Ik zoek een?
Ik heb op dit moment de Sony XE93 (2017) 55inch. Deze is naar m'n ouders gegaan en mag op hun kosten een nieuwe TV uitzoeken voor m'n nieuwe woning. Deze is vanaf februari beschikbaar. Dus ik heb nog een paar maanden de tijd. Maar nu met Black Friday binnenkort wil ik me toch al graag oriënteren, want wellicht is er een goede deal. De Sony XE93 kan ontzettend helder worden, is dat ik zeker nodig ga hebben. Want m'n TV komt te staan naast een grote raampartij op het zuiden. Dus de hele dag licht aan. (Plus dat ik in de avond ook flink wat verlichting heb). Ik ga ook direct de stap van 55inch naar 65 inch maken. (Kijkaffstand 4.5 meter)
Wat is je budget?
Voorkeur rond de 1400, maar kan verhoogd worden als het echt voordeel geeft.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Ik ga vooral: Netflix (Dolby Vision) en in de toekomst waarschijnlijk een PS5 (Game nu games zoals Uncharted, Tomb Raider, GTA, etc. Geen racing). Ik kijk weinig donkere series, vooral series die zich overdag afspelen, dus highlights zijn belangrijker dan donkere kleuren. (wil natuurlijk niet zeggen dat zwart als grijs weergegeven mag worden
)
Wat heb je zelf al gevonden?
Belangrijk dus:
- Dolby Vision
- PS5 Support
- Mooi beeld
- Grote helderheid
Ik kwam hierbij uit bij de Sony XH90.
Maar deze lijkt zwaar ondergeschikt aan mijn 3 jaar oude XE93.
Toen gekeken naar het topmodel: de XH95, maar ook deze heeft veel slechtere prestaties van mijn 3 jaar oude TV.
Contrast XE93 (2017) = 5744 : 1
Contrast XH95 (2020) = 3170 : 1
Peak Brightness 2017 = 1442 cd/m²
Peak Brightness 2020 = 980 cd/m²
Ik zal dus ergens op moeten inleveren, wat nogal een zure bijsmaak heeft, omdat nieuwe dus blijkbaar niet altijd beter is. Mijn voorkeur gaat uit naar LCD, aangezien ik meerdere OLED telefoons heb gehad en deze allemaal zijn ingebrand en ik ook meerdere inbrand-verhalen heb gelezen over de TV's, durf ik die stap niet aan. Ik wil toch zo'n 7-10 jaar met een TV kunnen doen.
Wat heb ik gevonden:
Sony KD-65XH9005
pricewatch: Sony KD-65XH9005 Zwart
Pro: PS5 ready, 120hz
Con: slechter beeld van mijn huidige XE93
Sony 65XH95
pricewatch: Sony 65XH95 Zwart
Pro: Beter beeld van XH90
Con: slechter beeld van mijn huidige XE93, geen 120hz, niet PS5 ready
Sony 65XG95
pricewatch: Sony Bravia KD-65XG9505 Zwart
Pro: Beter beeld de 2020 modellen, goedkoper
Con: Geen 120hz, niet PS5 ready
Sony 65AF8
pricewatch: Sony KD-65AF8 Zwart
Pro: 120hz, Groot contrast
Con: Niet PS5 ready, lage helderheid
LG NANO95 8K
pricewatch: LG Nanocell 65NANO956NA Zwart
Pro: 8K
Con: Niet 120hz en weinig reviews te vinden.
Welke vragen heb je hier nog over?
Welke TV raden jullie aan en waarom? Andere merken mogen ook, maar ik heb nu veel Sony gekozen i.v.m. m'n huidige TV en de mooie kleurweergave (realistisch). Samsung valt eigenlijk af i.v.m. geen Dolby Vision ondersteuning.
Ik heb op dit moment de Sony XE93 (2017) 55inch. Deze is naar m'n ouders gegaan en mag op hun kosten een nieuwe TV uitzoeken voor m'n nieuwe woning. Deze is vanaf februari beschikbaar. Dus ik heb nog een paar maanden de tijd. Maar nu met Black Friday binnenkort wil ik me toch al graag oriënteren, want wellicht is er een goede deal. De Sony XE93 kan ontzettend helder worden, is dat ik zeker nodig ga hebben. Want m'n TV komt te staan naast een grote raampartij op het zuiden. Dus de hele dag licht aan. (Plus dat ik in de avond ook flink wat verlichting heb). Ik ga ook direct de stap van 55inch naar 65 inch maken. (Kijkaffstand 4.5 meter)
Wat is je budget?
Voorkeur rond de 1400, maar kan verhoogd worden als het echt voordeel geeft.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Ik ga vooral: Netflix (Dolby Vision) en in de toekomst waarschijnlijk een PS5 (Game nu games zoals Uncharted, Tomb Raider, GTA, etc. Geen racing). Ik kijk weinig donkere series, vooral series die zich overdag afspelen, dus highlights zijn belangrijker dan donkere kleuren. (wil natuurlijk niet zeggen dat zwart als grijs weergegeven mag worden
Wat heb je zelf al gevonden?
Belangrijk dus:
- Dolby Vision
- PS5 Support
- Mooi beeld
- Grote helderheid
Ik kwam hierbij uit bij de Sony XH90.
Maar deze lijkt zwaar ondergeschikt aan mijn 3 jaar oude XE93.
Toen gekeken naar het topmodel: de XH95, maar ook deze heeft veel slechtere prestaties van mijn 3 jaar oude TV.
Contrast XE93 (2017) = 5744 : 1
Contrast XH95 (2020) = 3170 : 1
Peak Brightness 2017 = 1442 cd/m²
Peak Brightness 2020 = 980 cd/m²
Ik zal dus ergens op moeten inleveren, wat nogal een zure bijsmaak heeft, omdat nieuwe dus blijkbaar niet altijd beter is. Mijn voorkeur gaat uit naar LCD, aangezien ik meerdere OLED telefoons heb gehad en deze allemaal zijn ingebrand en ik ook meerdere inbrand-verhalen heb gelezen over de TV's, durf ik die stap niet aan. Ik wil toch zo'n 7-10 jaar met een TV kunnen doen.
Wat heb ik gevonden:
Sony KD-65XH9005
pricewatch: Sony KD-65XH9005 Zwart
Pro: PS5 ready, 120hz
Con: slechter beeld van mijn huidige XE93
Sony 65XH95
pricewatch: Sony 65XH95 Zwart
Pro: Beter beeld van XH90
Con: slechter beeld van mijn huidige XE93, geen 120hz, niet PS5 ready
Sony 65XG95
pricewatch: Sony Bravia KD-65XG9505 Zwart
Pro: Beter beeld de 2020 modellen, goedkoper
Con: Geen 120hz, niet PS5 ready
Sony 65AF8
pricewatch: Sony KD-65AF8 Zwart
Pro: 120hz, Groot contrast
Con: Niet PS5 ready, lage helderheid
LG NANO95 8K
pricewatch: LG Nanocell 65NANO956NA Zwart
Pro: 8K
Con: Niet 120hz en weinig reviews te vinden.
Welke vragen heb je hier nog over?
Welke TV raden jullie aan en waarom? Andere merken mogen ook, maar ik heb nu veel Sony gekozen i.v.m. m'n huidige TV en de mooie kleurweergave (realistisch). Samsung valt eigenlijk af i.v.m. geen Dolby Vision ondersteuning.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 16-10-2020 09:52 ]