Gisteren bij Coolblue de Netgear Powerline PL1000v2 besteld. Vandaag ingeplugd; eerst een adapter in het modem en de muur op de begane grond, daarna een adapter in de muur op de 2e verdieping. Mijn desktop pc stond al aan (en werkte tot dit moment prima). Vervolgens een CAT6 kabel in de powerline gestopt en in de RJ45 socket op mijn moederbord I/O. Op dat moment bleef het beeld hangen. Na reset via power ingedrukt houden kwam het beeld niet meer terug. Alle fans spinnen wel, behalve de chipset fan.
Alle mogelijkheden om de PC te proberen te starten zijn wel zo'n beetje uitgeprobeerd. Geen beeld wel fans behalve chipset fan doet mij vermoeden dat het bord kapot is.
Nu vraag ik mij af: kan iemand mij helpen dit verklaren? Kan ik op eoa manier de kabel doormeten? Weet iemand van een ander soortgelijk incident? Alle ideeën zijn welkom.
Moederbord: ASRock Extreme-4M X79
CPU: Intel i7-3930k
ASRock dr.Debug blijft hangen op b7: Configuration Reset (reset of NVRAM settings).
EDIT: Na 1 van de RAM sticks eruit getrokken te hebben weer beeld. Met de RAM stick op dezelfde plek terug ook. Kan dit op eoa manier veroorzaakt zijn door UTP uit een powerline?
Alle mogelijkheden om de PC te proberen te starten zijn wel zo'n beetje uitgeprobeerd. Geen beeld wel fans behalve chipset fan doet mij vermoeden dat het bord kapot is.
Nu vraag ik mij af: kan iemand mij helpen dit verklaren? Kan ik op eoa manier de kabel doormeten? Weet iemand van een ander soortgelijk incident? Alle ideeën zijn welkom.
Moederbord: ASRock Extreme-4M X79
CPU: Intel i7-3930k
ASRock dr.Debug blijft hangen op b7: Configuration Reset (reset of NVRAM settings).
EDIT: Na 1 van de RAM sticks eruit getrokken te hebben weer beeld. Met de RAM stick op dezelfde plek terug ook. Kan dit op eoa manier veroorzaakt zijn door UTP uit een powerline?
[ Voor 8% gewijzigd door MTielemans op 16-10-2020 00:20 ]