeft.
Gezien je eisen zal je toch creatief moeten worden. Wellicht kan je het een en ander onder je tafelblad bevestigen. Is het uit het zicht en kan je er toch makkelijk bij.
Wellicht zou je een foto kunnen maken van je werkplek. Zo kunnen we beter meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
chrisborst schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

Nog een bepaalde reden waarom het moet?
En een powerbrick kan juist handig zijn. De powerbrick kan je mooi wegwerken bijv. onder je tafel. Dan heb je een lichte monitor waar enkel een dunne plug in hoeft.
Gezien je eisen zal je toch creatief moeten worden. Wellicht kan je het een en ander onder je tafelblad bevestigen. Is het uit het zicht en kan je er toch makkelijk bij.
Wellicht zou je een foto kunnen maken van je werkplek. Zo kunnen we beter meedenken.
Het is de woonkamer tafel, mijn vrouw werkt daar liever en ik werk op het bureau. Ik denk dat ik inderdaad voor een monitor met power brick ga en USB-C hub (Philips 276C8), zo heeft de laptop maar 1 kabel nodig.

Goed idee van de voeding tegen de onderkant te plakken.
Pagina: 1